|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Ustabil
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Ja, og det er nettopp det som er bekymringsfullt. At dette er "generelle betraktninger" som gjøres i barnehager og SFO rundt omkring. Det er disse voksne som skal ha ansvaret for barna våre i flere timer hver dag, i flere år. Og så skal de altså gå med "generelle betraktninger" og bedømme foreldre-kvaliteten ut i fra small-talk i hentesituasjonen og deltakelse i foreldrekaffe??? Jeg syns det er skremmende at de som jobber med barna våre har slike holdninger til oss foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg er overrasket over at eiendomsmegler blir tatt frem som høystatusyrke jeg.
![]() |
#348 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er det også de med de fineste bilene som henter først.
![]() |
#349 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forsto det ikke som at det ble trukket fram som høystatusyrke, men som et yrke der man kan ha lange og uforutsigbare dager. Ellers er vel dette et yrke som alt annet, jeg misliker egentlig at man skal dra fram noe som helst som lavstatus eller høystatus.
![]() |
#350 |
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Enig med deg Lykken. Og ja jeg trakk fram eiendomsmeglere som et eksempel. Men som jeg sa i forrige tråd så legger jeg fordommeriet mitt på hylla og føler at jeg fortjener all kritikk mot innlegget mitt. Så lenge man passer på seg selv så går da alt bra. Jeg har selv bommet på foreldrekaffe av ren sløvhet, og brukte mange dager på å bli kvitt den dårlige samvittigheten jeg hadde. Bare fordi jeg glemte det rett og slett.
![]() |
#351 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter alltid ca 2,5 timer før barnehagen stenger. (Storesøsters er åpen til 17, og lillesøster sin til 1730.)
![]() |
#352 |
Kom ut av tellinga.
|
Men det virker som om du gjør det ut fra det du beskriver. Vil det da si at du er en forelder i bhg som synser om de andre foreldrene? Det er enda verre enn at bhgansatte synser om foreldre, synes jeg.
![]() |
#353 |
Tankefull
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Det som imponerer meg mest i denne tråden er hvor mange som har mulighet til å hente barna flere timer før stengetid. Trodde fremdeles det var mest vanlig med 7,5 eller 8 timers dager på jobb. Mange med flexitid her kanskje?
![]() |
#354 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Her i Bergen skryter man av bortimot full barnehagedekning, mens realiteten er at mange får tilbud om plass i barnehager som ligger langt unna der man bor og jobber - gjerne på andre siden av byen. Dermed påfører man jo foreldrene en tidsklemme og masse unødig stress, for ikke å snakke om hva det medfører i form av unødig bilkjøring og forurensning. For aleneforeldre som alltid må både levere og hente må det jo være et mareritt ... Skjønner godt at det blir mer vanlig at barn hentes for sent når man ser på rammebetingelsene i disse tilfellene, i hvert fall!
![]() |
#355 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Henter du barna i tide?Der har kris et viktig poeng.
![]() |
#356 |
Tittel og tittel....
|
Jeg vil bare si at det ikke er sånn at det vi gjør mest av i barnehagen er å synse om foreldrene, altså. Ofte er det slik at når vi snakker om barna så kan vi også snakke om foreldrene, da gjerne fordi det kanskje er noe vi lurer på, endringer i barnets oppførsel f.eks. Vi tar det jo da videre opp med foreldrene om det er slik at det er viktig for oss å vite om det er grunner til denne endringen.
![]() |
#357 |
can-jur
|
Æhum... Skal ikke blande meg inn i selve debatten, men jeg er ganske sikker på at de barnehageansatte i barnehagen til mine gutter vet ubehagelig mye om hvordan ting foregår i Flokseheimen. Og det helt uten at jeg har fortalt dem om det.
![]() |
![]() |
#358 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, men jeg har aldri hentet for sent.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
♥
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jepp, og fireåringer med livlig fantasi er nok garantert den beste kilden til å finne ut av hvordan hverdagen egentlig er organisert, right? Dsjis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|