Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-10, 15:22   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Spinoff: Hva slags kunst og kultur fenger deg?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Trekkspill og busserull kan jo være fengende. Gjort på en ordentlig måte, altså.

Kanne! Nå er du bare SKUMMEL!

Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:29   #2
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kanne! Nå er du bare SKUMMEL!

To fulle forestillinger i operaen kan ikke ta feil.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:32   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

To fulle forestillinger i operaen kan ikke ta feil.

/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 15:54   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i ballett. Både klassisk og moderne. Opera er liksom ikke helt min greie, helt ok men ikke supergøy.
Moderne kunst, tradisjonell billedkunst, nyere grafikk, skulptur, lyd-og lys-installasjoner, jeg er nærmest alt-etende. Jeg får kick av gode kunstopplevelser, jeg bør bli flinkere til å oppsøke dem! Teater er også en favoritt, men det har blitt for få opplevelser også der de siste årene. Glad i klassikerene, men liker også nyere scenekunst. Ibsen er favoritten.
Musikk kan jeg huske engasjerte meg, men det er noen år og noen barn siden. Hører sjelden på musikk for tiden, føler dagen min er stappfull av lyd, det er så vidunderlig med stillhet når jeg får muligheten til det.
Igrunnen er det samme greia med film og litteratur også, har vært begeistret men er i det hele tatt litt "mett" for tiden. Jeg som til og med har studert litteratur, jeg sliter nå med å få lest ut Solstad-romanen jeg begynte på tidlig i sommer. Og film som ikke er fra Disney eller tilsvarende er det også lenge siden jeg har sett. Uff, da.
I det hele tatt står det visst veldig dårlig til med kulturelle opplevelser for tiden, litt skremmende å bli bevisst dette selv. Tror jammen jeg skal ta meg selv i nakken og gå ut i verden og lete etter et kick, jeg!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 23:55   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er rimelig altetende innenfor kultur.
Jeg elsker ballett og dans, både moderne og klassisk. Jeg liker opera, men må innrømme at jeg har en hang til de melodiøse klassikerene. Liker også enkelte musicaler. Teaterstykker får jeg gjerne med meg, men der lar jeg meg nok også styre av kjente stykker og gode omtaler.

Film, helst på kino. Da vil jeg se fantasy, superheltfilmer filmatiserte klassikere, action i Tarantinostil, drama, kostymedrama, "dramakomedier" eller hva jeg skal kalle det i Pedro Almodovar- eller Jean-Pierre Jeunets ånd.
Jeg liker ikke billig hollywoodaction(The fast and the furious og dets like), standard komedier med Ben Stiller eller Adam Sandler og flesteparten av amerikanske romantiske komedier uten snert eller noe særlig dramaturgi over hodet (The Wedding Planner er ett godt eksempel).

Jeg ser en del tvserier. Da gjerne ting som er produsert av HBO, men også en del britisk. Nå følger jeg med på True Blood, Dexter og venter på ny sesong med Tudors.
Jeg ser aldri detektivserier som CSI, Bones og slikt. Jeg misliker ofte mainstream amerikanske serier fordi de alltid er så lite troverdige. Blendende vakre mennesker, alltid striglet og generellt slett skuespill, synes jeg.

Musikkmessig er jeg åpen for det meste. Jeg hører mye på pop og hip hop, soul, RnB,en del elektronika men også en del på klassisk, metall, gamle svisker, rock etc.
Det jeg ikke hører på er frijazz og andre ekstreme former innenfor den genren, danseband, ekstrem svartmetall og "gammeldans" av typen 20 trekkspill og 20 feler.

Jeg og Rochermannen har såvidt startet å samlet litt kunst. Jeg er nok ganske mainstream og på ingen måte en avant gardist når det kommer til kunst. Jeg liker billedkunst og av min kunstnervenn som driver med lydinstallasjoner fikk jeg høre at det bare er moderne dekor

Jeg liker fargesterke bilder. Gjerne popartsy greier som Pushwagner, Warhole og Lichtenstein- ting i den gata, men også nonfigurativ billedkunst liker jeg godt .
Jeg setter forøvrig like stor pris på ett vakkert og forseggjort møbel som på kunstverk. De to kan jo gå litt i hverandre, men jeg mener bruksmøbel her da.

Matkultur er en periodegreie for meg. Jeg er veldig glad i å kokkelere og eksperimentere på kjøkkenet. Men for å orke og lage med mat på ett slikt nivå at det kan kalles kultur må jeg har overskudd, god tid og ett ryddig kjøkken og i hverdagen mangler som regel to av disse premissene til en hver tid

Sist redigert av Vianne Rocher : 28-07-10 kl 00:03.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.