Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 20:00   #61
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg tror de aller fleste foreldrene prøve å hente i tide.
Det er normal folkeskikk å ha respekt for andre sin arbeidstid. Men noen gangr kan uforutsettbare ting skje, og en rekeer det bare ikke, som i mitt tilfelle da brua ble stengt. Jeg kunne jo lagt på svøm....(det var umulig å kunne gå over og).
Jeg tror de fleste barnehage ansatte forstår at det kan oppstå hindringer. Jeg har ikke fortått at dette er et problem i vår barnehage. De ansatte går mye oftere før tiden enn de må være til siste slutt (stenger 16.15)
Ansatte som ikke takler at uforutsette ting kan skje, må få en påminning om at de jobber i et serviceyrke. Det er ikke uforutsett at det blir kø ut av Oslo....

Gammel 22-06-10, 20:00   #62
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Samme firma? Hvilket firma er det?

Selvsagt er det mange som jobber til etter kl 17, men mange ansatte i barnehage? tviler på det gitt....

Tenkte den kjeden med barnehager som har utvidet åpningstid her.
Mulig jeg er helt på bærtur, og at det finnes flere.

I den barnehagen jeg jobber har ca halvparten av de ansatte flexiavtale, og må jobbe etter 17 ved behov.

Gammel 22-06-10, 20:03   #63
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ja, to timer før stengetid blir mini hentet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:07   #64
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri kommet for sent, henter stort sett kl 16 og det er 1 time før stengetid. Jeg vet at barnehagen vår opererer med bøter, om folk kommer etter 17, men jeg har ikke inntrykk av at dette er noe problem. Hadde jeg kommet for sent en gang, uavh av grunn, så hadde jeg syntes det var en selvfølge at jeg betalte den ansatte, som var "gissel" etter arbeidstid.

Gammel 22-06-10, 20:07   #65
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kom for seint en gang.
Det var helt utrolig pyton - jeg gikk fra jobb 15.10 den dagen og likevel rakk jeg ikke en barnehage som stenger 17.00

(tunneler mellom barnehage og jobb anbefales ikke)

Vanligvis henter jeg ti på tre nå,
ettersom jeg har funnet en kjedelig jobb i nærheten og gått ned til 90%.

Gammel 22-06-10, 20:07   #66
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det har hendt en gang at mannen hentet 5-10 minutter for sent. Jeg var bortreist og han var på veldig opptatt med noe på jobb. Han ringte da han var underveis og da gikk det greit.
En annen gang vi stod bom fast i trafikken på andre kanten av byen og innså vi ikke rakk barnehagen fikk vi noen venner til å hente henne for oss.

Så ja, vi henter i tide. Om noe uforutsett skulle se f. eks mye kø eller mye forsinkelser på kolletivtrafikken så ville vi selvsagt ringt og lagt oss helt flate. Det er ikke greit å bruke barnehagen som gratis barnevakt etter stengetid.

Gammel 22-06-10, 20:32   #67
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri hentet for sent - de siste årene har vi hentet ca. 1,5 time før stengetid. Barnehagen stenger 1715, men det har aldri vært noe problem med at folk henter for sent - barnehagen har derfor ikke en gang vurdert å innføre bøter.

Gammel 22-06-10, 20:40   #68
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jepp, barna mine blir hentet i tide de.

Jobber selv i barnehage, og av og til skjer det uforutsette ting som gjør at foreldrene ikke rekker stengetid. Det går som regel helt greit, vi er en 5-avdelings barnehage så det er alltid 2 senvakter som kan være igjen til foreldrene kommer.
Men det jeg opplever som et irritasjonsmoment er de foreldrene som stadig vekk kommer et minutt på fem, og ikke er ute av barnehagen før 5-10 minutter over fem... De er heldigvis ikke mange, men det er alltid de samme.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:42   #69
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt henter vi i tide, men om trafikken skjærer seg, så hender det at vi kommer for seint, da ringer vi alltid når vi ser vi ikke rekker det. Av og til har jeg fått storesøster til å hente.

Men fredagskøen er ikke alltid enkel å beregne. Har en bil fått motorstopp, så står hele byen på hodet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:46   #70
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Barna har alltid blitt hentet før barnehagen stenger.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:48   #71
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det har aldri skjedd, og jeg ser for meg at det aldri kommer til å skje. Da må det ha skjedd noe rimelig drastisk med både meg, memmoen, mormor, en onkel og et vennepar... Samtidig.

Barnehagen er oppe til 5, og vi henter oftest rundt 3.

Nå bor jo vi sånn til at det skal noe til at trafikk er et problem..

Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 22-06-10 kl 20:57.
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:50   #72
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg tror de aller fleste foreldrene prøve å hente i tide.
Det er normal folkeskikk å ha respekt for andre sin arbeidstid. Men noen gangr kan uforutsettbare ting skje, og en rekeer det bare ikke, som i mitt tilfelle da brua ble stengt. Jeg kunne jo lagt på svøm....(det var umulig å kunne gå over og).
Jeg tror de fleste barnehage ansatte forstår at det kan oppstå hindringer. Jeg har ikke fortått at dette er et problem i vår barnehage. De ansatte går mye oftere før tiden enn de må være til siste slutt (stenger 16.15)
Ansatte som ikke takler at uforutsette ting kan skje, må få en påminning om at de jobber i et serviceyrke. Det er ikke uforutsett at det blir kø ut av Oslo....

Jeg tror også at de aller fleste forsøker å hente barna i tide, men desverre er det ikke alle.

Jeg har jobber i mange barnehager, og vi har faktisk ikke hatt lov til å gå før stengetid uansett om det er barn igjen eller ikke. Man skal være tilgjengelig der i tillfelle noen har glemt noe eller ringer og lurer på noe.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:51   #73
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er ikke så rart at det er de samme foreldrene som har det med å komme for seint forresten, på samme måte som det er de samme foreldrene som står og banker på døra når barnehagen åpner. Det har med arbeidstid å gjøre, og når barnehagen ikke har åpent lenger enn 1615-1630, kan det bli knapt. Det er ingen unnskyldning for å komme for seint gang etter gang, men at det er de foreldrene som normalt henter kl 1610 som kommer for sent hvis trafikken eller banen står burde ikke være noe stort sjokk. Og det trenger ikke si noe som helst annet enn at de er presset på tid.

Godt poeng, der har du meg. Barnehagen vår stenger 17, men man skal hente senest kl. 16.45. Hvis jeg drar fra jobben 15.55 har jeg en t-bane "å gå på". Rekker jeg ikke den må den neste være i rute.
Når det er sagt har jeg aldri hentet for sent, men i vinter var det ett par ganger jeg ringte barnehagen fra banen og varslet om at jeg var ute i siste liten, så de evt. kunne gjøre klar barna hvis de var stresset med å ha oss ut av garderoben til 17. (Å hente og kle på tre barn tar sin tid).
Men det er den samme gjengen som henter sent hver dag. Jeg har ikke hørt noe om bøter, men som sagt har jeg aldri hentet for sent.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:51   #74
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hentet for sent en gang, men da var det under en svært spesiell omstendighet. Hele Trondheimstrafikken sto bom fast pga. av en psykisk ustabil mann som igjen gjorde at politiet så seg nødt til å stenge en av hovedutfartsårene fra byen. Jeg var ute i god tid og kom nesten 15 min for sent.

Ringte og sa i fra da jeg så hvor det bar og poden var på ingen måte det siste barnet igjen. Synes å huske at de ansatte jobbet en time overtid den dagen.

Til vanlig henter jeg med god margin, ca. 30 min. før stengetid.

Gammel 22-06-10, 20:51   #75
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri hentet for seint.

Gammel 22-06-10, 20:52   #76
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hentet poden forsent.
Jeg vet de var plaget med at det var endel foreldre som hentet barna forsent flere ganger i uken, de fikk bøter hver gang men det hjalp ikke.Så tilslutt fikk de beskjed om at man mistet plassen om det skjedde mer enn 3 ganger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:52   #77
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At mange her kan fortelle at de har kommet for sent på grunn av bilulykker som har stanset trafikken etc er jo helt plausibelt. Men jeg tror det er en del barnehager som sliter med generelt lav respekt for stengetidene. Og det er jo helt sprøtt. Jeg mener - å ikke hente barnet sitt fordi man spekulerer i at ansatte sitter barnevakt av plikt er jo grimt. Jeg opplevde det samme i fjor, da vi arrangerte barnebursdag med hele avdelingen invitert. Fire foreldre kom mer enn 15 minutter for sent, og det siste barnet ble hentet en hel time etter at festen var over. Respektløst, og dårlig gjort overfor barnet sitt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:01   #78
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det har aldri hendt at vi har hentet etter stengetid, nei. Barnehagen har også kalkulert litt med dette. Den er åpen til 16.30, men den stenger "få folkemunne" kl. 16.10, og på den måten har de unngått at mange ikke henter før kl. 17, slik de hadde problemer med tidligere. Jeg henter en gang mellom kl. 15.15 og 16.00.

Gammel 22-06-10, 21:04   #79
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært for sene et par ganger. Da pga trafikkulykke som har stoppet trafikken.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:08   #80
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnehagen stenger 16.30 og vi henter mellom 15 og 16. Har aldri hentet etter stengetid. Men jeg har jobbet i barnehage selv der barn har blitt hentet sent. Og det er veldig synd for barnet som alltid må være den siste ut...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.