|
|||||||
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#10 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativJeg må henge meg på laget til aC og skremmern her, altså, jeg syns det er helt utrolig å vurdere å ikke ta dette på alvor. At man tar barnet på alvor betyr ikke det samme som at man lar barnet bestemme alt mulig. Slett ikke. Å tilby barnet (eller hele familien) sunn, god vegetarmat i den perioden fasen varer er heller ikke farlig. Jeg er helt enig med hvemdetnåvar som nevnte at de med enkle løsninger på matproblematikk gjerne har barn som er enkle i matveien. Min snups gir seg ikke på blanke møkka om hun har bestemt seg for å ikke spise noe, vi kan sitte ved bordet til leggetid i ukevis, eller miste alle goder, hun rikker seg ikke. Og da syns jeg faktisk at hun tar for mye av familiens tid og oppmerksomhet, det gidder ikke jeg. Dermed kompromisser jeg, serverer mat som inneholder iallefall noe hun liker, og fortsetter å tilby, oppmuntre til smaking, og venter på bedre tider.
|
|
|