Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 20:12   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad

Ikke regulerbart? Kan det ikke syes med sømmon, som andre bunader? Eller mener du kanskje, som jeg håper, at det ikke er regulerbart uten å kunne remontere? (Det kom jeg på etter at jeg hadde skrevet resten...)

Jeg mener da ganske så sikkert at min tante fikk min mormors bunad tilpasset seg. Og mormor sin bunad passet mormor, også når jhun etterhvert var vesentlig større enn i begynnelsen. Og ja, det er en grønn nordlandabunad det er snakk om. Trodde virkelig de ku8nne sys inn og ut som andre bunader. Gitt at de er laget for det, selvsagt. Det må jo være stoff der til å legge ut, naturlig nok.

Veldig glad min bunad kan sys inn og ut i alle fall. ellers hadde det jo vært dønn umulig å få den til konfirmasjonen, og beholde den livet ut, bruke den i barnedåpen til mine barn etc.

Men jeg vet min tante som broderer og monterer bunader der jeg kommer fra klager over at stoffpakkene nåtildags kommer med så lite ekstra stoff å gå på at der nesten ikke er sømmon, og at flere av de minste konformantene antakelig vi måtte kjøpe seg en ny bunad når de blir eldre, fordi det rett og slett ikke finnes nok stoff til å kunne sy dem ut nok. Jeg synes dette er litt rart, og er i alle fall takknemlig for at min bunad er sydd på den tiden slikt var mulig, den kan nok legges ut rundt 30-40 cm, bunaden min... (Men både jeg og mamma var enige om at å sy den ut til 17. mai når jeg var gravid med termin i august ikke var noe poeng. Men til dåpen ble den sydd ut, og innigjen etterpå, og den skal ut igjen til dåpen til mikro, og inn igjen etterpå.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.