Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg sitter og ser på noen snekkere som tar seg en halvliter på naboens tak

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-10, 17:07   #21
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Jeg sitter og ser på noen snekkere som tar seg en halvliter på naboens tak

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om det ikke var meg de jobbet for. Mulig jeg hadde nevnt det til naboen om vi snakket sammen.

Hadde nok nevnt det for naboen om det hadde blitt mere enn en øl, kanskje...vet ikke.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hadde dette vært i Danmark hadde vel ingen tenkt på det engang.

Nei, en øl i pausen hadde jeg ikke brydd meg om.

Stemmer nok det.

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg hadde blitt dønn misunnelig, jeg. Jeg vil også drikke iskaldt øl på taket. Typisk at jeg ikke er snekker.

Mmmmm ciiider.

Gammel 09-07-10, 17:34   #22
Left
Passiv

Standard

Sv: Jeg sitter og ser på noen snekkere som tar seg en halvliter på naboens tak..

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Nei tror ikke jeg hadde reagert...

Ikke jeg heller. En Carlsberg gjør nok ikke så mye til og fra. Kanskje de er danske? De drikker jo som gærne, både sent og tidlig. Det blir omtrent som om vi tar oss en brus.

Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:37   #23
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg finner det bare litt merksnodig å ha med seg øl på jobb. Og hadde det vært et norsk snekkerfirma så er det nok heller ikke akseptert. Om de gjør dette på andres hus, gir jeg blanke i.
Men hadde de vært på vårt hus så har vi et ansvar hvis de faller ned, så da ville jeg nok kanskje vurdert å be de la være. Eller som den pysen jeg er; be mannen si det.
For hadde de falt ned, og noen fikk nyss i at vi hadde tillatt alkohol så hadde saken vår nok ikke stått sterkt nei...

Gammel 09-07-10, 18:22   #24
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde ikke brydd meg, heller.

Vi har forresten malere rundt omkring i gata, og i bar overkropp. Men jeg skulle ønske de kledde på seg, for ingen av dem hadde fått jobb i en Coca Cola Light-reklame. Kanskje heller i reklame for smult?

Gammel 09-07-10, 18:29   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok du frem kikkerten? Guri, jeg er glad du ikke er min nabo.

Jeg fikk skikkelig lyst på iskald øl. :gravid:

Var det en sånn boks?

For i såfall var det lettøl, det må man unne en underbetalt polakk som naboen din sikkert betaler svart. Finn skurken kan bli en vanskelig og komplisert lek i nabolaget ditt, kjenner jeg. Hvem er verst, hun som spionerer med kikkert, han som (kanskje) betaler svart eller de som tar seg en lettøl på taket? :grubler:

Gammel 09-07-10, 18:30   #26
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Etter å ha bodd og arbeidet i Danmark må jeg si at jeg tar en enkel halvliter i arbeidstiden med kunsende ro.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 20:58   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En øl hadde jeg ikke giddet bry meg med der og da. En øl er vel ikke nok til å få promille av engang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:26   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje det var naboen som sto for serveringen? De som har jobbet i vår hage de siste ukene har ved et par anledninger blitt servert øl. Jeg ser ikke problemet. Manglende sikring er noe helt annet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:28   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Manglende sikring hadde jeg kanskje brydd meg med, men ikke en (lett)øl i sommervarmen. Men altså - kikkert?

Gammel 09-07-10, 23:41   #30
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Om jeg i det hele tatt hadde tenkt over at det var folk på naboens tak, så hadde jeg i hvert fall ikke lagt noe energi i å finne ut hva de drakk i pausen...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:42   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har det vært folk uten sikring på nesten alle naboenes tak det siste året. Jeg tenker at det får naboene stå for selv. Hva de har drukket der, har jeg ikke tenkt på . Vanlig Carlsberg pleier vel forøvrig være grønn?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:46   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Finn skurken kan bli en vanskelig og komplisert lek i nabolaget ditt, kjenner jeg. Hvem er verst, hun som spionerer med kikkert, han som (kanskje) betaler svart eller de som tar seg en lettøl på taket? :grubler:

Jeg stemmer på hun med kikkerten. Jeg vil heller ha pilsdrikkende skattesnytere som nabo enn en som spionerer på meg med kikkert.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 00:25   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Manglende sikring hadde jeg kanskje brydd meg med, men ikke en (lett)øl i sommervarmen. Men altså - kikkert?

Jepp.

Gammel 10-07-10, 00:39   #34
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mest skeptisk til kikkerten jeg også gitt. Jeg drikker lite selv og synes ikke noe om at folk drikker på jobb, men at noen håndverkere tar seg en lettøl hadde jeg ikke tenkt stort over. Særlig ikke om de ikke var ansatt av meg.

Gammel 10-07-10, 01:17   #35
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Hadde ikke løftet en finger!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 01:27   #36
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

jeg kjenner jeg må si meg enig med madam mim her. Det finnes vel ett ortak som å først feie forran sin egen dør..

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 06:05   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usikret arbeid på tak i alkoholpåvirket tilstand er lovbrudd, og ved lovbrudd må man ha lov til å dra frem kikkert. Dere som hyler og skriker over naboer som ikke bryr seg ved mistanke om barnemishandling? Kikkert for å se om det er ektemannen eller en annen som sniker seg ut bakdøren, se, det blir noe annet.

En halvliter på tak i sol er dog så bagatellmessig at jeg ikke ville ha reagert.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 14:48   #38
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg stemmer på hun med kikkerten. Jeg vil heller ha pilsdrikkende skattesnytere som nabo enn en som spionerer på meg med kikkert.

Ta det med ro. Her er det umulig å spionere på noen naboer med kikkert. Vi har en kikkert liggende fremme pga utsikten vår består kun av sjø og båtliv (og et hustak som det normalt ikke pleier å være folk på). Litt koselig av og til ta å kikke en kort titt på livet på sjøen. Venner og familie pleier også å ringe opp slik at vi skal gå ut å vinke og kikke etter dem. Så hvis dere er nærtagne og dere kommer tøffende i en båt, så skal dere kanskje holde dere unna her for her har alle naboene jeg vet om kikkert liggende fremme til det bruket .

Gammel 10-07-10, 14:53   #39
Glajente
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2010
Glajente har et hav av muligheter foran seg
Standard

Enig med siste innlegg!

Glajente er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.