|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: DessertskålerVi har forøvrig dessertskåler i Wedgewood-serviset vårt til fint, og bruker dype tallerkner til dessert til mer hverdags (Höganes). Det er jo helt klart en plass-fordel, siden de kan stables. Dessertservise til 12 personer tar omtrent like stor plass som ett slikt Ittala-glass.
![]() |
#23 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Dessertskåler
Også er det jo så praktisk for foreldre og svigers å ha noe å gi dere til jul!
![]() |
#26 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: DessertskålerKanskje det hadde vært noe ja? Mariskåler...
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DessertskålerJeg elsker også mariskåler |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket fabrikkutsalg er det? *er i Stavanger nå*
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
![]() Sv: DessertskålerJeg har noen nydelige små dessertskler fra sekstitallet. De er i glass, firkantete, med avrundete kanter. To er i mørkegrønt, to i sennepsgult, og to i røkblå. De er veldig klassiske for tidsperioden, men jeg aner ikke noe om produsent.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: DessertskålerJeg vil avbefale Rosendahl. De har veldig dårlig kvalitet i glasset, og det går skår av dem hele tiden. Tåler ikke å stå oppi hverandre. Jeg ønsker meg Mariskåler etterhvert. Men kan sikkert vente til barna blir litt større. Jeg kjøpte forresten små, røde hjerteformede, emaljerte ovnfaste Le Creuset skåler som jeg mest av alt har brukt til desserter. Det blir jo litt rustikt, men de er supre også til løksuppe og creme brulet. Mange bruksområder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jøss. Nå har jeg kjøpt to Mariskåler, men i ulik farge og jeg lurer på om det blir mer til snacks enn til dessert. Jeg har også bestilt åtte Grand Cru dessertskåler. Jeg synes ikke de er kanonfine, men de er fine i fasong og størrelse til det jeg skal bruke dem til. Håpet de var mer solide. Jeg har lite fra Rosendahl (bare en karaffel), jeg liker ikke designet så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dessertskåler |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DessertskålerVi har Rosendahl Grand Cru, og jeg synes de er litt kjedelige. Men ikke et eneste skår har det kommet i dem, og de brukes ganske mye. Hadde det enda kommet skår i dem, så kunne jeg ønsket meg nye!
![]() |
![]() |
|
|