|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanBare man sørger for å ha en skikkelig god kake under, så er det jo enkelt å bare pelle av MMFen. Den er jo i grunnen bare til pynt uansett.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipan
Fnis, jeg er ganske god med marsipanlokk, men syns ikke det smaker noe godt. Det er kjempegøy å lage, og da faren min giftet seg lagde en venninne og jeg bryllupskaken, 15 år gamle. En helt perfekt kake, som vi ikke likte noen av ingrediensene i.
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanMMF er veldig søtt ja, men man kan, om man lager den litt seig, kjevle den råtynn altså. Det blir pent og glatt likevel om man legger et tynt lag med glasur/frosting over hele kaken. Da legger MMF-en seg pent inntil veggene også og alle hjørner.
|
|
|
#27 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanDette er også MMF. Den kan kjevles nesten papirtynt, og er litt stretchy i konsistensen slik at den er lettere å få glatt på kaken. Jeg brukte et glass med glatt flate under og "strøk" med. De sorte strekene er også MMF som jeg har rullet til tynne pølser, og figuren er skåret ut i hvit mmf bit for bit, og deretter puslet sammen. Det tar en kveld, men er egentlig kosearbeid.
|
|
|
|
#29 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanJeg gidder ikke kna MMF selv, jeg bare slenger smeltet marshmallow og melis kjøkkenmaskina, og lar eltekroken gjøre jobben. Smør bare bollen og kroken godt inn med kokos matfett.
|
|
|
|
#30 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanEller formfettspray.
|
|
|
|
#33 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanJeg har brukt rapsolje, men tror man kan bruke Flott og den typen også. Men med rapsolje så slipper man å smelte og styre.
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipaner ikke hele poenget at matfett stivner da? Eller? Det gjør jo ikke rapsolje |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanCocosa blir jo flytende i (tilnærmet) romtemperatur, blir det ikke?
|
|
|
#37 |
|
Sv: Sånn glatt "lokk" til kake som ikke er marsipanForøvrig tror jeg du kan kjøpe slik MMF ferdig flere steder. Panduro har et kg for en hundrings, eller noe slikt.
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Hm, det var en godt tips! Vi er temmelig busy denne uken, så alt som gjør det lettere er en velsignelse. Er den laget på samme vis? Uten masse kjipe tilsetningstoffer?
|
|
|
#40 |
|
Da så!
|
![]() |