|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg vet at en del dropper å kjøpe gummistøvler til barnehagebarn og kun bruker goretex. Men - hvilke goretex sko/støvler da? Holder det med de halvhøye goretex overgangsskoene til f.eks Viking som eneste skotøy i regnvær i barnehagen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?For barn som liker å hoppe i vanndammer så holder ikke halvhøye overgangssko.
|
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Kunne ikke falle meg inn å bruke goretex istedet for støvler. Men som et tillegg er det greit. De er rett og slett ikke høye nok til Bergenske søledammer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Vi bor i Bergen og har brukt 90% av tiden goretex. Både joggesko og vintersko. Nå har han et par halvhøye viking, og høye superfit. Han går bare i støvler når han BARE svømmer i dammene. Siden de tørker fortere. Våt oppi blir han då uansett. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Vi prøvde å ha bare goretex en periode, og det holdt ikke til vårt bruk. Vanntett eller ikke, de ble våte på bena.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Høye Ecco goretex og halvhøye Viking goretex det siste året. Og så har han et par Dockboots som knapt blir brukt. Vi har aldri hatt gummistøvler.
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Problemet med gore-tex er at de har "puter" helt øverst ved ankelen som ikke er vanntette - og som i tillegg fungerer fint som svamper for vann. Altså. Gore-tex'en holder, men skoene blir våte likevel.
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg har god erfaring med Goretex, og de er gode på foten. Men i plaskevær er nok støvler det beste.
|
|
|
#9 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?
Niks, og idag var ikke vanlige gummistøvler høye nok heller......., 3-åringen har nettopp vært i syden, og lært seg å "dukke" i bassenget. Så på lekeplassen idag: "mamma, eg skal dukke i søledammen".....eh, forseint å stoppe henne da fant jeg ut, og reimatec og gummistøvler kan ikke erstatte badebukse har jeg lært idag.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Høye ecco goretex og halvhøye timberland goretex. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tøff
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Min lille bølle var ute og testet sine nye gummistøvler her om dagen, og etter den erfaringen tror jeg sannelig det blir Viking gore-tex en stund fremover. Hun fikk dem ikke skikkelig med seg, og føttene hennes skled ut av støvlene så fort hun ikke sto på bena. De er vel ikke ute i syndeflod-vær på småbarnsavdelinger vel? :fersking:
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Eh jo. Og så bader de i dammer. Da hjelper støvler hakket bedre enn sko, men bare hakket bedre. Søledammer er småbarnsmagneter. Selv på den varmeste dagen fant jeg bodyene hans på rad og rekke til tørk her, han hadde kost seg på den eneste våte flekken i barnehagen.
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Støvler er herk på småbarnsavdeling. De faller av i et sett. Jeg stemmer for goretex eller regnsokker. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Mener du det uansett alder på barna? Jeg skjønner det på de aller minste, men når de er store nok til å hoppe i søledammer sitter vel også støvlene på? Hos oss er de veldig glade i støvler, så glade i dem at jeg inndrar dem i perioder jeg ikke synes de er påkrevd, men det hadde de vel ikke vært om de ikke holdt seg på beina tenker jeg.
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg tenkte mest på de aller minste. I år har de fleste på min avdeling hatt støvler, men mange goretex. Har hatt 07 og 08 barn. Nå til høsten får jeg mange 09 barn, de er nok ikke klar for støvler enda. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Hm. Jeg skjønner den altså, 09-modellen min har støvler og er absolutt klar for dem, men han er for det første født i januar og for det andre en av de som er høyt og lavt i tidlig alder så jeg tror ikke han kan brukes som mal sånn sett. Jeg hadde stonz og regnsokker da han var så liten at han satt mest i ro.
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?De vokser veldig fort. Vi har 1 januar 09 barn. Når jeg gikk ut i sykemelding i mars var han den lille babyen.. Når jeg var innom på aktiv sykemelding for noen uker siden var han blitt stor gutt som var over alt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?De er vel 3 januarbarn i barnehagen til plutten. Og de er jo de bittebittesmå ennå selvfølgelig. Og nå er det bare få uker til det begynner en gjeng som er født på høsten... da mister de nok babystatusen ganske fort tenker jeg.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Min erfaring er at støvler trengs til sitt bruk, og ikke kan erstattes av Goretex på heltid. Når de leker ute i søle og skitt blir Goretexene så skitne at de slutter å fungere, og det er en stor jobb å holde dem rene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg hadde ikke gummistøvler første året i bhg, da klarte hun seg med goretex, men nå er hun mye mer aktiv, så det blir nok begge deler |
|
|
|
![]() |
|
|