Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken bredbåndleverandør skal jeg velge?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 18:20   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken bredbåndleverandør skal jeg velge?

Den jeg har i dag skal jeg ALDRI ha mer! Bare feil og tull. Vi er avhengige av ett raskt bredbånd når vi er 4 stk på nett ofte samtidig. Noen dere kan anbefale?
Som er stabile og seriøse?

Gammel 29-06-10, 18:36   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bredbåndleverandør skal jeg velge?

Vi har hatt Nextgentel, og dem var det bare tull med.

Nå har vi Telenor, og er strålende fornøyde. God båndbredde og svært god kundeservice.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:42   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvilke aktører er det som er aktuelle? Er det kun ADSL e.l. som er aktuelt?
Hvem har du i dag?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:52   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvilke aktører er det som er aktuelle? Er det kun ADSL e.l. som er aktuelt?
Hvem har du i dag?

Idag har vi Get. XL abo.

Gammel 29-06-10, 19:52   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi har hatt Nextgentel, og dem var det bare tull med.

Nå har vi Telenor, og er strålende fornøyde. God båndbredde og svært god kundeservice.

Takk for svar

Gammel 29-06-10, 20:05   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde første Nextgentel, det var i verste rote-tiden deres. Så flyttet vi til et borettslag som hadde BKK Bredbånd og var veldig fornøyd med det. Så flyttet vi til enebolig, og kan ikke få BKK Bredbånd, så da ble det Nextgentel - rett og slett fordi det ikke er noen andre leverandører her som kan tilby den hastigheten til den prisen NGT kan.
De har blitt mye bedre de siste årene, men nå klarer vi oss utmerket uten kundeservice da. Jeg vet ikke om de har blitt noe bedre på det området, for å si det sånn.

Gammel 29-06-10, 20:13   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi hadde første Nextgentel, det var i verste rote-tiden deres. Så flyttet vi til et borettslag som hadde BKK Bredbånd og var veldig fornøyd med det. Så flyttet vi til enebolig, og kan ikke få BKK Bredbånd, så da ble det Nextgentel - rett og slett fordi det ikke er noen andre leverandører her som kan tilby den hastigheten til den prisen NGT kan.
De har blitt mye bedre de siste årene, men nå klarer vi oss utmerket uten kundeservice da. Jeg vet ikke om de har blitt noe bedre på det området, for å si det sånn.

Vi fikk aldri den båndbredden vi betalte for. Da hjelper det lite at den er billig, for å si det sånn.

Klaging hjalp lite, og vi følte ikke at kundeservicen tok oss alvorlig når vi gjorde det.

Gammel 29-06-10, 20:33   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok Telenor er noen av de seriøse - i all fall har jeg oppfattet det slik de 5 årene vi har hatt bredbånd hos dem. Det er veldig populært å hate Telenor, men vi har fått noenlunde god hjelp av dem, og har trengt en del kundeservice.

Gammel 29-06-10, 20:34   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fikk ikke vi til å begynne med heller. Det skyldtes blant annet at de koblet oss til feil sentral. Hvilket mannen fort oppdaget fordi han kan slike ting.
Vi slet med det samme da vi bodde i blokk, før vi byttet til BKK. Da skyldtes det ganske enkelt at linjene var så hauggamle at de aldri i verden kunne levert det de lovde.

Det største problemet til NGT er inkompetanse hos ansatte.

Gammel 29-06-10, 21:23   #10
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Altibox om du kan få det, ingen over, ingen ved siden.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:07   #11
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også ekstremt dårlig erfaring med kundeservicen til NextGenTel. Jeg hadde dem i 5 år, og skal aldri, aldri ha fra dem igjen om så havet brenner.

Nå har vi Get og jeg er godt fornøyd med dem, litt mer ustabil teknisk løsning men mye bedre kundeservice (selv om den ikke er perfekt hos dem heller, men mye bedre enn NGT).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:09   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

NGT har jeg også hatt... Og been there done that. Jeg tror jeg ringer Telenor... de har en patrulje også som kan komme å hjelpe meg. Takk for svar alle sammen

Gammel 29-06-10, 22:50   #13
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Telenor og NGT (som jeg har nå) har jeg begge dårlig erfaring med. Problemene har ikke vært av teknisk art, men mye rot med fakturaene. Hadde Altibox i over 3 år via lokale e-verket her, EB. Erfaringen med Altibox var meget meget god.

De fire siste fakturaene fra NGT har alle vært feil.....

Get via kabel-tv vil vel normalt sett gi høyere hastighet enn det de aller fleste kan få via ADSL. Spesielt gjelder dette uthastighet. For meg i hvert fall er uthastighet viktig.

På hvilken måte mener dere at dere ikke fikk hastigheten dere betalte for? Her er det mange faktorer som spiller inn. Hvilke hastigheter fikk dere i praksis og hva betalte dere for det?

Gammel 29-06-10, 22:51   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

På hvilken måte mener dere at dere ikke fikk hastigheten dere betalte for? Her er det mange faktorer som spiller inn. Hvilke hastigheter fikk dere i praksis og hva betalte dere for det?

Jeg husker ingen tall lenger, men vi hadde den beste pakka deres, og fikk ikke til å spille video på YouTube.

Teksten på nettsiden deres var formulert slik at den faktisk lovte en minstehastighet. Den var vi aldri i nærheten av de gangene vi målte, ikke engang rett etter en "utbedring" som følge av klage. Stort sett lå vi under halvparten av lovt hastighet, både ut og inn.

Gammel 29-06-10, 22:57   #15
mrc

mrc sin avatar

Standard

Ble lokalt privat utstyr sjekket? Kjørte dere kabel direkte fra modemet til Get til en pc for å sjekke at ikke problemet lå hos dere? Er jo ikke rare båndbredden som skal til for å spille av en film på Youtube - funker via 3G det...

Hos mange er det spesielt wlan-problemer, knyttet enten til pc-ene man har eller wlan-ruter/aksesspunkt (eller uheldig kombinasjon) som skaper problemene.

Gammel 29-06-10, 22:59   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Ble lokalt privat utstyr sjekket? Kjørte dere kabel direkte fra modemet til Get til en pc for å sjekke at ikke problemet lå hos dere? Er jo ikke rare båndbredden som skal til for å spille av en film på Youtube - funker via 3G det...

Hos mange er det spesielt wlan-problemer, knyttet enten til pc-ene man har eller wlan-ruter/aksesspunkt (eller uheldig kombinasjon) som skaper problemene.

Jeg henger ikke med i det tekniske pratet , men en kompis sjekket at det ikke var vårt utstyr det var noe i veien med. Vi byttet også routeren. Og, som ved magi, så virket alt helt utmerket da vi byttet leverandør til Telenor.

Nå var det altså ikke Get hos oss, men Nextgentel. Det er to år siden.

Gammel 30-06-10, 01:22   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har canal digital. Det er det mest stabile vi har hatt og det som kommer mest opp mot den hastigheten vi betaler for. Telenor var helt håpløst, de hadde jo mer nedetid enn oppetid enkelte uker. Det hjelper ikke med bred vei hvis det til stadighet er kork eller ulykker for å si det sånn. Nextgentel prøvde vi så, de var bedre, men canal digital var billigere så vi prøvde dem. Og så langt har de også vært definitivt best. Nå skal vi visst bytte igjen ryktes det, det er noen som skal grave fiberkabel inn til oss. Så får vi se om det er bra.

Gammel 30-06-10, 01:29   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt Canal digital - kabel, Tafjord Mimer - adsl og har nå Canal digital - kabel og er strålende fornøyd og har alltid vært det.

Gammel 30-06-10, 10:06   #19
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

nicomama er litt kul
Standard

Har hatt bkk før de begynte med altibox, bare tull med de. Hatt telenor, elendig kundeservice og masse tull. Nå, canal digital, ikke hatt et eneste problem med de. Dessuten fantastisk kundeservice Anbefales på det varmeste

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 02:30   #20
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har canal digital. Det er det mest stabile vi har hatt og det som kommer mest opp mot den hastigheten vi betaler for. Telenor var helt håpløst, de hadde jo mer nedetid enn oppetid enkelte uker. Det hjelper ikke med bred vei hvis det til stadighet er kork eller ulykker for å si det sånn. Nextgentel prøvde vi så, de var bedre, men canal digital var billigere så vi prøvde dem. Og så langt har de også vært definitivt best. Nå skal vi visst bytte igjen ryktes det, det er noen som skal grave fiberkabel inn til oss. Så får vi se om det er bra.

Canal Digital = Telenor. Men annen avdeling....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.