Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp til tomat/fløtesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 15:57   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp til tomat/fløtesaus

På ferien spiste vi på italiensk restaurant. Der spiste jeg en pastarett med tomat/fløtesaus med skinke, grønne erter og parmesan. Den var nydelig, men jeg er ingen superkokk.
Noen som har noen oppskrifter på en slik kremete saus med mild tomatsmak?
Bør man bruke ferske tomater, eller tomatpure?

Gammel 17-07-10, 16:05   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til tomat/fløtesaus

Jeg pleier å frese bacon, løk og hvitløk i en panne, helle over fløte og en boks hermetiske tomater, ta oppi fullkornspasta som får koke ferdig i sausen, og vips: deilig hverdagsmiddag. Det går superkjapt, og jeg har alltid ingrediensene hjemme.

Gammel 17-07-10, 16:15   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tomater på boks er kjempegodt å bruke i saus.
Jeg surrer løk, hvitløk og godt krydder i en panne, har over en boks tomater og kanskje en ss med tomatpure og så en dæsj med fløte til slutt. Noen eksakt oppskrift har jeg ikke da jeg bare tar det jeg føler for der og da. Men til kjøtt er kanel i tomatsausen et must, det setter utrolig god smak på kjøttet.

Gammel 17-07-10, 17:42   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Surrer løk og hvitløk i god olivenolje. Heller over en boks med tomater, og koker opp. Så har jeg oppi fløte og ricotta, til smaken er passe. Krydrer til jeg synes det smaker godt.

Kanel har jeg aldri hatt i, så det skal jeg jammen prøve neste gang!

Gammel 17-07-10, 17:43   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er knallgodt Niobe.

Gammel 17-07-10, 18:15   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, og en liten klype sukker må til for å runde av en tomatsaus.

Gammel 17-07-10, 18:29   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Ja, og en liten klype sukker må til for å runde av en tomatsaus.

Tja, det kommer helt an på hva godt en har oppi sausen det. Litt mais surret med løk, gulerøtter og ananas (med juicen) tar seg glatt av den saken.

Gammel 17-07-10, 18:38   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Tja, det kommer helt an på hva godt en har oppi sausen det. Litt mais surret med løk, gulerøtter og ananas (med juicen) tar seg glatt av den saken.

Ananasjuice kan sikkert også brukes som søtning, ja.

Gammel 17-07-10, 19:17   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Og åpenbart hvilke tomater... vi trodde vi hadde en boks hermetiske tomater med oregno. Det hadde vi, men den inneholdt også sukker... det er vi ikke vant til...

Gammel 17-07-10, 21:29   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og åpenbart hvilke tomater... vi trodde vi hadde en boks hermetiske tomater med oregno. Det hadde vi, men den inneholdt også sukker... det er vi ikke vant til...

Åh den er så ekkel.
Jeg bruker kun bokser med "rene" tomater. Helst uten skall.

Gammel 18-07-10, 12:00   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker helst uten sukker ja, det var et bomkjøp. men med oregano/basilikum velger mannen gjerne, ellers har han det jo oppi selv, men da i tørket utgave

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.