Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 13:24   #341
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Endel av det som skrives her er "generelle betraktninger" fra endel av det de opplever i SIN hverdag som ansatt i bhg og skole. Det er ikke dermed sagt at det gjelder DEG.

Ja, og det er nettopp det som er bekymringsfullt. At dette er "generelle betraktninger" som gjøres i barnehager og SFO rundt omkring. Det er disse voksne som skal ha ansvaret for barna våre i flere timer hver dag, i flere år. Og så skal de altså gå med "generelle betraktninger" og bedømme foreldre-kvaliteten ut i fra small-talk i hentesituasjonen og deltakelse i foreldrekaffe??? Jeg syns det er skremmende at de som jobber med barna våre har slike holdninger til oss foreldre.

Og det sier jeg uten å føle meg truffet. For mens mine gikk i barnehagen var vi ALDRI for seine til å hente. Det var nære på et par ganger, grunnet trafikk og kommunikasjoner, men vi rakk det. Og stort sett med god margin, og stort sett har jeg alltid pratet med de ansatte både ved levering og henting, og stort sett har jeg alltid deltatt i foreldrekaffe og høstsuppe og påskefrokost og luciafrokost og alt det andre barnehagen har arrangert. Jeg har ikke alltid deltatt med like stor glede, men jeg har deltatt. Og jeg har smilt og pratet med andre foreldre, med de ansatte og med egne og andres barn.

Jeg er en mønster-forelder.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:25   #342
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg har i det minste ikke fin bil. Sjarmerende, men ikke fin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:29   #343
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah, jeg har i det minste ikke fin bil. Sjarmerende, men ikke fin.

Min er vel sånn midt på treet, så jeg regner med jeg ikke blir uglesett av de ansatte på SFO. Du vet, er den for fin, så har du sikkert ikke tid til ungene, og er den for dårlig så er du skjødesløs og tar ikke barnas sikkerhet på alvor.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:30   #344
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er gaffet sammen. Men jeg tar igjen med å snakke i en telefon mens jeg melder med den andre telefonen, da.

Gammel 28-06-10, 13:30   #345
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over at eiendomsmegler blir tatt frem som høystatusyrke jeg.

Gammel 28-06-10, 13:31   #346
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Crap, jeg har jo ikke høystatusyrke heller. :lusker ut av tråden:

Gammel 28-06-10, 13:33   #347
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei de har bare fine biler.

Gammel 28-06-10, 13:46   #348
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det også de med de fineste bilene som henter først.

For det er de samme som også har de (fineste og) hjemmeværende konene.

Gammel 28-06-10, 13:48   #349
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg forsto det ikke som at det ble trukket fram som høystatusyrke, men som et yrke der man kan ha lange og uforutsigbare dager. Ellers er vel dette et yrke som alt annet, jeg misliker egentlig at man skal dra fram noe som helst som lavstatus eller høystatus.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:54   #350
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg forsto det ikke som at det ble trukket fram som høystatusyrke, men som et yrke der man kan ha lange og uforutsigbare dager. Ellers er vel dette et yrke som alt annet, jeg misliker egentlig at man skal dra fram noe som helst som lavstatus eller høystatus.

Enig med deg Lykken. Og ja jeg trakk fram eiendomsmeglere som et eksempel. Men som jeg sa i forrige tråd så legger jeg fordommeriet mitt på hylla og føler at jeg fortjener all kritikk mot innlegget mitt. Så lenge man passer på seg selv så går da alt bra. Jeg har selv bommet på foreldrekaffe av ren sløvhet, og brukte mange dager på å bli kvitt den dårlige samvittigheten jeg hadde. Bare fordi jeg glemte det rett og slett.

Gammel 28-06-10, 14:18   #351
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg henter alltid ca 2,5 timer før barnehagen stenger. (Storesøsters er åpen til 17, og lillesøster sin til 1730.)
Var én gang da storesøster gikk i korttidsbarnehage at jeg kom nesten en time for sent, pga kø. Det var heldigvis ikke noe problem, hun satt og puslet sammen med en ansatt da vi kom.

