Sv: Bruker du Wikipedia?
Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.
Jeg bruker Wikipedia daglig, og ganske mye, og er derfor veldig bevisst på at veldig mye av det som står der er, eller snart kommer til å være, reklame og/eller politiske partsinnlegg skapt av svært dyktige og godt betalte reklameforfattere og pr-konsulenter.
Jeg trenger imidlertid ikke å være særlig bevisst for å få med meg at de aller fleste artiklene der, uavhengig av objektivitet og grad av fakta, er jævlig dårlig skrevet, og at de jevnt over blir verre hver gang noen redigerer dem.
Jeg syns ikke Wikipedia er egnet til bruk i skolen.
Ben "Yes it's garbage, but it's delivered so much faster!" Murphy
Tja.... jeg kan vel være enig i at den ikke bør være førsteprioritet i skolen, men jeg er ikke helt enig i kritikken du kommer med allikevel. Wikipedia brukes jo av alle, og kan redigeres av alle, så dermed skal det vel mye til om det er bare reklame osv. der. Først skriver du at det er/kommer til å bli skapt av svært dyktige reklameforfattere, og lenger ned skriver du at det er jævlig dårlig skrevet. Hvilen variant velger du?
Fant forresten denne om Wikipedia, som kanskje slår beina under litt av mytene om hvor elendig det er:
http://www.nytid.no/index.php?sk=&id=3927