|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klær på uformell forretningsmiddagI Tyskland. Vi skal møte en forbindelse som er svært uformell og kjent med norske forhold, men som jeg aldri har møtt. Det er jeg (40) og et par menn på 50 og 60 sånn ca. Igjen er jeg i villrede. Jeg har kjøpt meg nye sandaler i dag, og VIL ha de på. Det er disse - er de anstendige?: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagNå har jeg liten erfaring med tyske forretningsmiddager, men sånn generelt er jeg av den erfaringen at der de er formelle på jobb er de gjerne desto mer uformelle på middagene. Mens vi kler oss opp for å gå på middag, kler de seg ned. Jeg synes antrekket ditt høres helt fin ut. Om du selv er i tvil angående tunika/tights, ville jeg heller valgt en linbukse en lett topp samt de kule sandalene |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagMen er tights (av den litt solide typen, hvit "dongeri"-utgave) og tunika litt på kanten når man er ute med såpass gamle menn? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagGjør jeg? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagJa. Ta på deg noe du synes passer deg, og ikke tenk så mye på hva som er "passende" blant menn på 50-60 år. Det er ikke akkurat som om dere er i to forskjellige verdener til vanlig, de har nok helt sikkert sett en dame i tights før. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagDet går fint! Hvis du føler deg fin og har det bra med tunika og tights, så tar du det. Det er et helt flott antrekk til en veldig uformell anledning, men passer ikke til hva som helst selvfølgelig.
|
|
|
#9 |
|
Har ingen tittel
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagDet er kanskje det at jeg alltid har gått i dongeri og topp, men nå har vi flyttet østover og jeg måtte skaffe meg en sommergarderobe siden det er varmere her. Og jeg er ikke så vant til dette med tights og kjoler og slikt, og er kanskje litt redd for å se ut som jeg prøver å kle meg som en 15-åring når jeg egentlig bare har lyst til å se passe fin ut. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ingen tittel
Sv: Klær på uformell forretningsmiddag
Hva passer det ikke til? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagSandalene går helt fint. De syntes jeg var skikkelig stilige også.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagSlottsball, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagDet jeg tenkte på, var at om man er på restaurant, så ville jeg stashet opp antrekket med mer pynta sko og tilbehør.
|
|
|
#14 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagJeg gruer meg forresten masse til jeg skal ut i det virkelige arbeidslivet igjen. Kommer til å blakke meg på klær, jeg har jo bare vasset rundt i mye av det samme rimelige jeg hadde fra 2004-2005. Og jeg kommer til å lure og lure jeg også. Bare å vente på trådene som kommer her om hva jeg bør ha på meg på jobbintervju og videre utover i karrieren...
|
|
|
#15 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagEnig med løve og dem som sier at du tenker for mye. Det som du beskriver høres helt fint ut ! Regner med, at det hverken er gjennomsiktig eller viser masse clivage, samt at alt er av skikkelig kvalitet. Gamlisene møter nok opp i Hugo Boss piqué-gensere og mørke jeansbukser.
|
|
|
#16 |
|
Har ingen tittel
Sv: Klær på uformell forretningsmiddagBruker aldri neglelakk, men føttene ser helt ok velstelte ut. |
|
|
|
![]() |
|
|