Det vi derimot har litt problemer med er å levere i tide. Kjernetid er fra 0930 hos begge, og de går i forskjellige barnehager. Vi klarer som regel aldri å komme oss ut døren før 0915. Ungene sover lenge og er veldig vanskelige å vekke, lillesøster kan ha opptil 10 raserianfall på morgenen der ingenting nytter, osv. Hjelper ikke å stå opp noe tidligere heller, da tar ting bare enda lengre tid å gjøre, og hun er enda trøttere og har enda mer å bli sint for.
Håper morgenene går litt lettere til høsten, hvis bare lillesøster kommer over de raserianfallene sine så er minst 20-30 min spart allerede.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 14:53   #352
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Nå jobber ikke jeg i barnehage heller. Og det jeg skrev var et eksempel der foreldrene ikke har det yrket jeg beskrev, bare at de representerer min oppfatning av hvordan ting er. Men jeg tar kritikken angående generalisering og legger meg flat. Jeg skjønner at tidsklemma avhenger av fleksibiliteten man har på jobben. Samt at noen faktisk har unger i forskjellige barnehager og at det kan være vanskelig å ta seg tid.

Men det virker som om du gjør det ut fra det du beskriver. Vil det da si at du er en forelder i bhg som synser om de andre foreldrene? Det er enda verre enn at bhgansatte synser om foreldre, synes jeg.

Gammel 28-06-10, 15:18   #353
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Det som imponerer meg mest i denne tråden er hvor mange som har mulighet til å hente barna flere timer før stengetid. Trodde fremdeles det var mest vanlig med 7,5 eller 8 timers dager på jobb. Mange med flexitid her kanskje?

Gammel 28-06-10, 15:57   #354
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i Bergen skryter man av bortimot full barnehagedekning, mens realiteten er at mange får tilbud om plass i barnehager som ligger langt unna der man bor og jobber - gjerne på andre siden av byen. Dermed påfører man jo foreldrene en tidsklemme og masse unødig stress, for ikke å snakke om hva det medfører i form av unødig bilkjøring og forurensning. For aleneforeldre som alltid må både levere og hente må det jo være et mareritt ... Skjønner godt at det blir mer vanlig at barn hentes for sent når man ser på rammebetingelsene i disse tilfellene, i hvert fall!

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:01   #355
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Der har kris et viktig poeng.

Gammel 28-06-10, 16:02   #356
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Men det virker som om du gjør det ut fra det du beskriver. Vil det da si at du er en forelder i bhg som synser om de andre foreldrene? Det er enda verre enn at bhgansatte synser om foreldre, synes jeg.

Jeg vil bare si at det ikke er sånn at det vi gjør mest av i barnehagen er å synse om foreldrene, altså. Ofte er det slik at når vi snakker om barna så kan vi også snakke om foreldrene, da gjerne fordi det kanskje er noe vi lurer på, endringer i barnets oppførsel f.eks. Vi tar det jo da videre opp med foreldrene om det er slik at det er viktig for oss å vite om det er grunner til denne endringen.

Gammel 28-06-10, 16:07   #357
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vel, ja. Men det er fortsatt kun utvalgte få i barnehagen som kan uttale seg noe om meg bortsett fra det de ser når jeg leverer og henter, og selv de som er mer informert vet da ikke en dritt om jeg serverer Toro-middager med telefonen klistret til øret eller om ungene og jeg bedriver kvalitetstid utenom. For denslags informerer jeg virkelig ikke om.

Æhum... Skal ikke blande meg inn i selve debatten, men jeg er ganske sikker på at de barnehageansatte i barnehagen til mine gutter vet ubehagelig mye om hvordan ting foregår i Flokseheimen. Og det helt uten at jeg har fortalt dem om det.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:08   #358
Lakrisbåt
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2010
Lakrisbåt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, men jeg har aldri hentet for sent..

Lakrisbåt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:11   #359
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Æhum... Skal ikke blande meg inn i selve debatten, men jeg er ganske sikker på at de barnehageansatte i barnehagen til mine gutter vet ubehagelig mye om hvordan ting foregår i Flokseheimen. Og det helt uten at jeg har fortalt dem om det.

Ja det har du helt rett i. Er ansatt i bhg selv, og ungene forteller mye morsomt fra familiehjemmet hjemme ja

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:12   #360
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jepp, og fireåringer med livlig fantasi er nok garantert den beste kilden til å finne ut av hvordan hverdagen egentlig er organisert, right? Dsjis.

Da tror i så fall de som har ansvaret for min yngste sønn på dagtid at jeg har vært gravid tre ganger i løpet av det siste året.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.