Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-10, 21:02   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Tilbake til Boden: har du målt riktig "liv"? Jeg oppdaget nemlig at der jeg hadde målt, som skulle tilsi ca str 18 i skjørt, er langt under det de mener med "natural waist", som er der hvor kroppen "bøyer" seg når man bøyer seg over mot siden. Hvis du skjønner? (På meg er det faktisk rett over magekulen) Og hvis det ikke utkrystalliserer seg noe, eller du fortsatt synes det er mye større enn størrelsestabellen antyder, så får du trøste deg med at tabellen er laget for folk som har Riktige Proporsjoner og Stramme Mager. Sånne som oss, som har litt stappe-mage, kan fint ha en størrelse som holder magen på plass uten av det gjøre noe. Dessuten synes jeg det er viktigere å se på hofte-målet.

Eureka!

Kanina - det er for lenge siden jeg har sagt det. Jeg elsker deg.

Der skjønte jeg hva som skjærer seg når jeg måler og bestiller tror jeg. Hilsen frk Gikk nettopp ned ti centimeter rundt livet.

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:03   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)

Waist-målet svarer til det jeg vil kalle midjen, mener jeg å huske - altså det smaleste punktet, gjerne rett under ribbeina.

Gammel 28-07-10, 21:04   #23
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det første Boden-skjørtet jeg bestilte var 16. Det var jo det som stemte med målene, og jeg hadde til og med målt på yndlingsfavorittskjørtet mitt, og bestilte den størrelsen som hadde de samme målene.

Skjørtet så helt idiotisk ut på meg. Heldigvis klarte til og med jeg, sykløna, å sy det inn i livet så det ble sånn passe brukbart, men nå kjøper jeg 14.

Hvilken størrelse bruker du ellers?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:05   #24
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvilken størrelse bruker du ellers?

I skjørt, som regel 40, av og til 42.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:05   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men jeg skal fremdeles basere meg på at når hofta sier den største størrelsen så er det den jeg skal ha?

Hm.

Om dette stoffet er litt elastisk så skal jeg nok ha 20 tror jeg. Om det er helt stivt så skal jeg nok ha enten 20 eller 22. Ca.

Også får jeg sende målene til duoboots ja, så kan de igrunnen velge størrelsen de. De støvlene jeg har sett på skal være helt like i lesten til et par jeg har som sitter godt, så det skal vel bli en råd med det.

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:10   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville nok tatt mest hensyn til hoftene, ja. (Skjønt skulle jeg tatt hensyn til hoftemålet, hadde jeg visst brukt str 8 )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:10   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I skjørt, som regel 40, av og til 42.

Og oppe?

(Hilsen 41 nede, 43 oppe, og 48 i hodet. )

Gammel 28-07-10, 21:10   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilket skjørt er det da?

Gammel 28-07-10, 21:15   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er utvidet med en kåpe nå. (Dragen, din jobb er å leie meg ut av den butikken før jeg er i bunnløs gjeld...)

Kåpen er washed velvet coat i Dawson, og skjørtet er Printed Velvet Mini i Magenta Tulip.

(Nå svimer allium av - farger og blomstermønster. )

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:16   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg mangler bare Den Perfekte Overdelen til det skjørtet så er jeg igrunnen der.

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:20   #31
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er utvidet med en kåpe nå. (Dragen, din jobb er å leie meg ut av den butikken før jeg er i bunnløs gjeld...)

Kåpen er washed velvet coat i Dawson, og skjørtet er Printed Velvet Mini i Magenta Tulip.

(Nå svimer allium av - farger og blomstermønster. )

Fiiiine klær SF! Du blir lekker smekker nå altså!

Gammel 28-07-10, 21:20   #32
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Det skjørtet virker veldig likt det jeg kjøpte i fjor. Det er ikke stretch i linningen, men selve stoffet er stretch (altså over hoftene). For å være sikker kan du jo sende en mail til kundeservice og håpe på svar.

Jeg svarte på en sånn poll de hadde (som man av og til blir bedt om når man besøker nettsiden), og da var en av kommentarene mine at jeg savner info om stretch eller ei. Det har jo tross alt litt å si.

Gammel 28-07-10, 21:22   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. De skriver elastan - men særrjøst - det er ikke alt som strekker seg bare fordi det har noen skarve elastanprosenter.

Jeg sendte mail til dem så får vi se om de svarer.

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:27   #34
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Fine klær.

Gammel 28-07-10, 21:30   #35
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Og oppe?

(Hilsen 41 nede, 43 oppe, og 48 i hodet. )

44/46. Større enn deg hvis dragekjolen du kjøpte av meg passet deg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:32   #36
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men skrev ikke du at du skulle på dagstur dit? Da foreslår jeg at du prøver skjørtet. :Smarting:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:33   #37
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Om jeg har 38-ræv, passer det med 10 da? Midja er ikke vits i å måle, den er jeg ikke helt sikker hvor er lenger.

Og hva er L og S? Long and short?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:34   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joa. Men man kan jo ikke overlate sånt til tilfeldighetene. Tenk om jeg drar dit sammen med Dragen også passer ingenting i hele butikken fordi jeg er for stor? Hva skal Dragen tenke, egentlig da?

Nei, det er nok best å tenke grundig gjennom det, ja. :ikke så vant til å kjøpe skjørt til femhundre kroner:

Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:35   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Om jeg har 38-ræv, passer det med 10 da? Midja er ikke vits i å måle, den er jeg ikke helt sikker hvor er lenger.

Og hva er L og S? Long and short?

L er long, R er regular.

Jeg vil nok anbefale deg å måle ræva, jeg da. Jeg bruker 36 og 38, og har noe i 10 og noe i 12. Men det tror jeg er mest pga magen, ikke hoftene. Så jeg tror nok at 38 er 12. Men mål og sjekk!

Gammel 28-07-10, 21:36   #40
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

44/46. Større enn deg hvis dragekjolen du kjøpte av meg passet deg.

Den passet, ja.

Så da er jeg str 14?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.