Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jepsi Pepsi

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 21:59   #1
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jepsi Pepsi

Jepsi Pepsi er et uttrykk et par på jobben er flittige brukere av og jeg har trodd det er noe de har "funnet opp" selv. Jeg ble plutselig litt i stuss da jeg pratet med Mannen på telefonen nettopp og han sa: Jepsi Pepsi.

Visstnok er det en på jobben hans også, som går rundt og sier dette.

Tok et kjapt internett-søk og fikk 995 treff på uttrykket.

Noen som har hørt det og vet hvor det stammer fra? Er det fra et tv-program e.l. ?

Ble litt nysgjerrig kan man si.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:00   #2
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jepsi Pepsi

Det er vel han filmkioskfyren til Kristian Valen.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:00   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri hørt før

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:01   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo et godt, gammeldags åttitallsuttrykk! For meg er det på linje med "corny" og "gem". Det fikk en renessanse gjennom en av Espen Eckbos figurer:

(Kilde: youtube.com)

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:02   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

80-tallsuttrykk ja.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:03   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Tenker så det knaker her, tror det er Ernst-Øyvind han kaller figuren.

Gammel 05-07-10, 22:04   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det er et sånt uttrykk jeg sier på teit til gutta mine, sånn på linje med hadet på badet osv. Selv er de fornøyde med å følge opp med jepsi pepsi max.

Valen, høh...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:04   #8
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Espen Eckbo var det ja. Jaja.

Gammel 05-07-10, 22:05   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Takk dere! Da var det mysteriet løst.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:08   #10
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, Ernst Øyvind.

Gammel 05-07-10, 22:09   #11
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt treig der, ja. Det var internjobbuttrykket vårt før og. Da jeg hadde kolleger på arbeidsrommet som satt på YouTube hele dagen og vi lo så vi rullet på gulvet. :mimrer:

Gammel 05-07-10, 23:21   #12
Filimo
Fullverdig medlem

Filimo sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det er et sånt uttrykk jeg sier på teit til gutta mine, sånn på linje med hadet på badet osv. Selv er de fornøyde med å følge opp med jepsi pepsi max.

Valen, høh...

Det sier jeg også

Gammel 05-07-10, 23:49   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke hvor snart-treåringen har det fra. Men han har sagt jepsi pepsi en stund nå. Og nupsi pupsi

Kanksje uttrykk er som mote? At de returnerer hvert 20.-30. år?

Gammel 06-07-10, 00:54   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det i hvert fall fra Eckbo og har spredd det hensynsløst til mine barn. Og det er mange i barnehagens som sier det også, så jeg vil tro det er flere som meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 01:36   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg går stadig og sier JepsiPepsi, og en dag spurte broren min jeg om jeg virkelig syntes han duden som sa det var en jeg ønsket å identifisere meg med.

Ja,ja, han er vel ikke noe forbilde, men Eckbo elsker jeg.

Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 06:36   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dessuten kan du jo kjøpe en t-skjorte til Poden

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 07:04   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepsi pepsi, den hadde eg glemt!

Gammel 06-07-10, 07:13   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepsi Pepsi har blitt sagt noen år i denne omgangen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 08:30   #19
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det er jo et godt, gammeldags åttitallsuttrykk! For meg er det på linje med "corny" og "gem". Det fikk en renessanse gjennom en av Espen Eckbos figurer:

Mamma bruker det ennå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 10:05   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Mamma bruker det ennå.

Du skal se hun er en språklig innovatør, eller renovatør, eller hva blir det når man går foran i gjenbruk av skikkelig gode uttrykk?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.