Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dessertskåler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 10:49   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dessertskåler

Vi har forøvrig dessertskåler i Wedgewood-serviset vårt til fint, og bruker dype tallerkner til dessert til mer hverdags (Höganes). Det er jo helt klart en plass-fordel, siden de kan stables. Dessertservise til 12 personer tar omtrent like stor plass som ett slikt Ittala-glass.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:50   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte mange av mine på et fabrikkutsalg utenfor Stavanger, der hadde de mange til 199,- Det går også an å finne noen farger på tilbud av og til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:51   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg får mere og mere sansen for Maribowls, men innser at til den prisen så blir det nok ikke dessertskåler til 12 av den typen i sommer. Men en skål nå og da, helt klart!

Også er det jo så praktisk for foreldre og svigers å ha noe å gi dere til jul!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 11:12   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

http://www.iittala.com/web/Iittalawe...rving_maribowl

Fantastiske, og takk for tips! Disse pynter sikkert ordenlig opp med litt godis oppi også.

Gammel 21-07-10, 11:17   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så genialt å ha noe å ønske seg til jul også! :suger til meg tips:

Gammel 21-07-10, 11:44   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje det hadde vært noe ja? Mariskåler...

Men serverer dere dessert til en og en i slike skåler? Jeg trodde det var mer smågodtskål osv jeg...

Gammel 21-07-10, 11:45   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Har jo bursdag i morgen så mange sender sms om gaveønske i dag (tanter og svigerfamilie i alle fall ).

Gammel 21-07-10, 11:45   #28
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Og hvilken str bruker dere som dessertskåler?

Gammel 21-07-10, 12:04   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har de største (pluss en av de små), syns de store er mer egnet til både desserter og annet.

Gammel 21-07-10, 20:13   #30
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Og vips har jeg rød og purpur!!

Gammel 21-07-10, 22:59   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Rosa, gul og lys lilla er de jeg har på ønskelista nå.

Gammel 24-07-10, 11:53   #32
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg elsker også mariskåler
Må tilføye at vi har vasket Aino Aalto-glassene våre fra Iittala i oppvaskmaskin, og et par har blitt matte, og flere har fått hakk i kanten, så jeg hadde ikke tatt sjansen med mariskålene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 21:42   #33
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kjøpte mange av mine på et fabrikkutsalg utenfor Stavanger, der hadde de mange til 199,- Det går også an å finne noen farger på tilbud av og til.

Hvilket fabrikkutsalg er det? *er i Stavanger nå*

Gammel 16-01-11, 22:04   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvor?

Jeg har bestilt to på Bokklubben.no nå, men jeg tror det er de minste. Er de for små? Jeg tror ikke de har de store der.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:13   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen nydelige små dessertskler fra sekstitallet. De er i glass, firkantete, med avrundete kanter. To er i mørkegrønt, to i sennepsgult, og to i røkblå. De er veldig klassiske for tidsperioden, men jeg aner ikke noe om produsent.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:17   #36
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil avbefale Rosendahl. De har veldig dårlig kvalitet i glasset, og det går skår av dem hele tiden. Tåler ikke å stå oppi hverandre. Jeg ønsker meg Mariskåler etterhvert. Men kan sikkert vente til barna blir litt større. Jeg kjøpte forresten små, røde hjerteformede, emaljerte ovnfaste Le Creuset skåler som jeg mest av alt har brukt til desserter. Det blir jo litt rustikt, men de er supre også til løksuppe og creme brulet. Mange bruksområder!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:21   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg vil avbefale Rosendahl. De har veldig dårlig kvalitet i glasset, og det går skår av dem hele tiden.

Jøss. Nå har jeg kjøpt to Mariskåler, men i ulik farge og jeg lurer på om det blir mer til snacks enn til dessert. Jeg har også bestilt åtte Grand Cru dessertskåler. Jeg synes ikke de er kanonfine, men de er fine i fasong og størrelse til det jeg skal bruke dem til. Håpet de var mer solide. Jeg har lite fra Rosendahl (bare en karaffel), jeg liker ikke designet så godt.

Gammel 16-01-11, 22:49   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

http://www.balticnordic.com/hoyang-p...s/company.html

Gammel 16-01-11, 22:51   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

http://www.balticnordic.com/hoyang-p...s/company.html

Ah! Takk. Der, ja. Der har jeg vært. Jeg kjøpte gryter der. Ante ikke at de hadde Iittala og andre ting.

Gammel 16-01-11, 22:53   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Rosendahl Grand Cru, og jeg synes de er litt kjedelige. Men ikke et eneste skår har det kommet i dem, og de brukes ganske mye. Hadde det enda kommet skår i dem, så kunne jeg ønsket meg nye! Våre er 6-7 år gamle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.