|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sokker - enslige eller par?Jeg har to skuffer med enslige sokker, en skuff til meg og ungene, og en skuff til mannen.
|
|
|
#42 |
|
|
Sv: Sokker - enslige eller par?Jeg har lært meg her inne at det er lurt å kjøpe mange like sokkepar når man først kjøper |
|
|
|
|
|
#43 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sokker - enslige eller par?
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Sokker - enslige eller par?Vi kjøper stort sett bare samme sokker (ev. med fler farger) til hver enkelt person. Mannen har fra Tie Rack, sønnen fra H&M og jeg fra en svensk butikk, da passer en enslig sokk alltid sammen med en annen enslig sokk. Veldig praktisk. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sokker - enslige eller par?Jeg har nå bestilt sokkeklyper...
|
|
|
#46 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Sokker - enslige eller par?Her i huset produserer vi uendelige mengder single sokker. Har gitt opp å gruble på hvor de andre tar veien, for de dukker ikke opp!!
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sokker - enslige eller par?43 sokker. Ja, tror vår boks inneholder flere.
|
|
|
#48 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Sokker - enslige eller par?Jeg gjør som flere her. Samler de single i en egen plastboks og arrangerer singeltreff innimellom. Virker som om antallet holder seg relativt konstant. Er ikke så flink på å kaste da. Det skal jeg jammen huske på neste gang!
|
|
|
#50 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
...men 43 sokker på 2-3 mnd? (som var siste "singeltreff", med påfølgende kasting av enslige sokker...)
|
|
|
#51 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Sokker - enslige eller par?Hvor ofte arrangerer dere singeltreff for sokker?
|
|
|
#53 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sokker - enslige eller par?Jeg skal arrangere singeltreff (kuleste uttrykket for sokkeparring!
|
|
|
|
#54 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Sokker - enslige eller par?Mamma løste forøvrig problemet på en høyst elegant måte når vi bodde hjemme - hun hadde en diger kurv på vaskerommet der alle rene sokker havnet, med eller uten partner, så måtte vi rote rundt der selv for å finne et par. Fant vel ut at hun slapp å bry seg med det på den måten |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Sokker - enslige eller par?-innimellom, en gang eller to i året havner de i vaskemaskinen med en fargepatron, (Jeg gubben og elstemann sine, mellomstesnart alene siden hun ikke er spess begeistret for svarte sokker ennå) de som ikke lar seg parre eller farge kastes.
|
|
|
#56 |
|
Travelt opptatt
|
Problemet er at like sokker ikke er så like likevel etter at de har vært i vaskemaskina et ulikt antall ganger. Jeg kjøper nesten bare svarte sokker i en viss størrelse fra cubus. Likevel har jeg en haug med grå sokker i ulike størrelser i sokkeskuffen. jeg tror de muterer.
Ja, hva er dette med ulike barnesokker? Jeg skulle prøve å kjøpe noen pakker med like sokker til ungene, slik at vi slapp unna litt av parringsproblemet, men nei da. 7-pakningene hadde 7 ulike par. Hadde det vært opp til meg hadde jeg bare tredd på ungene det første jeg fant, men husbonden mener det ser så sjuskete ut.
|
![]() |
|
|