Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er barnet ditt restauranttrent?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 11:22   #181
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Det aller beste er når barnløse kommer med råd om restaurantbesøk og barn. (Jeg fikk det her om dagen.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:26   #182
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det aller beste er når barnløse kommer med råd om restaurantbesøk og barn. (Jeg fikk det her om dagen.)

Eller når noen mener at det å være hundeeier og å oppdra barn er en og samme ting, og derfor vet ALT om barneoppdragelse.

Gammel 15-07-10, 11:28   #183
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eller når noen mener at det å være hundeeier og å oppdra barn er en og samme ting, og derfor vet ALT om barneoppdragelse.

Hehe, den har jeg også vært borti. "Å ha en valp i hus er jo nesten som en å ha baby, da". Eh, nei.

Gammel 15-07-10, 11:38   #184
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Som ettbarnsmor OG hundeeier må jeg jo være reneste opddragereksperten.
For å svare på hovedinnlegget, poden er helt grei å ta med på restaurant nå, bortsett fra at han ikke liker spesielt mye av det som serveres da. I perioden fra han begynte å gå til han var ca. 3-4 år ungikk jeg helst å ta ham med på andre steder enn der det var lekerom, eller en svært uformell affære. Han var ikke spesielt interessert i å sitte stille mer enn akkurat nødvendig, og det ville ikke vært spesielt hyggelig hverken for ham eller meg.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:12   #185
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er alt for dårlig til å klage når jeg er misfornøyd med maten. Men har blitt litt bedre da.

Når det kommer til barn og det å spise ute så velger jeg skjelden de fineste restaurantene hvis vi fire skal gå ut, eller vi skal ut med venner og flere barn. Men det hender jo at gamlefolka i familien har bursdag, og da skal vi alltid ut med stil. Som sagt går det bra, men jeg tror ikke man kan forvente at det vil fungere like greit for alle. Jeg kjenner at jeg slapper mer av når atmosfæren er litt mer avslappet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:21   #186
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at folk med ett enkelt eller ingen barn godt kan være litt ydmyke i forhold til hvor lett det er å få to-tre-fire barn til å sitte stille samtidig. Jeg vil likevel ikke påstå at det ikke bare er viljesterke barn det handler om alltid, kanskje heller mangel på vilje hos foreldrene. Også kalt Dårlig Barneoppdragelse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:34   #187
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det, rine. Og når jeg sier at barna mine er dårligere restauranttrent enn jeg skulle ønske meg, betyr ikke det at jeg lar dem løpe villmann rundt i restauranten og plage andre, altså. På ingen måte. Det betyr bare at det ofte koster meg større anstrengelser enn jeg egentlig ønsker meg å gjennomføre et restaurantmåltid, jeg må jobbe ganske hardt for at det ikke skal bli mer lyd enn jeg synes er akseptabelt. Jeg skjønner godt hvordan det blir sånn, men jeg ønsker meg jo anstrengelsesreduserende triks likevel.

Restaurantbesøk er vel kanskje den ene aktiviteten jeg virkelig elsker selv, som jeg ikke har klart å overføre entusiasmen for til ungene. Ennå. Reising, bøker og språk har jeg indoktrinert dem med for lengst.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:46   #188
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig i at folk med ett enkelt eller ingen barn godt kan være litt ydmyke i forhold til hvor lett det er å få to-tre-fire barn til å sitte stille samtidig.

Og jeg vil gjerne presisere at i denne tråden har alle ettbarnsforeldrene vært meget forståelsesfulle og åpne i forhold til at det kan være vanskeligere med flere barn. Ja, unntatt Elin da, som startet balubaet. Dere kan ikke stigmatisere oss andre på vegne av hva én bruker sier altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:48   #189
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle ettbarnsforeldre er jo helt håpløse.

Gammel 15-07-10, 12:50   #190
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jadda!
Lillegutt er en smule høylytt og urolig, så vi blir nok kikket på. Men sånn er det bare.

Tja. Det bør ikke være for stille der, for å si det sånn. Han er ikke noen romantisk piano-bakgrunnstaffelmusikk-restaurant-gutt.

Han får med seg talemaskinen sin, touch-skjermen. Da kan han være med i konversasjonen, og da holder han lenge. Han får bestille selv hos servitøren eller i disken (med hjelp da), for da blir han litt mer interessert i å lese gjennom menyen. Også etter at det er betstilt . Og han får plukkemat som det tar litt tid å spise så han holder på en stund med maten.
Vi sørger for etpar dobesøk ila måltidet så får vi kikket oss litt rundt også.

Og alfa og omega: øve ofte! Egon og Peppes er fin-fine steder å øve seg på restaurantmanerer, pluss at betjeningen (hverrtfall her vi bor) er superhjelpsomme

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:50   #191
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og jeg vil gjerne presisere at i denne tråden har alle ettbarnsforeldrene vært meget forståelsesfulle og åpne i forhold til at det kan være vanskeligere med flere barn. Ja, unntatt Elin da, som startet balubaet. Dere kan ikke stigmatisere oss andre på vegne av hva én bruker sier altså.

Har bare lest skumlest og gått glipp av halvparten av innleggene, minst.

Gammel 15-07-10, 12:55   #192
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Enig, jeg har aldri hørt ettbarnsforeldre komme med sånne uttalelser (utenom Elin, da).

Gammel 15-07-10, 12:56   #193
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig, jeg har aldri hørt ettbarnsforeldre komme med sånne uttalelser (utenom Elin, da).

Enig

Gammel 15-07-10, 13:01   #194
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har møtt mange, men de verste uttalelsene kommer ofte fra de uten barn. Som den første i vennegjengen som fikk barn humrer jeg mange ganger når jeg ser at den ene kamelen etter den andre går ned på høykant hos vennene våre.
Skadefryd er den eneste sanne fryd, var det ikke noen som sa det en gang?

(Ja, jeg er litt slem. :innrømmer: )

Gammel 15-07-10, 13:02   #195
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Men Elin hadde vel tre barn, hadde hun ikke?

Gammel 15-07-10, 13:02   #196
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men Elin hadde vel tre barn, hadde hun ikke?

Nei, de ande to var vel tantebarn eller noe sånt?

Gammel 15-07-10, 13:07   #197
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Var forresten på Friday's på Karl Johan i går med 3 barn. Min datter på 5 år og to brødre på 5 og 2 år. Gikk helt fint. Kanskje det er er fordi de er i familie? Søsken skal jo i følge tilbakemeldingene her oppføre seg HELT forskjellig i sosiale sammenhenger. Merkelig. Ikke dopet vi de engang... og ikke tuktet vi dem, eller truet vi dem heller. Rare greier.

Forstår du ikke dette som at guttene er brødrene til jenta?

Gammel 15-07-10, 13:08   #198
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Elin har bare ett barn.

Gammel 15-07-10, 13:08   #199
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg forstår det helt klart som om jenta ikke er søster til de to brødrene.

Gammel 15-07-10, 13:09   #200
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør ikke det, men det kan være jeg leser det slik fordi jeg har kjent til Elin på forumet i flere år, og vet at hun har ett barn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.