Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kronprinsessebryllupet i Sverige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-10, 01:40   #201
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsessebryllupet i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men Daniel du kan ikke forlate Victoria uten å vite at noen danser med henne. Han begynte å danse med Silvia.

Hun ble sikkert shanghaiet av en aller annen som ikke torte å rope "nei" i kirka.

Gammel 20-06-10, 01:40   #202
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Tror nok ikke Märtha er gravid.
Så dere ikke kjolen hun hadde i går? da hadde hun jo bånd i midjen og så ikke gravid ut!

Gammel 20-06-10, 01:42   #203
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitter og ser kavalkaden på SVT1 nå og får jo gåsehud. Jeg som verken er rojalist eller anser meg selv for å være noen stor romantiker.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 01:50   #204
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dere Kongens "krumspring" før han begynte å danse med Eva?

Fra retorikekspert i svensk avis:

Sitat:

Kung Carl Gustafs tal
Helhetsintryck: Fantastiskt tal, helt klart det bästa sedan Tsunamitalet. Att han börjar med att hylla drottningen "min älskade maka" var fullkomligt lysande, för att inte tala om att ge henne en ros innan han fortsatte talet. Han slår hål på tidigare spekulationer om hans ogillande av Victorias val av make med orden "Jag ofta imponerats av den målmedvetenhet och framåtanda du har Daniel"
Huvudbudskap: "Du är min dotter och min högsta önskan är att se dig glad och lycklig."
Kroppsspråk: 50 procent tittande i manus och 50 procent vänd mot Victoria och Daniel. Ovanligt bra denna gång.
Bevingade ord: ”Svärson”, "Välkommen till familjen", "Ingen ska tro annat än att min högsta önskan är att se dig glad och lycklig. Det har därför varit självklart för mig och din mor att du som varje människa i vårt fria land, utan påtryckningar, skulle välja den till livskamrat som ditt hjärta ljuder.", "Kära Daniel", "Älskade dotter" och "Under er gemensamma vandring genom livet kan ni alltid räkna med vårt stöd"
Fallgropar: Knappt några alls, men för att talet skulle ha nått perfektion skulle manuskorten fått ligga kvar på bordet. Trots att kungen kikade i manus titt som tätt så var det ingen tvekan om att talet kom från hjärtat och därför även gick in i svenska folkets hjärtan.
Återkommande ord/fraser: "Kära", "älskade", "välkommen", "glad" och "lycklig".

Olle Westlings tal
Helhetsintryck:
Lugn, jordnära och mycket värme, precis som det ryktas om familjen Westling. Han är en van talare det märks tydligt. Talet är dels en hyllning till kungafamiljen och monarkin. Här är den jordnära mannen från folket som bekräftar att kungafamiljen har en värme och kärlek: "Hela kungafamiljen tar emot oss med stor vänlighet". Men talet är även en hyllning till kärleken. Som Olle Westling sa när han vände sig till Daniel och Victoria: "Jag behöver inte vägleda er där, ni har bevisat att ni vet hur man gör".
Huvudbudskap: "Ni är som en saga".
Kroppsspråk: Öppet, mycket fokus på sin son Daniel. Men vem kan klandra honom för det?
Bevingade ord: "Du blev inget hockeyproffs, men vi är stolta över dig ändå". "Hela kungafamiljen tar emot oss med stor vänlighet". Olle Westling beskriver Victoria med orden "Värme, livsglädje och energi".
Fallgropar: Nej, inga fallgropar fanns.
Återkommande ord/fraser: "Vänlighet", "ödmjukhet" och "saga".

Prins Daniels tal
Helhetsintryck:
Kunglig, det här var en retorisk knock out! Har han inte gjort det tidigare så talade han sig in i folkets och kungafamiljens hjärtan. Vilken självsäkerhet, känsla och närvaro. Inte en gång tittade han ner i manus. Det här var ett av de bästa talen jag har sett. Att han låter oss lära känna Victoria genom att berätta en kärlekshandling hon gjorde när hon skulle vara borta från Daniel i 30 dagar, var genialiskt. "I found a box with 30 beautiful letters written to me, one for each day she would be away".
Huvudbudskap: "Jag älskar dig Victoria".
Kroppsspråk: Det var alltid i harmoni med det han sa. När han talade till kungen och drottningen så tittade han på dem. Samma sak med sin mor och far. Och när han sa "Jag älskar dig Victoria" dröjde han kvar länge med blicken på sin hustru, så det fanns inga tvivel om den saken.
Bevingade ord: "Jag älskar dig Victoria", ”Jag kommer att göra mitt yttersta för att stödja min hustru - kronprinsessan", "Störst av allt är kärleken". Och klassikern "Once upon a time a young man, not a frog perhaps. He wasn't a prince at first, and the first kiss didn't change that". "Dom här åren har flygit förbi, de har varit de bästa i mitt liv" och "låt oss skåla för min underbara hustru!".
Fallgropar: Inga, han höll det bästa talet.
Återkommande ord/fraser: "Hustru", "yttersta", "kärleken", ”bästa", "prins" och "värme".

