Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en snobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en snobb?
Ja, er en snobb på alle plan 6 2,83%
Er snobbete i meninger jeg har ovenfor andre 33 15,57%
Er snobbete i matveien, kun økologisk er bra nok 19 8,96%
Er snobbete i klesveien, du ser ikke meg på HM og Lindex 6 2,83%
Er snobbete i barneutstyrsveien; merkeklær og buggaboo 18 8,49%
Er snobbete på det kulturelle plan, her gjelder opera og Munch 21 9,91%
Er snobbete på det materielle plan; dyrt hus, dyr bil, hytte og båt 10 4,72%
Er snobbete i navneveien. Tommy Olsen; go home! 57 26,89%
Nei, er langt fra snobbete, men normalt opptatt av slikt 118 55,66%
Nei, er ikke snobb og det andre muligens vi karakterisere som trash 24 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 21:52   #141
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en snobb?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Sorry, Appelsin, men da får du ikke komme hjem til meg!

Ja, det er jo selvfølgelig grader av u-ordentlighet - men om dere anser deres hjem for å være ordentlig uordentlige, kan jeg love at første besøk også hadde blitt det siste....
(om jeg er stolt av det? ø, nei. )

Gammel 14-09-08, 21:31   #142
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Snobb?! Overhodet ikke

Gammel 14-09-08, 22:49   #143
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njaa, stemte på at jeg er litt snobbete i navnevalget på barn. Men hvis det er snobbete å kalle barnet sitt f.eks Celina eller Christopher, er jeg ikke en snobb..

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 23:09   #144
Skvetten
Passiv

Standard

Normalt opptatt av sånt

Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:09   #145
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også er denne tråden oppe igjen. Gøyt.

Jeg er fremdeles usannsynlig lite snobbete, trashy i manges øyne, og kan igjen påstå at jeg har mer peiling på snopper.

Gammel 27-07-10, 00:17   #146
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ikke særlig snobbete av meg nei; kan være en skapsnobb på alle plan en gang iblant, men jevnt over overhode ikke!

Gammel 27-07-10, 01:01   #147
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde helt klart vært litt snobb om jeg hadde hatt råd til det, både i forhold til bolig, bil og stil. Nå kjører jeg mer wannabe-stil, med rimelige klær, men som gjerne har et klassisk snitt. Rikmannsfrue med hushjelp hadde nok passet meg bra. Fått håret stelt hos frisør hver uke, hudpleie, fotpleie, dyre ferieturer, et.c. Men i steden for sitter man i et oppussingsobjekt og ferierer heime hos mor og far. Jaja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 04:59   #148
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva jeg skal svare på en sånn poll, for "snobb" er ett negativt ladet ord i mine ører, men å være bevisst på sine valg derimot.

Jeg anser meg ikke som snobb, men jeg blir kanskje ansett som en snobb, Jeg snakker "pent" (jeg sier ikke "HÆ?" jeg sier "Hva?") Noen mener at jeg har snobbete navn på ungene mine (den ene er forøvrig oppkalt etter familiemedlem), jeg går ofte i "merke"klær (jeg er kvalitetsbevisst), har mye av det som nevnes i pollen, men jeg anser ikke dette som snobbete, det er min prioritering. Og det har aldri ha falt meg inn å se ned på folk som kaller ungene sine Tommy f.eks. (hvem har rett til å bedømme om ett navn er fint eller ikke?) eller folk som velger å prioritere annerledes enn meg, den type mennesker (altså de som ser ned på andre og setter seg selv så høyt så de tror har myndighet til å bedømme andre) har jeg imidlertid ett navn på "wannabees" - og de er ikke vel ansett i mine øyne. Mennesker som gjerne vil være, men ikke er (ref. enkelte deltakere på "Luksusfellen") - de må jeg innrømme at jeg synes synd på - for de må ha ett utrolig dårlig selvbilde, og stiller seg i rekken av wannabees.

Sist redigert av Fløyel : 27-07-10 kl 05:13.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 08:21   #149
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, nå trodde jeg sitronen var tilbake.

Gammel 27-07-10, 09:07   #150
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er ingen snobb. Men jeg vet at noen har sagt nettopp det om meg, og det er jo en grunn til at noen oppfatter meg som en. For min del handler det vel først og fremst om språk og form, og om min bakgrunn.
Jeg oppfatter "snobb" som et utelukkende negativt begrep, og kjenner at det gjør litt vondt inne i meg når jeg hører det, det minner meg om ekle slengbemerkninger fra min barndom. Mine foreldre var virkelig ikke noen snobber, men de var velstående og veloppdragne. De var rause, inkluderende og gjestfrie, men mennesker som ikke kjente dem, så ikke den siden. De så kun det ytre. For meg er derfor "snobb" en betegnelse som misunnelige og mistenksomme mennesker ofte setter på mennesker som har mer enn dem, om som har en annen form enn den de selv har og forstår.
Selvsagt finnes det ekte snobber, jeg kjenner noen eksemplarer av arten, men jeg er varsom med å bruke begrepet. Jeg kan kalle dem usikre eller nedlatende, materialtistiske, overfladiske eller litt grunne, men snobbebegrepet sitter langt inne hos meg. Jeg vet hvor vondt det er å få slengt i trynet, og hvor umulig det er å forsvare seg mot.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.