|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Jeg har en Diamant hybrid som jeg har vært superfornøyd med. |
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Hender det også at pedalene "mister taket" i selve sykkelen? Det skjedde nemlig hos meg, og det var visst noe som heter boss inni der hvor pedalene er festet, som måtte skiftes. Det kostet vel 2-300 kr, tror jeg. Hvis sykkelen ellers er brukbar, synes jeg alltid det er verd det å reparere. Selv om man kan få sykler veldig billig, er det verd å tenke seg om i forhold til bruk-og-kast-mentalitet. (Også er jeg jo så knyttet til min kjære DBS, som passer helt perfekt til meg... Den har fått så mye deler oppigjennom, at det sikkert kunne ha blitt en splitter ny sykkel for pengene, bl.a. nytt styre, nye tannhjul, ørtenvis av bremseklosser, boss, etc.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Hva med å skru av og på pedalen en gang og ta en nærmere titt. Kan være noe som har ryket, men det kan også være møkk som forårsaker det, evt noe er ødelagt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Nei, tror ikke det er bosset ut fra hva du beskriver Kanina. Det er inni der pedalene går sammen |
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)
I navet? Ikke i selve pedalen, men der hvor pedalarmen sitter fast i navet? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Inni der som pilen peker ja. Der er det som en sylinder som pedalene går inni, og det høres ut som om det er inni der det klikker. |
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Ouch! Det er mulig de må bytte det da ja. Men men.... da er det ikke så mye du kan gjøre selv tror jeg. Jeg hadde i alle fall ikke giddet prøve. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Det heter kranken det der. Hør på en sykkelsjappe hva de skal ha for en ny krank eller en overhaling av den du har du. |
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Kranken var det ja! Navet er vel midten i hjulene...... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Tror de fleste setter på nye "pakker" med krankarmer og drivverk. Men om ikke sykkelen er av en veldig eksklusiv art, så er det jo ikke så nøye hva som blir satt inn, bare det funker..... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Come what may...
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Hadde samme feilen med min diamant sykkel. Leverte den inn samme plassen jeg hadde kjøpt den for 3 år siden. Og dem fikset det gratis. Aner ikke hva dem gjorde.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Kranken ja - ok, da vet jeg hva jeg skal sjekke |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Gidder ikke reise til Molde for å levere den inn. Koster nok like mye som å kjøpe ny sykkel antakelig |
|
|
|
#15 |
|
Come what may...
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Det koster sikkert ikke all verden siden dem fikset min gratis. Er den ganske ny? Da gjelder jo garantien uannset hvor du er.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Ikke nødvendigvis. Det kommer litt ann på hva feilen er. Er det fabrikasjonsfeil så dekkes det, men ikke om det er skade fordi det har satt seg møkk inni der (noen vasker aldri syklene sine), eller om det er skade etter uhell osv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#19 |
|
Come what may...
|
Tror nok garantien gjelder. Fortell han det er første gangen du har sykkelen inne så vil det nok ordne seg.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Rar "klikkelyd" inni pedalhuset ved belastning (sykkel)Sykkeldeler er i hovedsak ikke dyrt så det er en åpenbar mulighet for at de fikser dette billig. |
|
![]() |
|
|