|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådNår det gjelder skolefrukt, så er jo det kjekt. Men, ikke så artig om barnet får frukt det ikke liker. Hos oss fikk de frukt 2-3 dager i uken og ofte hel frukt. F.eks en hel appelsin. Den kom bestandig med hjem i sekken siden storebror ikke er så glad i appelsin.
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådAbonnerer. Foreløpig har vi kjøpt sekk og pennal (som han ikke får bruke i skolen, men må ha på SFO).
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådHos oss får de sekk, og pennal bruker de ikke. Men de trenger godt skrivemateriell til leksene. Jeg har hatt tykke farger og blyanter i et glass, samt viskelæret og god blyantspisser. I andre klasse har jeg hatt tilsvarende utstyr i et pølsepennall til dem, det er enklest og skolen ønsker minst mulig dill. Så trengs 2-3 forskjellige bokpapir og lapper. Restene blir gavepapir til bursdager, greit at ikke alle bøkene er like. Matboks, tursekk, thermos og drikkeflaske til tur.
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-tråd
Jeg ville ikke brukt denne som skolesekk. Kombinerte sekker og trillebager er for tunge og ikke laget anatomisk korrekt for små rygger. Førsteklassinger går ofte endel på tur og trenger noe som sitter godt.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Første klasse 2010 tråd
Jeg så på guttevarianten av denne og skulle til å kjøpe den da jeg ble avbrutt av en telefon. Gjaldt tilbudet kun forrige uke? Jeg så at Bergans skolesekk kom best ut i skolesekktesten. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
G-sport reklamerer ikke lenger med tilbudet.
|
|
|
#27 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Eg kikka innom ein annan G-sportbutikk i dag, og såg at dei hadde sekkar igjen til den prisen, så det kan vere mogeleg å finne det endå. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han ha veldig kort skole vei, men det er sant det du sier med de gå mye på tur. Min mor skal sender en uten hjul, men kan man kjøpe regntrekk? å hvor? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådJeg vet ikke om det finnes løse regntrekk til sekker, de fleste følger med. Hvorfor vil du ikke heller kjøpe en sekk dere kan prøve og sjekke at sitter godt, med brystrem og hoftebelte?
|
|
|
#30 |
|
Viva la vida
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådJeg leverte den Polar og pyret regnklær i dag. Men det var ikke bra. Man få ikke refusjon for tilbuds klær. Men min argument var at selger informer meg ikke at jeg måtte kjøpe en sydvest, vis hun hadde sier det til meg jeg hadde ikke kjøpte det. Etter mye fram å tilbake fikk en tilgodelape. Da gikk jeg til en an senter bestamte meg for å kjøpe noen bukser og genser og etter jeg velget det jeg ville ha fikk besjed i kasse at man kan ikke kjøpe tilbuds klær med en tilgodelappe... aaaa... jeg forklærte alt til selger og hun var veldig snill å jeg fikk å kjøpe de salgs tingene likevel. Huff,, jeg skal ikke kjøpe noe mer der, Dyrt og irriterende. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådRart å ikke få kjøpe salgsklær med tilgodelapp, men at de ikke tar inn igjen salgsklær er jo ikke direkte uvanlig. Og jeg synes ikke man kan si det er dårlig fordi de ikke informerte om at det ikke er hette på jakka, det ser man vel selv? Uansett, bra det løste seg til sist!
|
|
|
#33 |
|
Viva la vida
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådJa, det er veldig dumt jeg så det ikke!! jakken var veldig fint så jeg tenker ikke på det en gang, første gang jeg kjøpte oss de. Ingen av deres regnklær har hood!! Men når jeg bler nekte å levere den tilbake måtte kommer på noe. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådARk bokhandlerne har 25% rabatt på alle skolesekker akkurat nå, i følge annonse i et ukeblad |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådArk har bare trollsekker, det var der vi så først. Jeg kan ikke se for meg at den sitter bra på noen, men tar sikkert feil. På glitterbarnet satt omtrent halve sekken over skuldrene, og den rakk knapt ned til korsryggen slik at all vekten ble sittende på skuldrene og skulderbladene. Ikke hadde den ordentlig magebelte heller, bare en tynn stropp.
|
|
|
#36 |
|
I endring
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådVi har sekk og gode goretex joggesko i hus.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådGlitterbarnet har regnsett med seler. Jeg ser ikke for meg at leken endrer seg drastisk slik at han ikke trenger det med en gang han begynner på skolen.
|
|
|
#38 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Bare troll? Den er utelukket, det står mellom Beckmann eller bergans. En Beckmann med haier på syns jeg var stilig, men vi får se hva gutten velger selv. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [skolestart] Første klasse 2010-trådVi har hatt Trollsekker og har vært veldig fornøyde, så 1. klassingen som begynner til høsten har også fått Trollsekk. Nå har vi kjøpt fjoråretsmodell på tilbud, så den som er årets modell er kanskje forandret? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim