Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Misunnelse versus sjalusi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 00:06   #21
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Misunnelse versus sjalusi

Heh, hvis noen vil ha et tråd hvor man utleverer seg om sine egne usikkerheter så vet dere hvor dere finner meg. :fjomp:

Gammel 17-07-10, 00:08   #22
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Heh, hvis noen vil ha et tråd hvor man utleverer seg om sine egne usikkerheter så vet dere hvor dere finner meg. :fjomp:

Hehe, du da!
Hvem her inne er det vel ikke som ikke har en usikkerhet på noe!

Gammel 17-07-10, 00:10   #23
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg ikke spesiell engang, nåda?

Gammel 17-07-10, 00:11   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Er jeg ikke spesiell engang, nåda?

Joda, du er fjomp og jeg er plomp.

Gammel 17-07-10, 01:03   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hender jeg blir sjalu. Who am I kidding. Svært sjelden på noen, det er bare svadatull som jeg fort blåser bort selv, men tanken på at hvemsomhelst skulle stjele sjærsten er uggen.

Men på den andre siden, jeg vet hva sjalusi kan være, og er ikke i nærheten av det, og tror jeg stort sett klarer å kjenne igjen egen usikkerhet ganske fort.

Misunnelse kan jeg ikke huske at jeg har vært rammet av noen gang, egentlig. Eller, kanskje noen som hadde egen hest da jeg var småjente, kanskje? Det høres sikkert teit ut, men er fortsatt sant.

Kitty: The Secret høres da SÅ spennende ut!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 01:12   #26
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan av og til føle sjalusi, men da er det på helt spesifikke hendelser/personer og det er ikke en følelse som ligger og ulmer om det gir noen mening?

Misunnelse har jeg aldri kjent snev av en gang. Jeg gleder meg på andres vegne, kan ønske meg det samme selv selvfølgelig, men føler aldri misunnelse.

Om jeg oppfatter at andre får ting "for lett" eller uten å jobbe for det på samme måte som jeg så tenker jeg at jeg nok vet langt bedre verdien på det jeg har, ikke bare hva det koster. =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 01:30   #27
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

:utleverer:

Finnes ikke sjalu. Var det når jeg var yngre. Lei av å høre at det betyr at jeg ikke er så glad i mannen som jeg burde være, eller at det betyr at jeg er lei av han. Jeg elsker'n. Han er supermegaduperawesome, og han får tærne mine til å krølle seg. Jeg er bare ikke sjalu.

Misunnelse, derimot, der sliter jeg. Jeg jobber på det, og jeg kjører hardt på "fake it til you make it". Hvis misunnelsesmonsteret biter seg fast så tvinger jeg meg selv til å tenke "åh, så flott for han/henne/de" og utelukket det. Det funker, og har gjort det lenge, og jeg føler virkelig genuin glede også når noen jeg er glad i får noe fint, altså. Jeg er ikke helt på trynet, heldigvis.
Jeg unner folk alt mulig. Det er ikke det at jeg er en kjip grinch som bare sitter og håper at alle skal ha det kjipest mulig. :føler seg truffet nå:

Jeg er litt der jeg også, eller jeg er vel strengtatt ikke så veldig misunnelig, men det hender at jeg får små blaff av det. Jeg er tydligvis skammelig lite sjalu i følge andre. Jeje sier nå jeg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 01:33   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skammelig lite? Ohmy. Folk, altså. Sier de merkeligste ting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 01:41   #29
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Skammelig faktiskt.

Som i "Syns du ikke det er litt egoistiskt da? Det betyr jo i praksis at du ikke bryr deg om han er utro eller ikke!" "Jeg tror ikke jeg ville sagt høgt at jeg overhode ikke var sjalu" eller min personlige favoritt " Har du virkelig tenkt å godta det der?" Da en venninne av mannen kom og satte seg i fanget på ham da vi var ute. Samboern hennes er mannens bestevenn og de har kjent hverandre lenge før jeg traff ham.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 11:12   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt minn blaff av sjalusi i starten på forholdet med eksen.
Men ble vel kurert for den følelsen når jeg merket hvor ille sjalusi kunne være, når eksens sjalusi satt inn.

Jeg er vel ikkemisunnelig av meg om det går på ikke unne andre ting fordi man vil ha det selv. Men det finnes situasjoner jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe av det samme, men det stoppes av økonomi siden jeg er alene.
Men samtidig ser jeg jo også at jeg har det utrolig bra.

Gammel 17-07-10, 11:51   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ytterst sjelden misunnelig på noen/noe og veldig sjelden sjalu. Det skyldes trolig at jeg er veldig heldig, siden jeg er trygg på både meg selv og mannen min, og at jeg i det store og hele har alt jeg ønsker meg. Da er det jo lett å unne andre det de har.

Jeg sier ikke at jeg ikke av og til tenker "sånn skulle jeg også gjerne hatt/vært/sett ut", men følelsen er ikke negativ for meg, og ikke preget av at jeg ikke unner andre det de har, og da tenker jeg ikke på det som misunnelse.

Sist redigert av Teofelia : 17-07-10 kl 11:52. Årsak: iPhone-idioti
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 12:39   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finnes ikke sjalu. Ikke nå lenger. Da jeg var tenåring, var jeg ganske Alex Forrest-aktig, men det ga seg heldigvis.

Men misunnelig? Misunnelse er mitt store problem. Så stort at jeg faktisk må ha hjelp til å takle den. Jeg er misunnelig på alt og alle, og det er en sånn oppspisende misunnelse som nesten ødelegger livet mitt. Men jeg jobber veldig med saken, for slik kan jeg jo ikke leve.

Det er derfor jeg alltid påpeker at jeg er "unnelig" på folk når jeg er misunnelig uten at det er en vond misunnelse.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 17-07-10 kl 12:45.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.