Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bryllupsgave - hva er vanlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 23:22   #41
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?

Tusen takk for tilbakemeldinger
Jeg tror nok vi lander på rundt 500, evt. om jeg kjøper en
av gavene de ønsker seg

Gammel 17-06-10, 23:27   #42
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

av gavene de ønsker seg

Det ville jeg og gjort.
Om reise + overnatting ikke haddee kommet i tillegg hadde jeg nok strekt meg nærmerer 1000 lappen.

Gammel 17-06-10, 23:30   #43
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger
av gavene de ønsker seg

Synes det er fin pris når dere må reise og overnatte

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:39   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri gitt penger i bryllup tror jeg?

Her varierer det fra 500 - 1000 kr egentlig? Sist bryllup var vi en gjeng som la sammen og kjøpte gave, og da tror jeg vi ga rundt 500-600 pr par?

Jeg hadde inntrykk av at i vårt bryllup, der vi kun ba de nærmeste til middag, og resten til kaffe + fest, så var tankegangen (iallefall til de generasjonene over meg) sånn at man ga mindre når man ikke var invitert til middag liksom. Jeg har aldri tenkt sånn egentlig, men jeg har forstått det er ganske vanlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:09   #45
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Litt trådkupping: Men nå er jeg faktisk akkurat i en diskusjon med min mor om hva jeg bør gi i bryllupsgave til en fetter som jeg knapt kjenner og som jeg ikke skal i bryllupet til (var bedt, men takker nei), jeg har aldri møtt bruden og mannen min har aldri møtt noen av dem. Mor synes jeg burde gi 1000 kroner, men jeg har bestemt meg for at 500 er nok. Er det fler enn meg som synes at 1000 i den sammenheng er alt for mye?

Ja, det synes jeg høres veldig mye ut!
De siste gangene har vi gitt rundt 1000 kroner i venners bryllup (litt mer om vi er forlovere), litt avhengig av hva vi har funnet til dem. Før den tid hadde vi dårligere råd og ga mindre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:14   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal i bryllup i sommer vi også. Dette er også et bryllup som fører med seg ganske store reiseutgifter. (fly, billeie + overnatting). De får 500 kroner fra oss - og fra de andre venneparene som kommer. Det viktigste er vel at vi kommer, tenker vi.

Gammel 19-06-10, 11:11   #47
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Til nære venner ligger vi vel på rundt tusenlappen. Andre får vel gave for mellom 5 og 700. Kommer litt an på hva de ønsker seg også, selvfølgelig.

Jepp.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:12   #48
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Esme: i den sammenheng høres 500 ut som en passende sum.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:20   #49
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tydeligvis supergnien.

I det siste har jeg stort sett vært med på spleisegaver, og da har jeg sjelden gitt så mye som 500 kroner. Jeg ville heller ikke brukt mer enn dette med mindre det var snakk om veldig nær familie. Jeg vil gjerne anstrenge meg for å finne en god presang og noe de ønsker seg. Men jeg bruker ikke enormt mye penger på gaver til noen egentlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:38   #50
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når både mannen min og jeg er venner med brudeparet så gir vi 1200-1500 kroner i bryllupsgave.

Litt trådkupping: Men nå er jeg faktisk akkurat i en diskusjon med min mor om hva jeg bør gi i bryllupsgave til en fetter som jeg knapt kjenner og som jeg ikke skal i bryllupet til (var bedt, men takker nei), jeg har aldri møtt bruden og mannen min har aldri møtt noen av dem. Mor synes jeg burde gi 1000 kroner, men jeg har bestemt meg for at 500 er nok. Er det fler enn meg som synes at 1000 i den sammenheng er alt for mye?

Ja, i ditt tilfelle her synes jeg 1000 kroner er altfor mye.

Gammel 19-06-10, 21:08   #51
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da er jeg visst gnien.....
Er bedt i bryllup til en venninne fra barndommen i sommer,men har måttet takke nei pga av at jeg ikke har ferie da.
Jeg er ikke noe fan av å gi penger og det som står på ønskelisten dems var ikke å finne i byen jeg bor i.
Jeg kjøpte en gave som ikke var for dyr,men stilren,pen og passer inn i hjemmet deres,til en verdi av 200,- + porto.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:18   #52
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi lagde gaveliste passet jeg på at det var litt variasjon i prisklassen.
Jeg ble kjempeglad for et lokk som venninnen min, som var rakfant, kjøpte. Hun hadde sett at noen andre hadde kjøpt en karaffel som ikke kom med lokk. Med lokk funket jo karaffelen mye bedre.

Jeg forsøker å finne noe som er ordentlig, og gir beng i om paret ønsker seg penger. Jeg gir ikke bort penger til de som er eldre enn konfirmanter. Da kan det jo hende jeg finner en gave som jeg synes er midt i blinken, med en tanke bak, til 500, som er vel så fin som en til 1000?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:55   #53
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig litt vanskelig synes jeg, men ville nok lagt meg på kr 1000,- (fra oss som par, hadde jeg vært singel ville det nok vært max kr 500,-)

Esme: Synes egentlig kr 500,- til en (ukjent) fetter var mye for et bryllup jeg ikke skulle gått i også jeg. Ville gått for max en fin blomsterbukett kanskje? Men om alternativet er en sur mor, så er det kanskje verdt kr 500,-?

Gammel 19-06-10, 22:11   #54
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

1000 kr er en grei sum synes jeg.
Mer hvis det er nær familie.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.