Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Integrering og niqab (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 16:08   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Integrering og niqab (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Elin: Jeg mener det er forskjell på hijab og på om folk skulle bruke "de hodeplaggene de ville". Hijab er ikke bare et hodeplagg man finner ut at man har lyst til å ha den dagen. Jeg kan ha en lue jeg liker, som jeg har lyst til å ha på, men det har ikke noe med min religiøse overbevisning eller kulturelle tilhørighet å gjøre. Jeg mister ikke noe av min identitet ved å la være å ha den på. Det blir meningsløst å sammenligne en hijab med et hvilket som helst hodeplagg.

Andre land har et helt annet forhold til dette, og jeg har sett (blant annet i Sri Lanka hvor jeg har jobbet en del og som heller ikke er et muslimsk land) at folk har hijab som ikke hører til uniformen de bærer. Men det betyr ikke at alle får velge de hodeplaggene de vil.

Ok, om det er dette du mener så er vi nesten enige lell da!

(Uansett om jeg mener det er helt feil å tillate bruken av hodeplagg i uniforms-yrker hvor sikkerhet og identitet er viktig, og hvor man er i nær kontakt med alle typer mennesker. Med det mener jeg f.eks. at en som jobber i parkvesenet kan fint bære hodeplagg til tross for at han/hun har en form for uniform)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.