Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[skolestart] Første klasse 2010-tråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 00:38   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [skolestart] Første klasse 2010-tråd

Når det gjelder skolefrukt, så er jo det kjekt. Men, ikke så artig om barnet får frukt det ikke liker. Hos oss fikk de frukt 2-3 dager i uken og ofte hel frukt. F.eks en hel appelsin. Den kom bestandig med hjem i sekken siden storebror ikke er så glad i appelsin.

Vi besluttet derfor å slutte med skolefrukt og heller sende med frukt selv hver dag. Han fikk altså et bedre tilbud da vi gjorde det selv, samtidig som han fikk velge hva slags frukt han ville ha med. I tillegg skjærer vi opp frukten i biter, slik at det blir lettere og mere kos å spise den.

Gammel 06-07-10, 00:41   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnerer. Foreløpig har vi kjøpt sekk og pennal (som han ikke får bruke i skolen, men må ha på SFO).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 00:54   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss får de sekk, og pennal bruker de ikke. Men de trenger godt skrivemateriell til leksene. Jeg har hatt tykke farger og blyanter i et glass, samt viskelæret og god blyantspisser. I andre klasse har jeg hatt tilsvarende utstyr i et pølsepennall til dem, det er enklest og skolen ønsker minst mulig dill. Så trengs 2-3 forskjellige bokpapir og lapper. Restene blir gavepapir til bursdager, greit at ikke alle bøkene er like. Matboks, tursekk, thermos og drikkeflaske til tur.

SFO og skolen har felles garderober, så det holder med ett sett klær. Mine har skalljakker som ytterjakker og har en skallbukse hengende på skolen. Innfall av typen crocs. Regntøy og støvler. Skiftetøy etter året, dvs mye ull og fleece om vinteren og badetøy om sommeren i tillegg til et par skift og endel sokker. Solkrem. Utstyr omtrent som barnehagen i første, litt mindre i andre. Heldress er best om vinteren.

Skolemelk har våre hver dag, men det er vedtatt fra fau at vi ikke skal ha skolefrukt da det blir mye svinn og det uansett er de som har med frukt som abonnerer. De får frukt på SFO også.

Gammel 06-07-10, 01:10   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Botero, her.

Vi kjøpte denne i Colombia, den kan brukers på rigger eller kan trilles. Men kan man kjøpe en regntrekk?? å hvor??

Jeg ville ikke brukt denne som skolesekk. Kombinerte sekker og trillebager er for tunge og ikke laget anatomisk korrekt for små rygger. Førsteklassinger går ofte endel på tur og trenger noe som sitter godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 01:23   #25
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Første klasse 2010 tråd

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Hittil har vi kjøpt penal (trippelt med masse stæsj på faste plassar, men ser for meg at det blir "posepenal" etterkvart, slik sjuggerpløm skriv) og Bergans skulesekk (Enkelte G-sportbutikkar hadde denne på tilbod i forrige veke. Kr 199,- for ein super sekk!). Matboks og ei siggflaske for turar har vi også kjøpt.

Jeg så på guttevarianten av denne og skulle til å kjøpe den da jeg ble avbrutt av en telefon. Gjaldt tilbudet kun forrige uke? Jeg så at Bergans skolesekk kom best ut i skolesekktesten.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 10:01   #26
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg så på guttevarianten av denne og skulle til å kjøpe den da jeg ble avbrutt av en telefon. Gjaldt tilbudet kun forrige uke? Jeg så at Bergans skolesekk kom best ut i skolesekktesten.

G-sport reklamerer ikke lenger med tilbudet.

Vi kjøpte Berganssekker forrige uke (en til halv pris, en til 30% - man kan jo ikke ha to like...). Resten tar vi, som alt annet, på helen. Det går seg vel til. :uorganisert mor:

Gammel 06-07-10, 15:26   #27
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

G-sport reklamerer ikke lenger med tilbudet.

Vi kjøpte Berganssekker forrige uke (en til halv pris, en til 30% - man kan jo ikke ha to like...). Resten tar vi, som alt annet, på helen. Det går seg vel til. :uorganisert mor:

Eg kikka innom ein annan G-sportbutikk i dag, og såg at dei hadde sekkar igjen til den prisen, så det kan vere mogeleg å finne det endå.

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:37   #28
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ville ikke brukt denne som skolesekk. Kombinerte sekker og trillebager er for tunge og ikke laget anatomisk korrekt for små rygger. Førsteklassinger går ofte endel på tur og trenger noe som sitter godt.

Han ha veldig kort skole vei, men det er sant det du sier med de gå mye på tur. Min mor skal sender en uten hjul, men kan man kjøpe regntrekk? å hvor?

