Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 21:12   #81
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Vi har vel aldri vært for sene tror jeg?
Det var en gang vi ringte og sa ifra, at det ble ganske akkurat, for mannen kom rett etter en ulykke og måtte kjøre en omvei. Men det ble ikke over åpningstid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:28   #82
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Barnehagen stenger 16.30 og vi henter mellom 15 og 16. Har aldri hentet etter stengetid. Men jeg har jobbet i barnehage selv der barn har blitt hentet sent. Og det er veldig synd for barnet som alltid må være den siste ut...

Som en som ofte har vært sistemann eller en av de siste til å hente ungene - hvorfor er det ille å være det siste barnet som blir hentet? Jeg har nemlig ikke oppfattet at mine barn har opplevd det som ille i det hele tatt. Litt avhengig av den ansatte, de takler det rimelig ulikt. Noen setter barna på benken i garderoben mens de selv rydder, låser og slukker lys slik at når man kommer 15-20 minutter før stengetid føler man det som om man kommer tilsvarende tid etter at barnehagen har stengt. Da er det ikke så veldig kjekt å være barn heller, de må føle på det samme. Mens andre ansatte sitter sammen med de barna som er igjen og enten leser en bok eller rydder sammen med dem. Det er da en helt annen stemning.

Gammel 22-06-10, 21:28   #83
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Pompens barnehage stenger kl 17.15 og vi har aldri vært i nærheten av å hente ved de tider. Heldigvis!

Vi er heldige og har farfar som nærmeste nabo, og han er pensjonist. Om vaktene våre kræsjer, henter farfar i bhg.
Stort sett blir pompen hentet mellom tre og fire. Og kommer sjelden før ti.

Gammel 22-06-10, 21:30   #84
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, aldri.

Eg har aldri vore flink til å ha dei heima sånn utan grunn sjølv om eg har fri, men til gjengjeld har dei aldri hatt meir enn 7 timarsdag i barnehagen.

Gammel 22-06-10, 21:31   #85
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Har hatt tre barn i barnehage, og har aldri hentet for sent.
Kan huske en gang jeg hentet 5 min før stengetid.

Ellers har vi hentet mellom kl 15 og 16.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:32   #86
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Vi henter frøkena som oftest en halvtime før stengetid. Det har ikke hendt pr. dags dato at vi har kommet for sent.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:35   #87
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kommet for sent en gang.
Da ringte jeg i god tid og sa fra at jeg muligens ble sen.
(akkurat den har blitt tatt opp på møter senere, jeg ringte nemlig kl 15.30 og barnehagen stenger 17.)
Ringte både SFO og barnehagen.
Vel jeg var på SFO kl 17.30 og kort tid etter i barnehagen. Han som gikk i barnehagen hadde blitt med en av de ansatte hjem og satt der og spiste middag når vi kom og hentet han. (vi kjente henne godt da)

Ellers har minsten blitt hentet nærmere kl 18 engang. Da hadde faren helt glemt å gi beskjed om at han kunne ikke ha ungene.
De på SFO viste at faren skulle hente og ventet dermed til kl var litt over 17.30 før de ringte meg. Da var ejg rimlig sur på faren til ungene ja.

Gammel 22-06-10, 21:37   #88
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Som en som ofte har vært sistemann eller en av de siste til å hente ungene - hvorfor er det ille å være det siste barnet som blir hentet? Jeg har nemlig ikke oppfattet at mine barn har opplevd det som ille i det hele tatt. Litt avhengig av den ansatte, de takler det rimelig ulikt. Noen setter barna på benken i garderoben mens de selv rydder, låser og slukker lys slik at når man kommer 15-20 minutter før stengetid føler man det som om man kommer tilsvarende tid etter at barnehagen har stengt. Da er det ikke så veldig kjekt å være barn heller, de må føle på det samme. Mens andre ansatte sitter sammen med de barna som er igjen og enten leser en bok eller rydder sammen med dem. Det er da en helt annen stemning.

Helt enig med deg! Jeg er ofte en av de som henter sist i barnehagen (og SFO), og tror ikke barna syns det er så ille. Har faktisk fått kjeft av eldstemann når jeg har hentet tidligere på SFO et par ganger

Det virker som det er et mål for mange å hente så tidlig som mulig, men har man en jobb med standard arbeidstid er det rett og slett umulig. Jeg leverer på SFO 7.30, i barnehagen ca 7.35. Så er det jobb, der skal jeg egentlig være klokka 8, men rekker det sjelden (trafikk), er ferdig på jobb klokka 4, og henter som regel rundt 4.30, noen ganger litt senere. Sambo er ukependler, så da blir det sånn - og ungene storkoser seg både i barnehage og på SFO, så jeg syns ikke jeg skal behøve å ha dårlig samvittigjet av den grunn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:38   #89
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har aldri hentet for sent. Det nærmeste har vært 5 minutter før stengetid en dag med en heftig snøstorm med store forsinkelser.

Gammel 22-06-10, 21:40   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri. Det er laget så snedig at man "skal hente" innen ett tidspunkt, men barnehagen stenger først ett kvarter etter det igjen. Man har altså et kvarter på å komme seg ut. Så jeg føler at jeg er for sen om jeg er for sen til det første tidspunktet, men har jo da et kvarters slækk, og det holder for de gangene det skjærer seg i trafikken eller noe.

Gammel 22-06-10, 21:40   #91
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke det trenger å være noe problem å være den siste som blir hentet. Poden blir i alle fall skikkelig snurt hvis vi henter ham "for tidlig", så det har vi gitt opp for mange år siden. Men nå var han i naturbarnehage og var alltid ute når vi hentet ham uansett (og på SFO er de alltid ute den siste timen), så da fikk han i stadig større grad lekeplassen/skolegården for seg selv jo senere det ble - og siden både barna og sekkene allerede var ute, kunne de ansatte stå klare til å gå, og forlate stedet så snart siste barn ble hentet, så det var ikke noe problem å komme ved stengetid.

Gammel 22-06-10, 22:37   #92
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Tenkte den kjeden med barnehager som har utvidet åpningstid her.
Mulig jeg er helt på bærtur, og at det finnes flere.

I den barnehagen jeg jobber har ca halvparten av de ansatte flexiavtale, og må jobbe etter 17 ved behov.

Her er det en avdeling med flexitid. Det betaler vi ekstra for, men det får vi altså ikke i praksis.

Gammel 22-06-10, 22:41   #93
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Jeg har jobber i mange barnehager, og vi har faktisk ikke hatt lov til å gå før stengetid uansett om det er barn igjen eller ikke. Man skal være tilgjengelig der i tillfelle noen har glemt noe eller ringer og lurer på noe.

Oj, endel barnehager har noe å lære skjønner jeg... Dersom alle barna er hentet kl 1630 eller før, så stenges det i barnehagen vår, og da er det ingen der et minutt senere. Jeg synes det er merkelig at man bare kan gå hjem når åpningstiden er til kl 17. En butikkeier kan da ikke bare gå hjem fordi butikken er tom for kunder et lite øyeblikk... eller et servicekontor som stenger fordi telefonen står stille en liten stund...

Gammel 22-06-10, 22:44   #94
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sitter nå og funderer på om jeg skal begynne å gi bøter til dem som glemmer å komme til utviklingssamtalen - gang etter gang etter gang...

Gammel 22-06-10, 22:45   #95
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri hentet for sent, nei. Men vet om flere som ikke er flinke til å holde seg innenfor tiden i barnehagen.
Her får man bøter ved for sen henting.

Gammel 22-06-10, 22:46   #96
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Men det er den samme gjengen som henter sent hver dag.

Å hente sent er ok. Å hente FOR sent er ikke ok. Det er også ok å hente for sent noen ganger. Det er som regel en grunn til at folk er sene, og jeg tror de færreste ønsker å komme for sent til barnehagen.... Som sagt, i barnehagen vår så vet jeg det er ganske mange foreldre som må gå hjem fra jobb tidligere enn de skal hver eneste dag for å rekke barnehagen. Det er ikke ok det heller for den arbeidsgiveren som skal akseptere at enkelte ansatte må går tidligere fordi de må hente barna sine i barnehagen. Det er en gyllen middelvei i denne debatten synes jeg. Innimellom må faktisk barnehagepersonell belage seg på overtid i forb.med uforusette hendelser som f.eks. forsinkelser. Det gjelder alle yrkesaktive.

Gammel 22-06-10, 22:46   #97
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri hentet for sent, men det er ganske naturlig siden vi stort sett henter rundt 1,5 time før stengetid. Foreldre som beregner å være i barnehagen et kvarter før stengetid er nok mer sårbare ifht. forsentkomming. Hos oss ønsker barnehagen at foreldrene skal være på plass et kvarter før stengetid.

Gammel 22-06-10, 22:47   #98
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Det har aldri hendt at vi har hentet etter stengetid, nei. Barnehagen har også kalkulert litt med dette. Den er åpen til 16.30, men den stenger "få folkemunne" kl. 16.10, og på den måten har de unngått at mange ikke henter før kl. 17, slik de hadde problemer med tidligere. Jeg henter en gang mellom kl. 15.15 og 16.00.

Jeg synes det er helt hårreisende at en barnehage kan stenge så tidlig. Folk jobber da ofte til kl 16 eller 17.

Gammel 22-06-10, 22:48   #99
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mener å huske at det er slik i vår barnehage allerede at man må betale et gebyr om man er for sen. Aldri fått sjekket i praksis....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:49   #100
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

. Men jeg har jobbet i barnehage selv der barn har blitt hentet sent. Og det er veldig synd for barnet som alltid må være den siste ut...

Huff ja... Det har hendt 1-2 ganger at jeg har hentet datteren min som absolutt siste i barnehagen og det synes jeg er sååå trist. Spesiellt når den ansatte sitter og tripper og bare vil hjem... selv om jeg ALLTID henter før kl 17 og sjelden senere enn 16.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.