|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Hva kan jeg gjøre med bananer? Gi meg inspirasjon for akkurat nå så kommer jeg ikke på så mange ting. Sist redigert av Pelen : 20-06-10 kl 18:57. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Smoothie. Tror du kan fryse de og ta de rett i blenderen derfra når du trenger.
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Banankake.
|
|
|
#5 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Jeg har alltid frosne bananbiter i fryseren i tilfelle smootie eller banankakebaking. Veldig praktisk! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Du kan spise de grønne som de er om du har løs mage, og de modne om du er treg i magen.
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!det finnes jo en masse desserten med stekt bananer ja.
|
|
|
#8 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Jeg spiser bananer med peanøttsmør på som snacks. Mange syns det er ekkelt, da, men jeg elsker det. Ellers er jeg oppvokst med en merkelig rett hjemmefra, hvor man bruner oksekjøtt med masse karri på, koker mørt i brun saus smakt til med enda mer karri, og serverer med ris, og masse hakkede peanøtter, bananer i biter og revet ost over. Og salat til. det høres rart ut, men er veldig godt.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Den ligner veldig på denne. http://www.aperitif.no/index.db2?id=21855
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Mamma pleide å ha bananer i kjøttsausen til spaghettien. Det er ikke min favoritt, selv om jeg liker søtt i slik saus. Ananas er bedre.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Mmm...oppskrifte med kokkos/bountysjokkis så kjempegod ut ! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Banan og jordbær i småbitar saman med vaniljekesam smakte overraskande godt. Ellers har eg også fryst ned bananbitar til bruk i smoothies.
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!Friterte bananer og is. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!
Jeg tenkte på Flygande Jacob nå jeg, men ser at det ikke er den du mener. Men den høres i hvert fall veldig digg ut:
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ikke alt for unyttige banantips ønskes!
Det ligner jo veldig da.
|
![]() |
|
|