Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativer

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 13:32   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Fordi det ikke handler om et usunt valg, bina. Det handler om noe som er gjennomførbart og som verken skader familien eller barnet. Dessuten kan det også innebære en læringsprosess for hele familien. Jeg regner med at du ikke sier nei til absolutt alle innfall barna dine har.

OK, la oss være enige om at det finnes mange varianter av kosthold som hver for seg kan være sunne og gode varianter. Ja? Middelhavskosthold er sikkert helt fint. Samme med vegetarkost. Lavkarbo. Norsk husmannskost. Men er det virkelig slik at det er barnet som skal avgjøre hvilket kosthold familien skal følge?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:36   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

OK, la oss være enige om at det finnes mange varianter av kosthold som hver for seg kan være sunne og gode varianter. Ja? Middelhavskosthold er sikkert helt fint. Samme med vegetarkost. Lavkarbo. Norsk husmannskost. Men er det virkelig slik at det er barnet som skal avgjøre hvilket kosthold familien skal følge?

Om du leser så ser du at familien ikke skal endre kostholdet, bare ha mer grønt til maten. Det skader vel ingen akkurat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:45   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men er det virkelig slik at det er barnet som skal avgjøre hvilket kosthold familien skal følge?

Det er da ingen som sier at hele familien skal kutte ut kjøtt og fisk fordi barnet ikke vil ha det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.