Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 17:43   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Henter du barna i tide?

Leste denne på vg.no http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10009316

Hender det at du henter barnet ditt etter stengetid?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:47   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg henter i tide. I går holdt det riktignok hardt, men jeg rakk det ett minutt før stengetid. Vanligvis henter jeg litt tidligere.

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:47   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vi aldri vært i nærheten av engang. Jeg reagerte på den artikkelen, på at de ikke ville kalle det bøter, men "kjøp av ekstra tid". Det får det jo til å høres ok ut, at det er en akseptabel form for barnevaktorganisering. Det er jo ikke det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:48   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det har hendt en gang - de ringt etter meg fordi mannen ikke var kommet. Han var blitt oppholdt i et møte, og glemte tiden. Men vi har aldri hentet for sent konsekvent, imidlertid har vi vært nærmere ti på fem enn kvart på en lang stund. Sånn er det med reisevei.

Gammel 22-06-10, 17:48   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trodde jeg kom til å gjøre den en gang, etter at den hersens bussen ikke dukket opp nok en gang. Jeg var sikker på at barnehagen stengte 16.30 og ringte stresset opp. Det viste seg at de stenger 17 så da kom jeg tidsnok.

Sånn ellers henter jeg i god tid før den stenger.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:48   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt et par ganger gjennom årene at jeg har kommet opp mot 10 minutter for sent fordi det har vært stopp eller store forsinkelser på buss eller t-bane. (Da har jeg ringt og sagt at jeg er på vei, og bedt om unnskyldning.) Jeg synes ikke det er greit å komme for sent, og jeg mener det er helt rimelig å betale gebyr/"bot" i slike tilfeller - det er ikke de ansattes skyld eller ansvar at foreldrene blir forsinket (enten det nå direkte er foreldrenes skyld eller det skyldes andre forhold). Både i (de private) barnehagene Poden har gått i og på SFO nå må man skrive under på at man har hentet for sent, og så får man "bot" hvis det gjentar seg tre ganger, eller noe sånt.

Gammel 22-06-10, 17:49   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi bodde der vi bodde før hendte det et par ganger at mannen var ti minutter for sen pga forsinkelser med ferjene. Og det har hendt en gang i bhg til Leo pga rush, og en gang på SFO pga en buss som var tyve minutter for sen. Men ellers henter vi alltid i god tid.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:50   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden hentes et par timer før stengetid.

Gammel 22-06-10, 17:51   #9
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri hentet barnet for sent. Vi har vært ute på minuttet noen ganger, men har vært ute akkurat i tide. Det samme gjelder på SFO/aktivitetsskolen. Men jeg vet at det har vært et problem. På min arbeidsplass måtte de endre åpningstidene på Aktivitetsskolen med 30 minutter. På den måten blir alle barna hentet før de ansatte må hjem og uten at de må betale de ansatte overtid.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:51   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har hendt. Stuck i kø eller på stillestående t-bane. Har stort sett satt familien i sving, men har eventuelt alltid ringt og beklaget dypt og inderlig. Betaler selvfølgelig gjerne "bot", men har ikke fått noen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:52   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har aldri vært i nærheten av å komme for sent til å hente i barnehagen.

Gammel 22-06-10, 17:52   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nei, det har vi aldri vært i nærheten av engang. Jeg reagerte på den artikkelen, på at de ikke ville kalle det bøter, men "kjøp av ekstra tid". Det får det jo til å høres ok ut, at det er en akseptabel form for barnevaktorganisering. Det er jo ikke det.

jeg er litt delt i synet på om det skal være ok eller ikke. For det første- det er ikke alle som har tilgang på barnevakt eller nettverk som kan steppe inn på kort varsel, og jeg tror det er langt mer positivt for barna det gjelder å være på et trygt sted med kjente omsorgspersoner. I tillegg er det vel mer spiselig for personalet å jobbe "ekstra" dersom man vet at man får betalt for den ekstratiden.

Samtidig mener jeg ikke at dette skal bli en sovepute som det jo kan bli med aksept. Har sel jobbet i barnehage der enkelte utnyttet systemet og konsekvent hentet for sent- da var boten 200kr pr påbegynte halvtime som gikk rett i lomma til den som måtte sitte der.

Gammel 22-06-10, 17:53   #13
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må legge til at jeg jobber i nærheten slik at jeg kan rekke fram i løpet av kort tid dersom mannen av en eller annen grunn blir forsinket (5 minutter på sykkel). Hadde jeg vært avhengig av kollektivt hadde det kanskje blitt annerledes.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:54   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye barnehagen til ungene har åpent fra 06.45 til 17.15. Vi er veldig langt unna å hente for sent. Vanligvis henter jeg rundt kl 16. Hvis det er noe spesielt, så har jeg drøyd, men aldri vært for sen.

