|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?Hvordan lager man til slike småpoteter med olje og krydder?
|
|
|
#2 |
|
Viser tenner
|
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?Man legger de i en ildfast form, heller litt olje over og krydrer med det krydderet man vil bruke. Deretter putter man formen i ovnen på ca. 180 grader og venter til potetene er møre (det kommer an på størrelse og type) før man koser deg.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?Masse maldonsalt også, det røkte er knallgodt.
|
|
|
#4 |
|
Viser tenner
|
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?
|
|
|
#5 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?Hvilke krydder anbefaler dere?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?Tror jeg ville laget dem som beskrevet likevel, og latt bli kalde.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Småpoteter med olje og krydder, hvordan lager man det?
Hvis du tenker som en potetsalat, så koker jeg potetene og lar dem bli litt avkjølt. Så lager jeg en dressing ved å blande røre ut litt salt i (rødvins)eddik, rører inn en eggeplomme og visper inn litt og litt olivenolje (på samme måte som når du lager majones). Jeg bruker forholdet 1:3 med eddik og olje. Hvor mye avhenger selvsagt av hvor mye poteter du har. Tilsetter pepper til slutt, og vender blandingen inn i potetene. Jeg har brukt både gressløk, timian og basilikum som krydder, men kun én i gangen. |
|
|
|
![]() |
|
|