Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klær på uformell forretningsmiddag

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 22:48   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Klær på uformell forretningsmiddag

I Tyskland. Vi skal møte en forbindelse som er svært uformell og kjent med norske forhold, men som jeg aldri har møtt. Det er jeg (40) og et par menn på 50 og 60 sånn ca. Igjen er jeg i villrede. Jeg har kjøpt meg nye sandaler i dag, og VIL ha de på. Det er disse - er de anstendige?:

I tillegg tenkte jeg på tunika (anstendig lang) og tights. Men jeg er redd jeg blir for sommer-ungdommelig. Drakt eller formelle klær utgår totalt. Kjole kan jeg ha, men da må jeg ha tights under, og kjolen blir bare marginalt lenger enn en tunika. Det er meldt 30 grader. *sukk* Trenger råd - igjen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:03   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær på uformell forretningsmiddag

Nå har jeg liten erfaring med tyske forretningsmiddager, men sånn generelt er jeg av den erfaringen at der de er formelle på jobb er de gjerne desto mer uformelle på middagene. Mens vi kler oss opp for å gå på middag, kler de seg ned. Jeg synes antrekket ditt høres helt fin ut. Om du selv er i tvil angående tunika/tights, ville jeg heller valgt en linbukse en lett topp samt de kule sandalene

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:10   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Men er tights (av den litt solide typen, hvit "dongeri"-utgave) og tunika litt på kanten når man er ute med såpass gamle menn?

Gammel 05-07-10, 23:12   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du tenker for mye.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:17   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror du tenker for mye.

Gammel 05-07-10, 23:19   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Gjør jeg?

Gammel 05-07-10, 23:21   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Ta på deg noe du synes passer deg, og ikke tenk så mye på hva som er "passende" blant menn på 50-60 år. Det er ikke akkurat som om dere er i to forskjellige verdener til vanlig, de har nok helt sikkert sett en dame i tights før.

Gammel 05-07-10, 23:27   #8
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det går fint! Hvis du føler deg fin og har det bra med tunika og tights, så tar du det. Det er et helt flott antrekk til en veldig uformell anledning, men passer ikke til hva som helst selvfølgelig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:27   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Det er kanskje det at jeg alltid har gått i dongeri og topp, men nå har vi flyttet østover og jeg måtte skaffe meg en sommergarderobe siden det er varmere her. Og jeg er ikke så vant til dette med tights og kjoler og slikt, og er kanskje litt redd for å se ut som jeg prøver å kle meg som en 15-åring når jeg egentlig bare har lyst til å se passe fin ut.

Ok. Jeg ser hva dere menter. Jeg tenker for mye.

Gammel 05-07-10, 23:27   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det går fint! Hvis du føler deg fin og har det bra med tunika og tights, så tar du det. Det er et helt flott antrekk til en veldig uformell anledning, men passer ikke til hva som helst selvfølgelig.

Hva passer det ikke til?

Gammel 05-07-10, 23:28   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandalene går helt fint. De syntes jeg var skikkelig stilige også.

Dog vet jeg ikke om tights og tunika blir riktig. Jeg ville heller gått for enten en sommerlig kjole (med korte eller lange ermer, men ikke ermeløs) eller pene bukser. Hvis du bruker pene bukser kan du ha en t-skjorte hvis du bruker en kul dressjakke til. Utlendinger er nesten alltid mer formelt kledd enn oss nordmenn.

Jeg skjønner godt at du lurer mye på slikt. Jeg lurer også fælt i jobben min, og det hjelper ikke at sjefen min er skikkelig stilig kledd (dog konstant i svarte klær).

Gammel 05-07-10, 23:29   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Slottsball, for eksempel.

Tights og tunika er et svært så vanlig antrekk som jeg ser i stort sett alle settinger. Damer som shopper, er på restaurant eller VIP-er på konserter. Svært så anvendelig, altså.

Gammel 05-07-10, 23:53   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg tenkte på, var at om man er på restaurant, så ville jeg stashet opp antrekket med mer pynta sko og tilbehør.

Jeg gikk i en ganske kort tunika og tights på jobbfest forleden. Det var en utrolig uformell anledning der vi drakk champagne og spiste sushi på seminarrommet. Jeg følte meg fin, men jeg hadde ikke passet i en hvilken som helst festlig sammenheng. Brisen med professoren og de andre gikk fint.

Fake it 'til you make it
Gammel 05-07-10, 23:54   #14
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg gruer meg forresten masse til jeg skal ut i det virkelige arbeidslivet igjen. Kommer til å blakke meg på klær, jeg har jo bare vasset rundt i mye av det samme rimelige jeg hadde fra 2004-2005. Og jeg kommer til å lure og lure jeg også. Bare å vente på trådene som kommer her om hva jeg bør ha på meg på jobbintervju og videre utover i karrieren...

Fake it 'til you make it
Gammel 13-07-10, 22:24   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Enig med løve og dem som sier at du tenker for mye. Det som du beskriver høres helt fint ut ! Regner med, at det hverken er gjennomsiktig eller viser masse clivage, samt at alt er av skikkelig kvalitet. Gamlisene møter nok opp i Hugo Boss piqué-gensere og mørke jeansbukser.

Skoene er super stilige. Føttene dine er skikkelig sommerfine, ja ? Med fresh neglelakk og ingen synlig hårdhud ?

Gammel 13-07-10, 23:11   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Bruker aldri neglelakk, men føttene ser helt ok velstelte ut.

Det funket helt fint med tunika og tights. Sjefen min kler seg altfor uformelt for Tyskland i velbrukt dongri og skjorte, men det vet vår forbindelse der nede som er spesialisert på Skandinavia, så han benyttet også sjansen til å "dresse ned" med chinos (bukse) og kortermet rutete skjorte. Null problemer, altså. På forretningsmøtet brukte jeg kritthvite jeans og pen kortermet grå bluse. Og sandalene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.