|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hamster "del 2" - Har kjøpt - nye bekymringer!Min andre tråd om hamstre... Sist redigert av Nelly Nickers : 26-07-10 kl 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster "del 2"Ikke vet jeg om det er så hjelpsomt, men tydeligvis så fungerer også barneromsgardiner supert som "fyll" til hamsterhuset. Løpsnuser har nå gaflet i seg et hull på str med hodet mitt fra jentenes prinsessegardiner.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hamster "del 2"De i butikken kommer til å anbefale deg en type "bomull", som hamsteren selv vil legge komfortabelt i buret. Ikke bruk sagmugg på bunnen i buret, da dette gir hamsteren støv i lungene, og den vil derfor dø tidligere enn ønsket. Man kan få kjøpt pellets (samme som man bruker i kattedo), og den er enkel å skifte ut ved rengjøring av buret.
![]() |
#4 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster "del 2"Er det noen som vet om det er forsvarlig å la en hamster være hjemme alene en hel helg? Vi har en som har veldig lyst på hamster, men vi reiser en del bort i helgene og det er ikke alltid like greit å ha med en hamster i bil mange timer tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Fra fredag til søndag ville jeg ikke hatt noe problemer med å dra fra et stk hamster. Sett opp alternativ vannkilde, vann er jo det viktigste så ville jeg dratt med god samvittighet. Gjorde dette ofte med mine marsvin som liten jente.
![]() |
#6 |
superbruker
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Det er ikke noe problem å la hamsteren være hjemme alene en helg. Vi gir godt med tørrfor, en agurkbit før vi drar og fyller opp vannflaska. Går prima det. Vi har forøvrig hamstervatt i husene til hamsterene. Vi har til nå hatt 5 hamstere. 1 av hamsterene har ikke tålt sagflis men de andre har hatt og det er vanlig at man har sagflis i bunnen.
![]() |
#7 |
Slow reader
![]() Sv: Hamster "del 2"Vi har kjøpt hamster og jeg er nervøs for dyret! Sist redigert av Nelly Nickers : 25-07-10 kl 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Jeg tror ikke at han sitter fast. Det er en gullhamster? Vårt største gullehamster klarte å snu seg inni i røret. Jeg skjønner ikke hvordan det var mulig men hun klarte det. Vi har et hamster som foretrekker å sove i røret.
![]() |
#9 |
Slow reader
![]() Sv: Hamster "del 2"Takk for advarselen, Propella! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hamster "del 2"Kom han ned fra røret?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Hamster "del 2"For å gjøre overgangen litt mindre stressende, kan det kanskje være lurt å ha med hamstervatt fra buret den har bodd i i dyrebutikken? Kjent lukt, altså. Vi gjorde dette da vi ga vekk hamsterunger, de fikk med seg litt ull som luktet av moren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slow reader
![]() Sv: Hamster "del 2"Hamsteren har slått seg ganske bra til ro. Han elsker røret og har oppholdt seg mye der. Gul del har vært fast do. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Vår hamster har ikke slike rør å kose seg i, så han synes det er gøy å få komme ut. La poden ta den ut ofte, gjerne med en liten ostebit eller solsikkefrø, slik at det å komme ut kjennetegnes som noe godt.
![]() |
#14 |
superbruker
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Tips til temmehamsteren er så sitte ved buret og prate med hamsteren. Stikk inn hånden med en liten godbit. Da blir den vant med deg/eieren. Ta den ut hver dag. De trenger en times ute av buret hver dag. Det er bare å ta den ut hver dag så blir det lettere etter hvert. Noen er så nysgjerrige at det holder å åpne burdøren og de er ute.
![]() |
#15 |
Type R ;)
![]() Sv: Hamster "del 2"Kupper litt:
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 21-02-11 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
superbruker
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Det buret er greit nok. Det er et sånt vi kjøpte til første hamsteren vår men fant fort ut at det var i minste laget. De bør ha større bur. I hvert fall etter anbefallinger som jeg har lest. Våre dyr har større bur. Den ene, Stripa har dette buret. Spretti, har et like stort bare helt firkanta bur. Ninja har et ganske likt som bildet ditt men lengre og bredere.
![]() |
#17 |
Slow reader
![]() Sv: Hamster "del 2"Tror mange ikke har de ute så lenge. "Ikke finn på å slipp den løs, da blir den borte" var et facebook-råd jeg fikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Type R ;)
![]() Sv: Hamster "del 2"
Jeg får bare opp et bilde av et bur.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 26-07-10 kl 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
superbruker
|
![]() Sv: Hamster "del 2"Hamstergrinda er sammenleggbar.
![]() |
#20 |
Type R ;)
![]() Sv: Hamster "del 2"
Ok. for det sto mange blå firkanter med spørsmålstegn inni.så luret bare på om du hadde satt inn flere biler. Den der hamstergrinden fikk jeg heller ikke opp i går, men nå kom den frem som bilde
![]() |
|
|