|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kreta, RethymnonNoen som har vært der og kan anbefale ting man bør få med seg når man er der? Skal være en uke, hotellet ligger litt over en halv km fra byen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kreta, RethymnonJeg kom defra for en uke siden og synes det var en flott plass. For en gangs skyld ville jeg ikke dra hjem. Gamlebyen er koselig.
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
![]() |
Sv: Kreta, RethymnonKreta er nydelig og det området dere skal bo i er perfekt for utflukter.
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Sv: Kreta, RethymnonKnossos har jeg vært for et par år siden, men ellers er det supre tips. Selvsagt er det jo begrenset hva vi rekker over, vi skal jo late oss på stranda også, men kjekt å vite noe man burde få med seg når man er der. Da jeg var på Kreta sist kjørte vi litt rundt, men føler det var begrenset hva vi egentlig fikk med oss av det øya har å by på. Bodde da i nærheten av Heraklion. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kreta, RethymnonHar vært der flere ganger og synes det er veldig koselig å leie cab, og kjøre litt rundt forbi til små landsbyer og fine strender
|
|
|
#7 |
|
En anelse distre
Sv: Kreta, RethymnonTakk for flere tips. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kreta, RethymnonDenne skal eg også følge med på, for vi vurdere tur dit i august.
|
|
|
|
#9 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Kreta, RethymnonSpinalonga er en opplevelse, (i alle fall hvis du har lest boka "Øya") men jeg vet ikke om det går bussturer dit. Samariaravinen er en fantastisk dagsutflukt, og selvsagt Elafonnisi som allerede nevnt. Det er dessuten mange fine landsbyer på sørsiden av øya. Giorgiopolis, som nevnt, er absolutt verdt et besøk. Jeg har fartet mye rundt på øya siden vi har leilighet der, men vi har tilhold på Chaniakysten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
Sv: Kreta, Rethymnon
Sist redigert av Luvi : 14-07-10 kl 20:35. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En anelse distre
Sv: Kreta, RethymnonSpør først og googler etterpå jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der var jeg i 2005
|
|
|
#13 |
|
Tante Sofie
|
Det går båt fra Agia Nikolaus, Elounda og Plaka, men neppe fra Rethymnon? Når jeg nevner buss er det med tanke på å komme seg til østsiden av øya for å finne båtturen ut til Spinalonga. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |