Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til 1.-2.-klassing

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 11:40   #81
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolesekk til 1.-2. klassing

Vi skal snart kjøpe skolesekk vi også, og jeg har et håp om at Bergans faller i smak. Synes de er en god del lettere enn Beckmann sekkene, som storesøster har hatt tidligere. Storesøster har nå Bergans, og er kjempefornøyd. I går kveld så vi på bilder av Beckmann og Bergans, og lillesøster falt for denne :

Da håper jeg den sitter godt på ryggen hennes, for dette valget var både jeg og faren hennes fornøyd med

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:52   #82
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Vi skal snart kjøpe skolesekk vi også, og jeg har et håp om at Bergans faller i smak. Synes de er en god del lettere enn Beckmann sekkene, som storesøster har hatt tidligere. Storesøster har nå Bergans, og er kjempefornøyd. I går kveld så vi på bilder av Beckmann og Bergans, og lillesøster falt for denne :

Da håper jeg den sitter godt på ryggen hennes, for dette valget var både jeg og faren hennes fornøyd med

Vi har prøvt denne. Fin sekk men: Den var stor! Ganske mye større en Beckmann-sekken selv om det skulle vere samme str/volum, og den var veldig mye bredere i ryggen! Det var heller ikke polstring ved hoftene der hoftebåndet går, bare reim. Den var helt annerledes i str enn Bergans sin "barnehagesekk/tursekk". Bergans-skolesekken passet iallefall ikke vår førsteklassing som er stor for alderen. Jeg vil tro at denne sekken passer bedre til 3.klasse, kanskje 2.klasse...Så vi valgte Beckmann. Beckmann sekken satt mye bedre på, på vår 1.klassing, selv om den var litt tyngre. Beckmann sin var ellers like godt polstret (bedre ved hoftene spes.) .
Beckmann sin sekk til 1.klasse og Bergans sin barnehagesekk, ligner veldig på hverandre både i str og utforming.

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 14:32   #83
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt sekk i dag og det ble denne.

Etter stramming og justering av reimer så ble den perkfekt

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:25   #84
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Vi har akkurat kjøpt denne vi også! Det ble både Bergans tursekk og Bergans skolesekk. Likte veldig godt at den er med lokk

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:34   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare brukt Bergans da de er mye lettere og har sittet bedre på barnas rygg. Nå har alle tre uten lokk, men det er ikke noe problem. jakkene henges i stroppene som er på begge sider.

Jeg tror forvrig tenåringen må ha ny i år. Hun har fyllt opp sin så mye at den er ubehagelig å ha på ryggen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:44   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt Beckmann med hai på, den satt veldig godt på Sneipen som er tynn, men kanskje ikke så smal? Er den tung, altså? Jeg synes den hadde omtrent samme vekten som Bergans barnehagesekk, men hva vet jeg. Den falt i hvert fall veldig i smak, og hadde god reflekskapasitet. For å si det mildt.

/blingbling/

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:51   #87
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi har kjøpt sekk i dag og det ble denne.

Etter stramming og justering av reimer så ble den perkfekt

Vi har en annen variant av denne, sikkert fjorårsmodellen eller noe, for vi fikk den til halv pris Guttungen er superfornøyd med valget.

Gammel 19-06-10, 22:09   #88
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlett, hvor kjøpte dere? Vi var litt rundtom i begynnelsen av juni, men da var utvalget skikkelig dårlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:39   #89
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi har kjøpt Beckmann med hai på, den satt veldig godt på Sneipen som er tynn, men kanskje ikke så smal? Er den tung, altså? Jeg synes den hadde omtrent samme vekten som Bergans barnehagesekk, men hva vet jeg. Den falt i hvert fall veldig i smak, og hadde god reflekskapasitet. For å si det mildt.

/blingbling/

Vi gikk også for Beckmann sin. Satt veldig godt på, mye bedre enn Bergans sin ( den med lokk), som ble for stor og brei i ryggen til vår lange tynne 6-åring. Syntes ikke Beckmann sin var så veldig mye tyngre, og den var iallefall like godt utformet ellers som Bergans sin. Så ingenting å utsette iallefall hittil

Forøvrig: Hvordan funker blinkelyset på sekken deres? Noe difust hvordan det slåes på og av her.....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:49   #90
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Forøvrig: Hvordan funker blinkelyset på sekken deres? Noe difust hvordan det slåes på og av her.....

Du bare trykker på det på midten for å slå det på og av Mulig det er en liten lapp som beskytter batteriet som må fjernes før det taes i bruk.

Gammel 20-06-10, 09:45   #91
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Du bare trykker på det på midten for å slå det på og av Mulig det er en liten lapp som beskytter batteriet som må fjernes før det taes i bruk.

Vet det. Lurer på om det er noe merklig på vår da? Av og til blinker den kjempefort, så sakte, og vet ikke helt om den er av eller på............ Er det ulike invervall på blinkingen??

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:22   #92
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Da vår snuppe ikke er verdens lengste, så var det denne på 20 liter som var passe til henne. Og selvfølgelig var det kjekt at hun likte den godt selv også!
Det var også lett for henne å åpne den, siden den var med glidelås. Noen av disse med lokk er litt vonde å åpne, da mekanismen er litt "tung". iallefall når de er nye.
Og hvis regner øser ned, så var det ett supert regntrekk i ytterlommen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:37   #93
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolesekker til barn er en egen vitenskap, ser jeg.

Jeg kjøpte en Troll-sekk på salg til Lillemor i januar, jeg. Den er 25 liter og akkurat på grensen hva hun kan bruke, men det går helt fint. Jeg må si jeg har lagt mer vekt på god barnehagesekk til barna, for der er de ofte på tur og de går ofte langt. Når det gjelder skolesekk, tror jeg ikke det spiller så stor rolle de få metrene hun går til og fra skolen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 18:39   #94
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

BR leker har forresten tilbud på Troll sekker nå (så jeg i går). Tror de var satt ned med par hundre kroner minst.

Gammel 20-06-10, 18:58   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte den på bokhandelen på CC Vest - det er vel Tanum?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 19:28   #96
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jepp, akkurat som de evinnelige vinterdressene som vi stadig forsøker å finne det beste og mest komfortable, og det år etter år

Gammel 20-06-10, 20:03   #97
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Våre tre skolebarn har hatt trygg trafikk sin sekk de første to årene, jeg synes den er veldig bra. Lett, god synlig og god passform. Og gratis

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:03   #98
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Vet det. Lurer på om det er noe merklig på vår da? Av og til blinker den kjempefort, så sakte, og vet ikke helt om den er av eller på............ Er det ulike invervall på blinkingen??

Vår har bare av og på, ikke ulike intervall. Den er kjøpt i 2007, mulig det er nye finesser på de som finnes nå.

Gammel 21-06-10, 00:10   #99
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg kjøpte en Troll-sekk på salg til Lillemor i januar, jeg. Den er 25 liter og akkurat på grensen hva hun kan bruke, men det går helt fint. Jeg må si jeg har lagt mer vekt på god barnehagesekk til barna, for der er de ofte på tur og de går ofte langt. Når det gjelder skolesekk, tror jeg ikke det spiller så stor rolle de få metrene hun går til og fra skolen.

Datteren vår var på tur med klassen en dag i uka i første klasse.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 10:11   #100
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Her er test av skolesekker til de minste.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.