Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

BH-størrelser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 22:28   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BH-størrelser

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Joa, men er det penere med pupper som virkelig hopper opp og ned da??
For jeg får på meg mine gamle bh'er fra før-barn-tid, men da sprettes det også

Skjønner ikke helt problemstillingen. Hopper puppene opp og ned hvis man ikke har knøttliten omkrets?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:37   #22
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Skjønner ikke helt problemstillingen. Hopper puppene opp og ned hvis man ikke har knøttliten omkrets?

Nei, men har relativt store pupper så hvis det ikke sitter ordentlig rundt så vil jo ikke bh'en støtte slik den skal.
Ergo så blir det litt bulker hos meg, men alternativet er liksom enda værre syns jeg.
Trenger jo ikke ha knøttliten omkrets for å få skvisa bulker.....

Gammel 19-06-10, 14:24   #23
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Siden jeg ikke er blitt målt: Hvilken cm-omkrets har dere som bruker 60? Jeg må bruke BHer i 65 på det innerste hakket allerede fra start, og de er sjelden ekstremt stramme. Er det verdt å ta sjansen på å nettbestille 60, og heller gå opp en cupstørrelse?

Jeg fikk målt at jeg skal ha 60 str. i omkrets og jeg er 70 cm rundt. Da er bhen skikkelig stram, men ikke på noen måte ubehagelig. 65 rundt sitter inntil uten å stramme i det hele tatt. Går du ned i omkrets, går du opp i cup. (Jeg er 60D og det tilsvarer da 65C f.eks.) Jeg vet ikke om jeg tør bestille på nettet , størrelser varierer en del og selv om str er rett er det ikke gitt at bhen sitter pent på alle kropper.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 14:46   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at jo mer polstring man har, jo større forskjell blir det i BH-størrelse mellom målebåndmål og proffe undertøysbutikkdamer. Det er også mer polstring rundt man kan "dra" inn i cup'en, som er det damene på LaLina gjør når de prøver på BH'er også. Jeg fikk "riktig" størrelse i en undertøysbutikk i Gamla Stan i Stockholm for 3-4 år siden, og da jeg mumlet noe om valker på ryggen satte damen (som så ut som storesøstra til Dolly Parton - sekstiåra og høyt blondt hår) øya i meg og lurte på om jeg egentlig trodde noen så mer på ryggen min enn på puppene.

Gammel 19-06-10, 14:51   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Min erfaring er at jo mer polstring man har, jo større forskjell blir det i BH-størrelse mellom målebåndmål og proffe undertøysbutikkdamer. Det er også mer polstring rundt man kan "dra" inn i cup'en, som er det damene på LaLina gjør når de prøver på BH'er også.

Det tror jeg er ganske riktig. Ettersom det klart skrinneste partiet på kroppen min er fra midjen og opp til skuldrene, er det fint lite overskuddsfett å dra inn i cup-en, gitt. Hadde jeg enda kunnet ta litt fra hoftene!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 15:20   #26
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble "fitted" på Bravissimo og de kom ikke til samme konklusjon som de på LaLina. Bravissimo-damen mente at bh-en ikke skulle sitte for stramt, og mente 75 var passe (mot 70 på LaLina). Derimot ville hun gå opp en cup-størrelse, for da satt bøylene helt inntil mellom puppene. Jeg tror jeg er mest enig med Bravissimo, det er ikke veldig pent når bh-en skjærer for mye inn i valkene. Og det er fortsatt "det rundt" som holder puppene oppe, ikke stroppene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 15:36   #27
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er helt enig med MinaX, det viktigste er at den sitter helt inntil mellom puppene. Man skal aldri være nødt til å plukke popcorn ut av BH'n på lørdagskvelden. Bravissimodamene vet hva de gjør.

Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 15:59   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LaLina vil også ha meg i mindre størrelse enn Bravissimo, og jeg er også enig med Bravissimo. Sist jeg var på LaLina stappet de meg inn i 75, men den er jeg aldri blitt fortrolig med. Da jeg var hos Bravissimo i høst, sa de at størrelsen min var "spot on", og det var 80. Jeg er 88 rundt. :russisk kulestøter:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 17:49   #29
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg tror jeg er mest enig med Bravissimo, det er ikke veldig pent når bh-en skjærer for mye inn i valkene.

Akkurat det med valker har jeg faktisk tenkt på når det er snakk om å redusere omkretsen i bh-str - det må da lett bli valk rundt kanten på bhen?? Jeg mangler polstring, så hos meg er det ikke noe valk å lage - men om man har en stor omkrets i utgangspunktet er vel det et potensielt problem antar jeg. Medmindre puppene blir så fantastiske i den nye bh-str. at ingen kaster et blikk på ryggen, da

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 17:51   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke mye fett rundt ryggen akkurat, men med for trang bh så kan man jo lage bulker på de fleste. Det er helt uaktuelt for meg å gå med bh som lager bumper på ryggen, uansett hvordan puppene måtte bli med den.

Gammel 19-06-10, 21:30   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel en vag mistanke om at LaLina selger ekstra mange BH-er på at de går så smalt rundt og så mye opp i cup.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:50   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Blir sikkert populære hos de som syns det er kult med stor cupstørrelse. Jeg for min del er litt motsatt og levde vel i mange år med A og B-cup. C, som jeg har nå, syns jeg er i overkant, og jeg har ingen planer om å gå på LaLina så de kan stappe fettet fra resten av kroppen inn i bh-en og si at jeg må ha E-cup.

Gammel 19-06-10, 21:51   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jo hvor lykkelige alle var i en eller annen tråd hvor de hadde blitt målt til større størrelse, so go figure...

Gammel 19-06-10, 21:54   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg var lykkelig. Er det enda jeg. LaLina dømte meg til D. Men etter Dragen så er jeg nå en E.

Og kom nå ikke her og si at det er de samme puppene altså.
De er større nå. Flere størrelser.

Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:55   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også lykkelig. Puppene mine ser bedre ut når hele puppen er inne i cupen. Men større er de ikke, sånn egentlig da. Når BH-er av ser de like ut.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:55   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

How nice.

Gammel 19-06-10, 21:56   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

... men jeg er helt med på at det er et poeng at man får alt som skal i cupen i cupen. Seff. Men at man strammer alt for mye rundt for å få enda mer å skrape opp i cupen, vel...

Gammel 19-06-10, 21:57   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg var også lykkelig. Puppene mine ser bedre ut når hele puppen er inne i cupen. Men større er de ikke, sånn egentlig da. Når BH-er av ser de like ut.

Ikke mine. De er større nå.

Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:57   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at C-cupen som jeg hadde tidligere var mer enn stor nok. Men puppene gjør seg absolutt bedre med riktig størrelse, men jeg er helt enig med at LaLina nesten syns at man skal ha litt for trang. En størrelse større er nok mer riktig (de vilel ha meg inn i 60).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:58   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

... men jeg er helt med på at det er et poeng at man får alt som skal i cupen i cupen. Seff. Men at man strammer alt for mye rundt for å få enda mer å skrape opp i cupen, vel...

Jeg skraper ikke - det skal jeg ha. Men det var mere der som var bryst enn jeg visste. Men nå er jeg da ikke 90B mer - nå er jeg 75E. Det er en veldig annen feel.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.