Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jatte med HELTENE ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 02:24   #141
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jatte med HELTENE ...

Hehehehehe.....

Gammel 10-02-07, 02:25   #142
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var jo det jeg spurte om, hvorpå du svarte "glem det".

Jeg tror det er på tide å legge seg. Henger ikke helt med i svingene nå.

God natt

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 02:32   #143
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ler og ler. Trodde egentlig aldri at dette var et morsomt forum, men det er det.. i aller høyeste grad. Gatulerer!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 03:06   #144
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Å se ironien i det skrevne ord er ikke alltid like lett.
Etter hvert lærer man å kjenne igjen ironien i innlegg til folk, men noen ganger tar det tid, andre ganger er det så åpenbart at man kan ikke bomme.
Men hva some r åpenbart ironi for meg trenger ikke være det for andre.

Det du skriver her er veldig viktig, og det har med menneskekunnskap å gjøre. Man må ikke ta for gitt at alle er med på spøken eller forstår ironien. Man gjør nok klokt i å trå litt varsomt frem før man drar spøken eller ironien for langt med mennesker man ikke kjenner.

Jeg snakker av erfaring Jeg husker en gang at jeg spurte en mann hva han ville han ønsket å drikke til maten (jeg jobbet som servitør), og mannen svarer : ett glass rødvin og en Sprite. Han satt alene, så jeg skjønte at det kun var han som skulle ha begge delene. Hvorpå jeg sier med et smil (merk dere MED ET SMIL): Ja, det var en god kombinasjon.

Mannen ble fly-forbannet, og jeg mener virkelig fly-forbannet. Han skrek til meg hva faen mener du? Er du frekk? Jeg skal ha navnet ditt for det går faen ikke an å si sånn til folk?

Han tok seg tydeligvis veldig nær av det jeg hadde sagt, og trodde vel at jeg insinuerte at han hadde dårlig smak eller noe, hva vet jeg. Men helt ærlig, så mente jeg ikke å være ufin, men jeg forstår i ettertid at dersom jeg hadde sagt det jeg sa, og samtidig himlet med øynene, snudd meg halvveis bort og mumlet, så kunne det lett blitt oppfattet som ufint ja!

Jeg tror mange glemmer at man på et slikt forum som dette glemmer at man ikke har kroppsspråk, og at man derfor må være enda tydeligere på hva man egentlig skriver og mener, for at det ikke skal bli misforstått, fordi man ikke like lett ser ironien og spøken som i RL.

Gammel 10-02-07, 10:59   #145
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit nok at det kan være vanskelig å oppfatte ironi, men når enkelte aldri skjønner skrivestilen til andre og bare klager og tar alt seriøst, så er det bare tragisk.

Gammel 10-02-07, 11:24   #146
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ang. jatting så kan jeg vel trygt si at jeg ikke jatter.

Jeg skjønner ikke dette at det skal være så mye bedre, ærlig eller gjennomtenkt å være uenig? Det er jo ikke jatting bare fordi man er enig. Selv om jeg er enig med noen så gjør ikke det meningen mindre min.

Kunne jo bli artig, hvis ingen noensinne var enig med noen i noe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:27   #147
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si meg, sover dere aldri?

Jeg er kverulant, og stolt av det. Når jeg er i det hjørnet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:42   #148
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kunne jo bli artig, hvis ingen noensinne var enig med noen i noe.

Nei, det kunne det ikke!

Gammel 10-02-07, 11:54   #149
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er kverulant, og stolt av det. Når jeg er i det hjørnet.

Nei, sover aldri.

Hilsen Sitron som ble vekket kl. 05.50 av nabodrittungen som sto og ringte på og hamret på døren.

Gammel 10-02-07, 11:54   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det kunne det ikke!

JOHOHO!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:58   #151
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg kjenner meg så absolutt ikke igjen i den påstanden.

Jeg kjenner heller ikke deg igjen i den påstanden.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:06   #152
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hilsen Sitron som ble vekket kl. 05.50 av nabodrittungen som sto og ringte på og hamret på døren.

Tror jeg hadde gitt vedkommendes foreldre i ræven med øks!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:12   #153
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nær nok.

Gammel 10-02-07, 12:29   #154
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fascinerende at noen klarer å merke forskjell på om folk jatter med, eller om de er rett og slett bare er enige.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:30   #155
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Man har jo de som konsekvent skriver signerer. Jeg vil kalle det å dilte etter.

Gammel 10-02-07, 12:32   #156
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har jo de som konsekvent skriver signerer. Jeg vil kalle det å dilte etter.

Så de kan ikke være enige i det som faktisk står der?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:33   #157
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

De er i så fall utrolig kjedelige.

Gammel 10-02-07, 12:41   #158
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det her dere sitter å jatter?

Dette var en festlig og underholdende tråd.

Det som var litt leit, var jo at Kisha kom inn i tøysingen og begynte å ta ting seriøst.

Gammel 10-02-07, 12:43   #159
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

De er i så fall utrolig kjedelige.

Det ville jo vært ganske kjedelig om de bare skulle gjenta det som stod der også. Hvis nå saken er at de faktisk er helt enige.

Det er klart det er kjedelig hvis noen aldri skriver noe selv, og det er kjedelig hvis veldig mange innlegg bare sier "signerer" - men samtidig er det greit å få en følelse av hvor mange andre som deler et bestemt standpunkt. Og som flere har påpekt allerede: det at flere er enige, betyr ikke at de ikke tenker selvstendig, det betyr bare at det er flere som tenker på samme måte.

Gammel 10-02-07, 12:44   #160
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det ER faktisk lov å sette sine egne ord på ting, selv om noe lignende er blitt sagt før.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.