Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lure løsninger i huset

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 16:33   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger i huset

Jeg har nettopp lånt hus av en venninne som nettopp har renovert, og bet meg merke i at jeg la ekstra pris på nå som jeg er i sommermodus:

- bad oppe og nede er et gode (vi har do og vaskerom nede, og bad med dusj oppe) med en god del skapplass, slik at det var plass til feks klutr, håndkle, bind, medisinskap, toalettpapir etc etc både oppe og nede
- terasseutgang sentralt fra kjøkken, med samme gulvhøyde og red nok terasse til at det er plass til både sofagruppe og spisegruppe og tørkestativ. Essensielt med trapp ned til hagen fra terassen. I eget hus har jeg døble terassedører plassert slik at på fine dager kan jeg dekke langord fra kjøkkenbordet og ut til teassebordet, det er veldig koselig og praktisk.
- det er lurt å ha terassen litt høyt, som beskrevet over, den bør absolutt være i samme høyde som stue og kjøkken, og hvis det betyr at det går an å gå rett ut på trampolinen fra terassen er det veldig smart. Ideelt sett ville jeg hatt innebygd trampoline med småbarn.
- vaskerom med utgang til tørekeplass i hagen er veldig greit, sjakt fra bad i andre etasje til skittentøy er fint om man har mulighet til å ordne det. Veldig greit med vaskerom rett ved kjøkken, og kombinere grovkjøkken med frys og ekstra kjøleskap med vaskerom. En spyleplass utenfor vaskerominngang/utgang til ekstra skitne barn og klær er også greit.
- Apropos spyleplass, uttak til vann ute er greit å ha på begge sider av huset om mulig, gjerne en av dem med varmtvann (den rett ved uteplassen der bassenget ev. skal stå). Eventuelt er det mye billigere å sørge for at det er lett å ta en slange ut fra grovvasken til det samme stedet, det går an å kjøpe en spesiell dings man kan sette på kranen inne.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.