Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativer

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-10, 08:44   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dessuten så anser jeg ikke vegetardiett som spesielt sunt. Spise masse grønnsaker er sunt ja, det får de gjøre. Kutte ut fisk: Nope. Men det er på siden av diskusjonen.

Ok, så er det litt på siden av diskusjonen, men jeg lurer likevel på hvorfor du mener det? Er det bare fordi du mener at det er livsnødvendig at kostholdet inneholder fisk, eller er det noe annet ved det vegetarianske kostholdet som gjør at du mener at det ikke er spesielt sunt.

Selvfølgelig krever det en del kunnskap å sette sammen et fullverdig vegetariansk kosthold, og man må sette seg inn i hva det er som er fullgode erstatninger for kjøtt og fisk. Men hvis man har den kunnskapen og bruker den så er det da ikke noe ved det vegetariske kostholdet som er mer usunt enn et kosthold som inneholder bare fisk eller både fisk og kjøtt.

Det å leve vegetarisk kan på mange måter sammenlignes med å "lage alt fra bunn" eller leve på lavkarbo. Det krever litt tid og krefter for å omstille kostholdet sitt, men når man har lært seg det man må kunne, så er det egentlig like enkelt som å leve på vanlig norsk husmannskost.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.