|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Curlingkone
|
Misunnelse versus sjalusiHva vil du si er forskjellen?
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiKan jo svare selv også.
|
|
|
#3 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg finnes ikke sjalu. Vet at jeg ikke har grunn til det heller. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg er veldig lite sjalu, heldigvis.
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg innser jo kanskje også at man ikke kommer til å skrive her om man er skikkelig sjalu eller misunnelig som person. Jaja..
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Misunnelse versus sjalusi
Har alltid tenkt at å være misunnelig er det samme som å ikke unne andre noe, hvis ikke jeg får skal heller ingen andre få. Trenger ikke være materielle ting. Sjalu går mer på frykten for å miste noen. Men andre ganger kan det jo ha med ekstreme kontrollbehov også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg er ikke sjalu og det har jeg aldri vært, heldigvis. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiNå leste jeg litt nøyere, og misunnelsen min går ikke på matrielle ting, men på et alternativ til min egen udugelige kropp som det alltid er noe galt med.
|
|
|
#9 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Misunnelse versus sjalusiDisse begrepene har jeg erfart at defineres på mange ulike måter. Da vi diskuterte det i min vennkrets var vi veldig enige om denne begrepsbruken. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg definerer sjalusi og misunnelse som beskrevet i hovedinnlegget. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Misunnelse versus sjalusiÅ være misunnelig er å ønske seg noe noen andre har (oppmerksomhet, ting eller hva som helst) og kjenne at du helst skulle hatt det selv.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Misunnelse versus sjalusiMisunnelig er jeg ikke... Jeg er veldig fornøyd med det livet har gitt meg. Jeg unner absolutt andre både lykke, materiell velstand og spennende opplevelser selv om jeg f eks ikke har det samme selv. Det å glede seg på andres vegne er en fin ting synes jeg!
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiJeg tenker også på sjalusi som en type frykt, mens misunnelse er vonde følelser knyttet til hva andre har (og da ikke kun materielle ting, men kanskje forfremmelser, utseende osv). Jeg er ikke vanligvis plaget av misunnelse, men når jeg nå sitter her og tenker veldig hardt på det så lurer jeg på om jeg ikke opplevde det en gang. Jeg hadde akkurat hatt en abort, og var veldig deppa, hvor en venn av min mann kom og fortalte at de ventet barn og allerede var langt på vei. Da husker jeg at jeg ble skikkelig slått i bakken. Det var en kjip følelse altså. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Søt og rar
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiMerker at jeg ble liksom litt i dårlig humør av å lese om dette, så ukoselig tema, dere. Det kan ha sammenheng med Lynley-episoden jeg akkurat så på DVD, hvor sjalusi av verste sort var drapsmotivet.
|
|
|
#15 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Misunnelse versus sjalusi:utleverer:
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house Sist redigert av Kitty Bastard : 16-07-10 kl 23:54. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Jeg har ikke noe særlig oppmerksomhetsbehov og jeg er heller ikke så opptatt av hva andre har. Jeg vil ikke eie masse, men vil ha det greit i hverdagen min. Misunnelse er en følelse jeg sjelden har følt på og de få gangen har det bare fløyet videre.... Misunnelse liker jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Curlingkone
|
Da du ble skikkelig slått i bakken, var det misunnelse da?
|
|
|
#18 |
|
Curlingkone
|
Akkurat den der kjenner jeg igjen, men fra den andre siden faktisk. Ikke vet jeg helt hva det er vi har fått levert rett i fanget uten å ha jobbet og slitt for det, men vi har noen i kretsen vår som later til å tro det.
|
|
|
#19 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Misunnelse versus sjalusiDette ble bare feil, og nå føler jeg meg i alle fall som en dust. Jeg mente overhodet ikke å støte noen, og jeg har klart lært. Slutt å dele ting, tenk fire ganger før du poster, og la det være.
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house Sist redigert av Kitty Bastard : 17-07-10 kl 00:00. Årsak: blæh |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Curlingkone
|
Som jeg skrev så mente jeg ikke noe negativt mot deg.
|
![]() |
|
|