Jeg tror at barnehagen har et system hvor man betaler bot fra 3. gang det skjer. Pengene går rett i lomma til den ansatte som blir igjen og venter ettersom jeg har fortstått. Det synes jeg er helt greit.

Gammel 22-06-10, 17:54   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det har aldri skjedd i minsten sin barnehage. I eldste sin kom jeg 10 minutter for sent en gang pga. rush, mobilen var utladet og jeg la meg langflat og holdt nesten på å grine da jeg hentet. Jeg synes det er ubegripelig pinlig og har angst for at det skal skje, men heldigvis er vi ikke i nærheten av noen tidsklemme eller noe nå.
Jeg har jo jobbet i noen barnehager og det hender titt og ofte at foreldre kommer og henter 5 minutter over stengetid. Det er visstnok et ganske utbredt problem.

Vet man at man ikke rekker stengetid, er det en selvfølge at man i det minste ringer og gir beskjed om forsinkelsen, synes jeg. Så fremt man ikke sitter panisk i rushen med en utladet mobil. *erfart*

Gammel 22-06-10, 17:58   #16
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har skjedd en gang. Gutta gikk i hver sin barnehage, minsten sin stengte halv fem. Jeg var ikke tilgjengelig den dagen, mannen ble sittende fast i trafikken. Så da ble det litt over halv fem han kom. Men han ringte selvfølgelig å sa ifra. Dette var i en familiebarnehage, så hun som driver det var der den ekstra tiden.

Ellers skjer det aldri at vi kommer etter stengetid. Kan vel telle på en hånd hvor mange ganger gutta har blitt hentet etter kvart på fem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:00   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

jeg er litt delt i synet på om det skal være ok eller ikke. For det første- det er ikke alle som har tilgang på barnevakt eller nettverk som kan steppe inn på kort varsel, og jeg tror det er langt mer positivt for barna det gjelder å være på et trygt sted med kjente omsorgspersoner. I tillegg er det vel mer spiselig for personalet å jobbe "ekstra" dersom man vet at man får betalt for den ekstratiden.
.

Jeg syns ikke det er greit i det hele tatt, ikke en gang om jeg får betalt for det. Jeg har en arbeidstid, og kan godt ha avtaler etterpå og da er det skikkelig kjipt og måtte stå overtid fordi foreldrene ikke henter barna sine. (som f.eks at mine egne barn skal hentes)
Dersom det skjer en gang så er det forsåvidt greit, og foreldrene ringer og forklarer at de kommer for seint, men de som gang på gang kommer for seint, og ikke en gang sier noe mister jeg respekten for.

Jeg henter ikke forseint, nå skyldes jo dette at jeg jobber på samme sted som barna mine går, og når jeg har seinvakt så er barna mine som regel ferdig påkledt til jeg kommer, evt så går seinvakta hjem og jeg kler på. Jeg ville uansett gjort mitt ytterste for å ikke komme etter stengetid om jeg hadde jobbet en annen plass.

Gammel 22-06-10, 18:00   #18
Left
Passiv

Standard

Selvsagt gjør jeg det. Det er aldri noe problem når jeg skal hente, men når faren skal hente har det vært på hengende håret.
Det har vel skjedd en gang at han har måttet ringe og be dem kle på han, slik at han bare kunne ta gutten i hånda og gå når han kom.
Men som sagt er det unntaksvis at han har blitt hentet for sent. Han hentes stort sett 15.45 hver dag.

Jeg har jobbet så lenge i barnehage, at jeg vet at enkelte ikke bryr seg en skit om klokka er 16.50 eller 17.10. Respektløst.

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:02   #19
Libra

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

1 gang for sent, ellers aldri selv om jeg var ganske nært stengetid noen ganger. Har alltid passet på å komme meg ut døra innen stengetid. Den ene gangen det skjedde var jeg et kvarter for sen etter å ha stått fast i en heis.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:02   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er at foreldre kommer for sent til henting, men noen forventer jo i tillegg å få en hel masse info om hvordan barnehagedagen har vært. Om jeg hadde kommet for sent og hentet, hadde jeg ikke forventet noe annet enn "hadet", tatt ungen i hånda og gått (etter å ha beklaget, selvsagt). Jeg hadde slett ikke forventet at den ansatte skulle bruke ytterligere tid på å informere meg om ungens dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.