Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en skarp tunge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 19:14   #141
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en skarp tunge?

:host:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:17   #142
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg viser aldri frem barna mine på åpent forum og kommenterer sjelden andre sine. Kun i blogger og i trådene der de postgravide viser frem babyene sine.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:18   #143
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bleietråder, "Når la barna seg da de var 4 måneder" o.l svarer jeg kun på om jeg virkelig kjeder meg og ikke finner nye gøye tråder. Jeg er ikke særlig interessert i babyer når jeg tenker meg om.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:41   #144
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært mye utenfor, helst i midtre halvdel av livet,
og den følelsen har jeg ikke hatt på FP,
uten at jeg av den grunn kan tenke meg at jeg tilhører noen "klikk". Jeg er nok altfor lite aktiv til noengang å bli del av noe stort

Men jeg blir som alle andre glad om noen responderer/legger merke til det jeg skriver,
eller føler at noen kjenner meg og vet noe om meg som blir likt.

Gammel 15-07-10, 19:59   #145
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bleietråder, "Når la barna seg da de var 4 måneder" o.l svarer jeg kun på om jeg virkelig kjeder meg og ikke finner nye gøye tråder. Jeg er ikke særlig interessert i babyer når jeg tenker meg om.

Jeg er mest interessert i mine egne barn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:01   #146
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg er mest interessert i mine egne barn.

Ja, du er nok unik i så måte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:02   #147
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, du er nok unik i så måte.

Vissvass!

Gammel 15-07-10, 20:08   #148
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bildetråder veldig godt, men jeg kommenterer ikke så ofte. Noe jeg egentlig burde (for jeg liker jo kommentarer på mine bilder).

Kjedelige tråder er derimot slanke- og treningstråder, alt som har med sport å gjøre, samt tråder om iphoner og duppeditter jeg aldri har hørt om før.

Gammel 15-07-10, 20:09   #149
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

"Hvilken frukt ser din figur ut som?"

Men hey, alt går i grisen når natten er lang og internettet er kjedelig.

Gammel 15-07-10, 20:49   #150
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

"Se hvilken hudkrem jeg har kjøpt" og "Hviken skostørrelse bruker din bedre halvdel".

Gammel 15-07-10, 21:02   #151
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mye skarpere tunge i RL enn på nett. Men klart det er situasjonsbetinget. Jeg føler veldig sjeldent for å bli skarp i RL, og når jeg gjør det er det berettiget (selv om jeg innser at definisjonsmakt er en skummel greie. )

Personlig har jeg ingen interesse eller feeling av om folk er skarpe eller krasse (i diskusjoner). Jeg er mye mer interessert i innholdet de formidler enn formen. I andre typer samtaler er det anderledes altså, yngste har en tendens til å ha sur stemme, uten at hun overhode er sur og det kommenterer jeg. Mens eldste kan legge på sutrestemme og det kommenterer også. Så i personlige relasjoner synes jeg "tonen" og "formen" er et must, men i diskusjoner oppfatter jeg det som helt urelevant. Er det riktig? Brukes det hersketenkikker? Er det sort/hvitt tenkning? Er det logiske brister? (Jeg hater argumenter av typen a fører til b, da er b kun skapt av a. Det er FEIL.) Klarer den som diskuterer å differensiere mellom fenomener og årsak? Er det slik at rasjonelle argumenter ikke biter hvis folk blir emosjonelt berørt? Dette er ting jeg leger godt merke til i diskusjoner.

Og om folk forfølger andre gjennom tråder. Hvis det blir slik at man ikke greier å skille sak og person så synes jeg det er bortkastet å diskuterer overhode.

Sist redigert av him : 15-07-10 kl 21:03. Årsak: leif
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:18   #152
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nå og da, om det er noe jeg mener nok. Som oftest er det vel tunga som blir oppfattet som skarp, ikke intellektet, så da er det like greit å avstå om noen andre har sagt det bedre allerede. Noe de jo ofte har.

Jeg syns det er forfriskende at folk tør å være litt skarpe her. Vanligvis er det saklig også.

FP virker ikke spesielt klikkete på den måten at folk alltid er enige med sine venner. Da gjør det ikke all verden at mange kjenner hverandre og har intern humor og en del felles referanser. Det hjelper veldig at forumet er så stort, sånt er mye mer slitsomt på mindre steder. Her går det an å være utenfor klikken, men samtidig delta, og det setter jeg pris på.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:40   #153
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men hey, alt går i grisen når natten er lang og internettet er kjedelig.

... eller når man er hjemme i permisjon. Da er det alltid tomt på internett.

Jeg er ikke så skarp jeg.

Gammel 15-07-10, 21:54   #154
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg er kjent for å være så skarp jeg heller.

Gammel 15-07-10, 22:11   #155
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fjas til side: Jeg har ikke så skarp tunge. Jeg skulle ofte ønske at jeg turte eller klarte å være litt krassere i en del sammenhenger, da tenker jeg IRL også. Det er ikke noe gøy å føle seg overkjørt og ikke klare å si fra. Jeg øver meg da.

Gammel 15-07-10, 22:34   #156
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hopper over kjedelige tråder, i hvertfall hvis jeg har vært innom dem i dens spede begynnelse. Så kan jeg plutselig se i kontrollpanelet at den kjedelige tråden har over 1000 svar. Her må det jo være noe muffens tenker jeg, å visst har det det. Jeg har gått glipp av den tråden med mest action av dem alle.

Moralen er, sku ikke tråden på dens kjedelige tittel.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:21   #157
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg er med i noen klikk?

Gammel 15-07-10, 23:44   #158
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Moralen er, sku ikke tråden på dens kjedelige tittel.

Det er da grunnleggende forumviten: les alltid (de siste innleggene i) en tråd når den passerer 100 innlegg. :tsktsk:

Gammel 15-07-10, 23:53   #159
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er da grunnleggende forumviten: les alltid (de siste innleggene i) en tråd når den passerer 100 innlegg. :tsktsk:

Før i tiden ville jag aldri gjort en sånn rookietabbe, men jeg innser at jeg har blitt en sløv forumist.

Jeg skal skjerpe meg.

Men disse helvetes facebook-appstrådene kommer jeg ikke til å lese. Der går min grense lizzåm.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 00:03   #160
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med him i at form har langt mindre betydning enn innholdet - selv om det ikke er noen absolutt regel.

Skarphet er mao en fin ting i mine øyne om innholdet er like skarp ( intelligent/klokt ) mens skarpt er bare irriterende om innholdet er pure vissvass.

Jeg synes også at diskusjoner som går over i kverulering mister all verdi. Hakking på andres form eller små detaljer, fomuleringsmåte etc kun med intensjonen å "ta" noen er skikkelig zzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.