|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Barn er forskjellige ja, og hverdagene i familier også. Våre barn har også korte dager i barnehagen - leveres ofte ikke før nærmere ni, og hentes som oftest tre - halv fire. Det er fordelen med at en av foreldrene jobber turnus. Turnus har imidlertid den ulempen at vi ikke får mange uker sammenhengende når "alle andre" har ferie midt på sommeren. Eller i påsken. Eller i jula. I vår barnehage er det egentlig et krav om tre uker sammenhengende i juli, noe som er veldig upraktisk for oss. I år får ungene to uker fri i fellesferien og to uker på høsten. I tillegg til dette, og korte dager hele året, reiser vi bort i noen langhelger og ellers når det passer. Det passer oss voksne best, og så aktive barn som vi har så tror jeg det passer dem også best. Likevel kjenner jeg veldig på at "andre synes" de burde hatt mer fri på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Henter alltid i tide, men om jeg må både levere og hente de, så er de først inn (kl. 07.15) og sist ut (kl. 16.30). Barnehagen vår er åpen fra 07 til 17.
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Men det høres jo ut som at dine barn har godt med fri, så dem syns jeg ikke synd i, og jeg syns heller ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette. Men det har virkelig skjedd at jeg har syns synd på barn som er i barnehagen hver eneste dag den er åpen, der foreldrene kun tar dem ut akkurat det de må, dvs 2 uker sammenhengende på sommeren, 1 uke planleggingsdager(dvs spredd utover året) også må de presses til å ta den siste uka som de er pålagt å ta. Og i de verste tilfellene er dette snakk om foreldre som har lang fri både sommer, jul og påske, slik at det ikke er snakk om at det er vanskelig å skulle få til å ha dem hjemme 3 uker på sommeren.
![]() |
#4 |
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter alltid minsten i tide ja, jobber selv i barnehage og vet hvor irriterende det er når du må gå på overtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|