Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldrekjøring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 14:26   #18
Vilaela
Nybegynner

Vilaela sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Vilaela har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Foreldrekjøring

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det tror jeg er VELDIG sant!

Det er greit nok at "gubben" er firkantet og vanskelig, men jeg er faktisk enig med i prinsippene hans.

Det bør være slik at det bevilges penger til at skolen kan arrangere turer uten at foreldre må stille opp å kjøre. Og når det nå er lagt ned forbud mot foreldrekjøring enkelte steder så må kanskje stat og kommune ta sitt ansvar?

For noen år siden vare det ganske vanlig at foreldre stilte opp og pusset opp klasserommene på dugnad. Hørte om noen foreldre som nektet da de skulle begynne på sitt 3. klasserom.... Greit nok at man ønsker at barna skal ha et OK innemiljø, men det er tross alt kommunen sitt ansvar og holde bygningene vedlike. Dette blir noe av det samme mener jeg.

For å kjøre analogien din.

Klart det skal være ok standard på klasserommene, og at kommunen skal betale for dette, men vil foreldrene ha et nyopppusset og fint rom, så er det da helt greit at de trår til med en hjelpende hånd.

Klart at ungene skal komme på tur, men får man ikke litt hjelp fra foreldre så er det nok bare økonomi til en gåtur i naboskogen, så da får det bli med det.

Skal man - fordi noen få foreldre ikke gidder å lette på rompa - forby alt som måtte komme ungene til gode?

Vilaela er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.