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:42   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det finnes løse regntrekk til sekker, de fleste følger med. Hvorfor vil du ikke heller kjøpe en sekk dere kan prøve og sjekke at sitter godt, med brystrem og hoftebelte?

Vi endte opp med beckmann. Prøvde troll også, men den satt vanvittig dårlig. Kjempehøyt opp. Bergans fant vi ikke og fikk ikke prøvd. Beckmann satt godt.

Gammel 06-07-10, 21:50   #30
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Jeg leverte den Polar og pyret regnklær i dag. Men det var ikke bra. Man få ikke refusjon for tilbuds klær. Men min argument var at selger informer meg ikke at jeg måtte kjøpe en sydvest, vis hun hadde sier det til meg jeg hadde ikke kjøpte det. Etter mye fram å tilbake fikk en tilgodelape. Da gikk jeg til en an senter bestamte meg for å kjøpe noen bukser og genser og etter jeg velget det jeg ville ha fikk besjed i kasse at man kan ikke kjøpe tilbuds klær med en tilgodelappe... aaaa... jeg forklærte alt til selger og hun var veldig snill å jeg fikk å kjøpe de salgs tingene likevel. Huff,, jeg skal ikke kjøpe noe mer der, Dyrt og irriterende.

Long time since I wrote "på norsk" but I just had to let it out!! I hope I made myself understood!!

Gammel 06-07-10, 21:54   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Så rart at man ikke kan kjøpe klær på tilbud med tilgodelapp, det har jeg aldri vært borti. Godt du fikk løst det allikevel.

Gammel 06-07-10, 23:06   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rart å ikke få kjøpe salgsklær med tilgodelapp, men at de ikke tar inn igjen salgsklær er jo ikke direkte uvanlig. Og jeg synes ikke man kan si det er dårlig fordi de ikke informerte om at det ikke er hette på jakka, det ser man vel selv? Uansett, bra det løste seg til sist!

Gammel 06-07-10, 23:19   #33
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Standard

Ja, det er veldig dumt jeg så det ikke!! jakken var veldig fint så jeg tenker ikke på det en gang, første gang jeg kjøpte oss de. Ingen av deres regnklær har hood!! Men når jeg bler nekte å levere den tilbake måtte kommer på noe.

Gammel 07-07-10, 09:27   #34
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

ARk bokhandlerne har 25% rabatt på alle skolesekker akkurat nå, i følge annonse i et ukeblad

Beckmann sekkene har fått nye bunner som gjør de litt lettere enn de har vært, fikk det forklart og demostrert i en veskebutikk i går.....

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:31   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ark har bare trollsekker, det var der vi så først. Jeg kan ikke se for meg at den sitter bra på noen, men tar sikkert feil. På glitterbarnet satt omtrent halve sekken over skuldrene, og den rakk knapt ned til korsryggen slik at all vekten ble sittende på skuldrene og skulderbladene. Ikke hadde den ordentlig magebelte heller, bare en tynn stropp.

Gammel 07-07-10, 09:40   #36
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sekk og gode goretex joggesko i hus.

Resten får vi ta når behovene melder seg. SFO har meldt at de ønsker at det skal være dresser og regnklær hos dem også dermed må vi iallefall ha 2 sett av slikt.

Kjøper dere med eller uten seler på regnbuksene til 1.klassingene?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:46   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Glitterbarnet har regnsett med seler. Jeg ser ikke for meg at leken endrer seg drastisk slik at han ikke trenger det med en gang han begynner på skolen.

Hva har dere som innesko?

Gammel 07-07-10, 09:59   #38
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ark har bare trollsekker, det var der vi så først. Jeg kan ikke se for meg at den sitter bra på noen, men tar sikkert feil. På glitterbarnet satt omtrent halve sekken over skuldrene, og den rakk knapt ned til korsryggen slik at all vekten ble sittende på skuldrene og skulderbladene. Ikke hadde den ordentlig magebelte heller, bare en tynn stropp.

Bare troll? Den er utelukket, det står mellom Beckmann eller bergans. En Beckmann med haier på syns jeg var stilig, men vi får se hva gutten velger selv.
Regntøy har vi fra Reflex, kjøper ikke nytt før vi må.Reflex sitt er forøvrig bra, har alltid vært fornøyd

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:06   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Trollsekker og har vært veldig fornøyde, så 1. klassingen som begynner til høsten har også fått Trollsekk. Nå har vi kjøpt fjoråretsmodell på tilbud, så den som er årets modell er kanskje forandret?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:13   #40
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

ARk bokhandlerne har 25% rabatt på alle skolesekker akkurat nå, i følge annonse i et ukeblad

Beckmann sekkene har fått nye bunner som gjør de litt lettere enn de har vært, fikk det forklart og demostrert i en veskebutikk i går.....

Det høres bra ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.