Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 15:25   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man er jo på jobb på planleggingsdagene da, er man ikke? Og jeg er veldig glad man har planleggingsdager i barnehagen og på skolen, tror absolutt det trengs.

I vår barnehage var de ansatte ikke på jobb, fordi de hadde tatt disse møtene på ettermiddagen og tatt dagene som avspassering. Jeg ville ha foretrukket å betale de ansatte overtid istedenfor å bruke 5 feriedager pga planleggingsdager. Jeg angriper på ingen måte de ansatte i barnehagen - men jeg stusser ofte over "systemene" ledelsen i barnehagen har satt. Dette er jo en tjeneste for yrkesaktive foreldre - og da burde den også tilrettelegges til det beste både for foreldre og barn. Jeg tror igjen at foreldre ønsker at barna skal tilbringe så liten tid som mulig i barnehagen, men ofte så er man avhengig av inntekt, og mange er også alene om ansvaret for barna. Og i mange kommuner kan man ikke velge og vrake i barnehageplasser og deres tilbud. Man må faktisk ta til takke med det man får, alternativt være hjemme med barna og få arbeidsledighetstrygd. Jeg var så heldig å kunne flytte mine barn fra en barnehage som ikke tilfredstilte mine "krav" om åpningstider. De stengte kl 16.30 og holdt stengt 4 uker ila sommerferien, i tillegg til 5 planleggingsdager, stengt jul/nyttår og dagene før påske.

Gammel 23-06-10, 17:04   #2
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Planleggingsdager er helt nødvendig i barnehager og skoler. De vet ofte ikke hvordan året skal bli før de går på ferie. Mye som skal på plass før nytt barnehage år starter. Vi får ofte mye kjeft for disse plandagene også, men de er pålagt av barnehagevedtektene. Både de kommunale og nå mange private barnehager har 5 planleggingsdager i året. Vi har aldri fått disse dagene fri. Vi har enten vært på kurs, eller planlagt. Å sende ansatte på kurs er også viktig, så og bruke en plandag til dette er heilt greit. Bedre det enn å stenge en ekstra dag. Så jeg vet at planleggingsdager er så utrolig viktig for en god barnehage/skole, så jeg håper foreldre kan se at dette er til det beste for ungene deres!

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.