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 01:52   #205
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Märtha i går.

Syns faktisk hun ser riktig så slank ut.

Gammel 20-06-10, 10:01   #206
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det var flere som hadde nytt undertøy for anledningen også:

Gammel 20-06-10, 10:07   #207
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere tror at hun er gravid. Jeg har ikke sett noen spesiell mage.

Hun har jo tross alt fått tre barn, så det er jo ikke å forvente at magen er innhul.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 10:10   #208
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

WHAT!? Kan man ha en mage som ikke er 100% flat, uten å være gravid altså?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:35   #209
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Mange svensker mener at han ligner på Boxer Robert. En veldig profilert figur som har blitt brukt i reklame i mange mange år (TV-dekodere/digital-grei).

Og se her.. Kunne bare ikke dy meg

(Kilde: youtube.com)

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 12:03   #210
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så som sagt litt da jeg trente i går, og da var det en svensk historiker, som hadde vært i kirken, Herman ett eller annet, som sa at han reagerte på at mange tok bilder med mobilen under vielsen. Og jeg må si meg litt enig. Og da sa hun etiketteeksperten at det var noe de ikke hadde etikette på ennå, men at hun skulle utarbeide regler for mobilbruk i slike sammenhenger.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 12:08   #211
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, også kom sekstenåringen og sa at han skulle se på en spillturnering som foregikk på nettet, og at denne turneringen var i Sverige, og at mange av deltakerne syntes det var dårlig timing, fordi de ville heller ha vært hjemme og sett på prinsessebryllupet. Hardbarka spillungdom, liksom.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 13:32   #212
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og da sa hun etiketteeksperten at det var noe de ikke hadde etikette på ennå, men at hun skulle utarbeide regler for mobilbruk i slike sammenhenger.

Jøss, klarer de ikke skjønne det selv, altså?!

Tipper at halvparten av de oppdaterte facen sin underveis, haha..

Gammel 20-06-10, 14:58   #213
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg så som sagt litt da jeg trente i går, og da var det en svensk historiker, som hadde vært i kirken, Herman ett eller annet, som sa at han reagerte på at mange tok bilder med mobilen under vielsen. Og jeg må si meg litt enig. Og da sa hun etiketteeksperten at det var noe de ikke hadde etikette på ennå, men at hun skulle utarbeide regler for mobilbruk i slike sammenhenger.

Herman Lindqvist. Han er egentlig ikke historiker men journalist, men har skrevet veldig bra historiebøker om Sverige samt gjort mange TV-program på temaet og han forteller på en veldig levende måte (for å være den typen bøker og filmer) og han er veldig populær. Han er flink.

Spillende tennåringer som vil se kongebryllip.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:04   #214
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg sittet pal og sett konserten på svt1. Den går ennå. Det var jo ikek dette jeg skulle bruke helgen min til!

Gammel 20-06-10, 15:47   #215
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fikk først sett Daniels tale nå - sukk og sukk - gikk med et par tørk med Klinex ja

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:57   #216
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Nå har jeg sittet pal og sett konserten på svt1. Den går ennå. Det var jo ikek dette jeg skulle bruke helgen min til!

Mye fint der! Sangen til slutt med barna var herlig

Gammel 20-06-10, 17:44   #217
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hun har jo tross alt fått tre barn, så det er jo ikke å forvente at magen er innhul.

Det er den jo vanligvis på henne. Jeg har ikke sett henne live, men på bildene jeg har sett ser hun veldig slank ut og jeg har ofte tenkt at hun ikke bærer preg av tre fødsler. Det var derfor jeg begynte å lure; synes hun hadde en helt annen silhuett i går enn til vanlig. Men det kan selvsagt ha vært snittet på kjolen.

Gammel 20-06-10, 17:54   #218
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Hun har brukt den før ifølge min godt informerte mor, men husker ikke i hvilken sammenheng.

En behøver ikke være spesielt godt informert for å vite at den kjolen har vært i bruk før. Den har hun brukt så mange ganger at den sikkert er slitt i kantene. Fin er den da, men blir nok ikke solgt second hand, den bruker hun opp selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 17:57   #219
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Mye fint der! Sangen til slutt med barna var herlig

Ja.
Her er den.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-06-10, 18:25   #220
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det var derfor jeg begynte å lure; synes hun hadde en helt annen silhuett i går enn til vanlig. Men det kan selvsagt ha vært snittet på kjolen.

.. eller kanskje har hun mensen og er litt oppblåst i magen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.