Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Juksepotetsalat - lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-10, 15:52   #1
Left
Passiv

Standard

Juksepotetsalat - lavkarbo

I dag fikk jeg veldig lyst på potetsalat. Vi skal grille, og vanlig potetsalat utgår jo med høye hælspark.

Jeg eksperimenterte meg frem til et finfint erstatningsprodukt.

En dæsj majones
En dæsj rømme
5 store sylteagurkskiver i småbiter
2 ss CC.

Dette blandet jeg sammen, og du verden - dette var likandes.
Dette blir nok litt mektigere enn vanlig ps, men det smakte veldig godt.

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:10   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juksepotetsalat - lavkarbo

Ah, takk for tips! Dette kommer jeg helt sikkert til å prøve - om vi en gang får vær til å grille her da.

Gammel 21-06-10, 16:18   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mmm høres godt ut. Jeg har brukt blomkål (halvkokt) som poteterstatning i "potetsalat", eller store hvite bønner.

Gammel 21-06-10, 16:24   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm høres godt ut. Jeg har brukt blomkål (halvkokt) som poteterstatning i "potetsalat", eller store hvite bønner.

Åh, det går også an ja, for å få litt mer tyggemotstand. Med den dressingen nevnt over her blir jo det sikkert veldig bra.
Det er mindre karber i blomkål enn bønner, er det ikke?

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:26   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, mye mindre.

Gammel 21-06-10, 16:29   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

I denne tråden (innlegg 43) er det en oppskrift du kan prøve:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=potetsalat

Jeg la inn hele tråden her fordi det er så utrolig mange gode oppskrifter der, kanskje du finner noe annet godt også. Pizzasnurrene er fantaaaastiske!!

Gammel 21-06-10, 16:31   #7
Left
Passiv

Standard

Tusen takk Iset - alle oppskrifter mottas med stor takk. Det er deilig å være tilbake til normalen igjen. Alltid mett, og ikke søtsug. Kan ikke bli bedre.

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:56   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Neper gjør susen i juksepotetsalat.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:59   #9
Left
Passiv

Standard

Neper ja - gjør du noe med dem først Benzo?

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:04   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Skjærer dem i treninger og koker dem møre, i godt saltet vann.

Gammel 21-06-10, 17:10   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Skjærer dem i treninger og koker dem møre, i godt saltet vann.

Oh la la - neper er godt!

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 18:30   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tusen takk Iset - alle oppskrifter mottas med stor takk. Det er deilig å være tilbake til normalen igjen. Alltid mett, og ikke søtsug. Kan ikke bli bedre.

Mannen min sier det samme. Jeg er ikke så flink for tiden, men min mann har gått ned nærmere 15 kg nå tror jeg det er, og han snorker ikke lenger!!! I tillegg er han kvitt alle ryggplagene sine, og de slet han veldig med. Det er skikkelig kult å være vitne til hvor forandret et menneske kan bli av kostholdet.

Gammel 21-06-10, 19:12   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mannen min sier det samme. Jeg er ikke så flink for tiden, men min mann har gått ned nærmere 15 kg nå tror jeg det er, og han snorker ikke lenger!!! I tillegg er han kvitt alle ryggplagene sine, og de slet han veldig med. Det er skikkelig kult å være vitne til hvor forandret et menneske kan bli av kostholdet.

Ja, jeg kjenner jo at dette er riktig for meg. De andre på jobb ser på meg med forundring ved fredagskosen, for det frister ikke med kake, is og godteri. De er jo som damer flest. Kaster seg over med liv og lyst, og kan aldri si nei takk Jeg har jo vært der jeg også.
Jeg spiser så mye god mat, og når jeg har stabilt blodsukker, så fyser jeg heller ikke.

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 19:28   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abbonerer: Neper. Sånne hvite, ja?

Gammel 21-06-10, 19:44   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

:abbonerer: Neper. Sånne hvite, ja?

Jepp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.