Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 21:07   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Synes du stort sett scorer full pott jeg, Kitty. :

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 21:17   #22
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Daaawwh, men pokker da! Ikke for egoet! Slem aC!

Gammel 16-07-10, 21:21   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:purrrrr:

Gammel 16-07-10, 21:22   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det kommer veldig an på for min del.
Om det er en diskusjon der ting er ganske alvorlig og jeg forsøker å unngå å bli misforstått, ja da er jeg veldig nøye med hva jeg skriver.

Ellers om det bare er skravling, nei da gidder jeg ikke se over om jeg har skrivefeil engang.

Gammel 16-07-10, 22:21   #25
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, etter definisjonene på formulering så tenker jeg aldri på det når jeg skriver her på FP.

Gammel 16-07-10, 22:25   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må være underbevisstheten som ordner det for deg, da, him, for jeg ser på deg som veldig klar og velformulert.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 22:26   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.
Det betyr dog ikke at jeg alltid lykkes.

Men jeg er mer nøye på smileybruk her enn andre steder.

Gammel 16-07-10, 23:29   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også alltid på formuleringer, samme hvor jeg skriver (eller hva jeg leser, for den del :yrkesskadd: ).

Gammel 16-07-10, 23:46   #29
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her. Folk som sleiver veldig har jeg en tendens til å ikke gidde å lese, det blir litt sånn «hvorfor skal jeg gidde å prøve å skjønne hva de mener når de knapt gidder å prøve å skrive det?».

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:54   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Folk som sleiver veldig har jeg en tendens til å ikke gidde å lese, det blir litt sånn «hvorfor skal jeg gidde å prøve å skjønne hva de mener når de knapt gidder å prøve å skrive det?».

Yes.

Gammel 17-07-10, 00:02   #31
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker alltid formulering når jeg skriver, det være seg forum, SMS-er eller jobbmail.

Som jeg skulle ha skrevet det selv.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

…Når mannen skriver handleliste renskriver jeg den før vi drar i butikken.

Og jeg som trodde jeg var den eneste.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Samme her. Folk som sleiver veldig har jeg en tendens til å ikke gidde å lese, det blir litt sånn «hvorfor skal jeg gidde å prøve å skjønne hva de mener når de knapt gidder å prøve å skrive det?».

Japp.

Gammel 17-07-10, 00:05   #32
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Samme her.

Gammel 17-07-10, 00:07   #33
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg prøver å formulere meg så godt som mulig. Noen ganger ender det med at jeg sletter hele innlegget fordi jeg har surret så lenge med det. *Og jeg synes innleggstelleren går sakte.*

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 00:20   #34
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og jeg som trodde jeg var den eneste.

Tydeligvis ikke. Jeg retter både på oppsett, det som måtte finnes av formuleringer og rettskriving. Han er litt søt og da, han mannen min - her en dag gikk det fort i svingene og han skulle kjøpe plastinakk.

Jeg korrekturleser egne blogginnlegg. 14 endringer i ett og samme innlegg har forekommet. Hvilket bare beviser at jeg formulerer meg ganske dårlig rett som det er, men jeg skal da ikke ha på meg at jeg ikke prøver å gjøre noe med det.

Ellers er jeg veldig enig med torsk. Hvis et innlegg er så krøkkete at jeg blir sliten av å lese det, så gidder jeg ikke.

Gammel 17-07-10, 00:22   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg er overbevist om at språkterpingen på FP har gitt meg masse, masse lærdom som jeg har hatt stor glede av i andre sammenhenger. Argumentasjonsteknikk, finpussing av formuleringer, hvordan uttrykke seg klart og tydelig uten rom for misforståelse - og viktigst av alt: Den som bruker Caps Lock har tapt. Det har vært et fint mantra i noen drøye møter på jobb.

Gammel 17-07-10, 00:31   #36
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg tenker formulering når jeg skriver her inne. I den grad at jeg kan la være å poste noe hvis jeg ikke er fornøyd med det jeg skriver.
Det gjelder imidlertid ikke alle typer tråder/innlegg. Men enkelte diskusjoner krever mer presisjon enn andre, og hvis jeg kjenner at jeg ikke klarer å uttrykke meg presist i en 'viktig' diskusjon, forkaster jeg innlegget og hopper videre.

Gammel 17-07-10, 00:34   #37
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Tydeligvis ikke. Jeg retter både på oppsett, det som måtte finnes av formuleringer og rettskriving. Han er litt søt og da, han mannen min - her en dag gikk det fort i svingene og han skulle kjøpe plastinakk.

Jeg korrekturleser egne blogginnlegg. 14 endringer i ett og samme innlegg har forekommet. Hvilket bare beviser at jeg formulerer meg ganske dårlig rett som det er, men jeg skal da ikke ha på meg at jeg ikke prøver å gjøre noe med det.

Men setter du opp handlelisten etter varegrupper, kanskje?

Gammel 17-07-10, 00:37   #38
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg er overbevist om at språkterpingen på FP har gitt meg masse, masse lærdom som jeg har hatt stor glede av i andre sammenhenger. Argumentasjonsteknikk, finpussing av formuleringer, hvordan uttrykke seg klart og tydelig uten rom for misforståelse - og viktigst av alt: Den som bruker Caps Lock har tapt. Det har vært et fint mantra i noen drøye møter på jobb.

Jeg er også helt sikker på at forumbruken min har vært god trening i å formulere meg treffsikkert og konsist i jobbsammenheng - og det er en nødvendighet i mitt yrke. Caps lock har jeg dog ikke vært borti at noen har brukt på jobb.

Gammel 17-07-10, 00:41   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Caps Lock i overført betydning også, vettu. "Den som roper har ikke noe å si". Det skjer oftere enn man skulle tro i min jobb.

Gammel 17-07-10, 00:42   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Caps Lock i overført betydning også, vettu. "Den som roper har ikke noe å si". Det skjer oftere enn man skulle tro i min jobb.

Huh?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.