Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Man er jo på jobb på planleggingsdagene da, er man ikke? Og jeg er veldig glad man har planleggingsdager i barnehagen og på skolen, tror absolutt det trengs.
I vår barnehage var de ansatte ikke på jobb, fordi de hadde tatt disse møtene på ettermiddagen og tatt dagene som avspassering. Jeg ville ha foretrukket å betale de ansatte overtid istedenfor å bruke 5 feriedager pga planleggingsdager. Jeg angriper på ingen måte de ansatte i barnehagen - men jeg stusser ofte over "systemene" ledelsen i barnehagen har satt. Dette er jo en tjeneste for yrkesaktive foreldre - og da burde den også tilrettelegges til det beste både for foreldre og barn. Jeg tror igjen at foreldre ønsker at barna skal tilbringe så liten tid som mulig i barnehagen, men ofte så er man avhengig av inntekt, og mange er også alene om ansvaret for barna. Og i mange kommuner kan man ikke velge og vrake i barnehageplasser og deres tilbud. Man må faktisk ta til takke med det man får, alternativt være hjemme med barna og få arbeidsledighetstrygd. Jeg var så heldig å kunne flytte mine barn fra en barnehage som ikke tilfredstilte mine "krav" om åpningstider. De stengte kl 16.30 og holdt stengt 4 uker ila sommerferien, i tillegg til 5 planleggingsdager, stengt jul/nyttår og dagene før påske.