|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg må nesten få korrigere meg selv, for det er selvsagt ikke slik at alle 1barnsforeldre er selvutnevnte oppdragelseseksperter. Ser at jeg uttalte meg litt klumsete slik at det kan oppfattes at jeg mente det slik. Beklager! Men "noen" i denne tråden burde fått en aldri så liten realitetsorientering i hvordan det er å ha flere barn - med hver sin personlighet ute på restaurant. Jeg gjør virkelig så godt jeg kan for at besøket skal være hyggelig for alle parter, noen ganger lykkes vi - andre ganger ikke. Planen må være at vi øver litt hver gang, og for hver gang blir litt "flinkere". Og så må man vel også faktisk innse at laaaange restaurantbesøk ikke er for alle? Det er jo ikke alle voksne heller som elsker å gå på restaurant? Mange foretrekker jo faktisk å være hjemme. Nemlig! |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
har tatt seg sammen
|
Ja, sånn var det.
|
|
|
#207 |
|
Ustabil
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Hvis jeg skal være ærlig syns jeg flere i denne tråden går langt over streken i forhold til å gå løs på Elin. Greit at temperturen var høy tidlig i tråden, og Elin deltok hun også, men hva er vitsen med å fortsette trakasseringen ut i det uendelige? |
|
|
|
|
|
#208 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg bestemmer, men jeg gleder meg til det koster mindre anstrengelser å bestemme, og jeg leter stadig etter nye anstrengelsesreduserende midler. For meg er det viktig at ungene blir vant til å gå på restaurant, og at de etter hvert finner mer glede i det.
|
|
|
#209 |
|
Ustabil
|
Den ser jeg. Og jeg ser at med årene koster det stadig mindre anstrengelse å bestemme. Ting jeg før måtte si mange ganger hver dag holder det nå å si et par ganger i uka. Jeg trenger ikke lengre mase om håndvask etter toalettbesøk eller sykkelhjelm, det skjer automatisk. Men det har ikke alltid vært sånn, og en tid var dette noe jeg syns jeg gnålte om hele dagen. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Når man kommer med bastante uttalelser, så får man jaggu tåle å få litt tyn og en liten realitetsorientering.
|
|
|
#212 |
|
Ustabil
|
Altså, du og Elin var ufine mot hverandre på et punkt. "Greit" nok. Men å tvære det ut i det uendelige, og at andre ettbarnsforeldre føler trang til å fortelle at ikke alle ettbarnsforeldre er som Elin, og så videre -det er da det bikker over til trakassering i mine øyne. Du er ikke akkurat spesielt hyggelig mot Elin du heller. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes det var mange som ikke var særlig hyggelige mot hverandre der på et punkt, men jeg synes ikke dette kan kalles trakassering. Det var flere hester av omtrent samme høyde ute og gikk.
|
|
|
#217 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Nå måtte jeg pinadø lese tråden nøyere her. Min konklusjon er at begge var ufine. Elin var selvfølgelig litt bastant i begynnelsen, men hun argumenerte godt og var ikke ufin. Jeg skjønner at hun reagerer på å bli møtt av gapskratt fra Skremmeren, og så skjønner jeg at Skremmern reagerer på å bli kalt tulling. :diplomatisk: |
|
|
|
|
|
#218 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes ikke smileyer er mer uskyldige enn ord.
|
|
|
#219 |
|
Ustabil
|
Til det siste - jeg mener at mange gjør dette bevisst for liksom å unngå å være ufine. Smilier er uttrykk, om enn ikke med ord (inntil man leser koden bak dem..), og jeg mener at smilier ofte er verre enn rene ord. For ord kan du argumentere i mot, mens smilier er som om noen du snakker med over bordet himler med øynene eller åpenlyst griner på nesa av det du sier. Vanskelig å forsvare seg i mot ansiktsuttrykk. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg tror jeg kan si på vegne av moderatorteamet at vi er utmerket i stand til å lese fornærmelser i form av smileyer, og at vi ikke synes de er det minste bedre enn rene ord. Så en sånn bevisst strategi er helt bortkastet, om den nå finnes.
|
![]() |
|
|