Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om innramming

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 23:48   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Fortell meg om innramming

Vi har kjøpt et bilde vi skal få rammet inn. Et raskt søk på gule sider viser at mulighetene er uendelige. Jeg lurer på hva jeg kan forvente meg. Kommer de i butikken med forslag til hvilken ramme som kan passe? Er det store pris og kvalitetsforskjeller fra butikk til butikk? Hva kan det komme til å koste å få rammet inn et bilde, 70x50, på skikkelig vis? Er det noen som har en butikk i Oslo/Akershus å anbefale?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:59   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om innramming

Alt i fra 1000 til 3000 tenker jeg. Alt etter om du vil ha passepartout eller ikke, og rammetype.

Går du på skikkelige rammeverksteder er de flinke til å komme med forslag. De vet jo hva som passer til pga erfaring. Og de kan gi deg et overslag på pris om du ringer og forklarer grovt hva du vil ha.

Kjenner ikke til noen rammeverksteder i det området desverre.

Gammel 04-07-10, 00:02   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er en hvit kant rundt bildet, jeg vet ikke om vi da skal ha passepartout eller ikke.

Men hvem er flinke? Er det "ram i rom", "gutta på ramma" eller "på ramme alvor"?

Gammel 04-07-10, 00:06   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Gutta på ramma!! Går det an å hete det da?

Jeg aner ikke, men det gjør sikkert noen andre her inne.

Selv om det er hvit kant rundt bildet kan det være fint med passepartout, men det blir jo rimelig svært da. Selv liker jeg så store bilder, men man skal jo ha plass og.

Gammel 04-07-10, 00:12   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi har god plass der det skal henge, så det gjør ikke noe om det blir noen cm større.

Gammel 04-07-10, 02:48   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har god erfaring med Galleri 1000 eller hva det nå heter i Lillestrøm, har rammet inn flere bilder der. Fotografene i området bruker det stedet for innramming. Skal dit for å ramme om et bilde til uka tenkte jeg.

Gammel 04-07-10, 08:08   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt en rammemaker som heter Kjell Jarnfeldt, han holder til 5 min fra jobben din. Har vært veldig fornøyd med han, han kommer med forslag og tar seg god tid. Det store Pushwagnerbildet mitt kostet rundt 1500kr å ramme inn.

Gammel 04-07-10, 09:14   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt rammeverkstedet i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka til alle mine bilder, og er veldig godt fornøyd. Du finner dem her: http://www.emilflaten.no/

En god rammemaker vil komme med forslag til både ramme og om du vil ha passepartout.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 11:17   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis bildet er et trykk (f.eks. litografi) eller akvarell, bør det ha passepartout. Utover det har jeg ingen tips. Jeg tror bildet deres ville gjort seg fint i en enkel, hvit ramme.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 13:27   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ikke hvit ramme. Veggene er hvite.

Gammel 04-07-10, 14:40   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ikke hvit ramme. Veggene er hvite.

Jeg synes det for det.

OK, da, sølv?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 14:47   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt spesialbestilte rammer hos fotoknudsen. 600kr for en fin 80x50 ramme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 19:59   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg noe tidløst, kanskje til og med litt retro. Ikke sølv. :vanskelig:

Gammel 04-07-10, 20:47   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville hatt en mørk ramme, kanskje ikke sort men brun/gråtoner. Min svigerinne har bilde fra samme kunstner og det er kjempefint med sort ramme, men der er det mørke steiner i bildet så det passer veldig fint.

Gammel 04-07-10, 20:59   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg tenker også brun/gråtoner.

Gammel 04-07-10, 21:34   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg tenker også brun/gråtoner.

Selvfølgelig gjør du det.

Gammel 04-07-10, 21:49   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.