|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvem (dine barn eller deg selv som barn) liker/ likte best jordbær? | |||
Mine barn liker jordbær bedre enn jeg gjorde |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 18,46% |
Vi har omtrent samme preferanse for jordbær |
79 | 60,77% |
Jeg likte jordbær bedre enn barna mine gjør |
25 | 19,23% |
Dustepoll |
2 | 1,54% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Jeg har en som er allergisk mot det meste så har ikke maset på henne om å smake. Den andre elsker alt som er frukt og grønt, mer enn meg _nesten_. Eneste hun kan styre seg for er sukkererter, de elsker jeg
![]() |
#42 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Her elsker ungene jordbær, markjordbær, bringebær og blåbær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
En som trener
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Barna våre elsker jordbær, markjordbær, blåbær og bringebær. Rips tror jeg kanskje ikke de har spist så mange ganger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Knotten hadde et år eller to der han ikke likte jordbær, men nå er det det beste han får sånn omtrentlig.
![]() |
#45 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?
Helt enig. Mine foreldre spiser jordbærene med sukker og fløte til, mens poden spiser dem bare. Og syltetøyet de koker er defintivt søtt, mens vi lager sukkerfritt frysetøy.
![]() |
![]() |
#46 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?De tre eldste barna mine er veldig glade i jordbær, på omtrent samme måte som meg vil jeg tro. Minsten får grøsninger av alle typer bær og frukt, og nekter å spise det. Jeg tror det har sitt opphav i at han har reagert allergisk på det, og er redd for at det skal klø i munnen. Heldigvis spiser han de fleste grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Mine er mer glad i jordbær enn hva jeg er. (Men jeg husker at noen av besteforeldrene mine måtte ha sukker og fløte på jordbærene for å spise dem. For min del så synes jeg at det bare er et marginalt tidsintervall med optimale bær og at ellers fortjener jordbærene balsamico og sukker for å komme til sin rett.)
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Hehe, jeg har en sønn som liker søtt generelt, og jordbær spesielt. Så har jeg en sønn som ikke er så glad i søtt, heller ikke jordbær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Kløver elsker jordbær. Det jorde jeg også som barn (nå også, da). Hun elsker også markjordbær, og gleden ved å finne dem! Der tror jeg mye av magien ved "skogens godteri" ligger. Jeg husker også at vi spiste gjøksyre i skogen, og "likte" det, selv om jeg aldri ville ha rørt det om jeg fikk det servert f.eks. sammen med middagen hjemme. Kløver har også fortalt at de har spist det på tur med barnehagen.
![]() |
#51 |
villende
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Mine barn elsker alt av bær og spesielt bær de kan plukke selv. De spiser så mye markjordbær og blåbær de kan få tak i og spiser jordbær i et tempo jeg ikke trodde var mulig - får de valget mellom bær og snop velger de bær. Og dette er barn som liker sin snop, altså. Så jeg tror det handler om preferanser, ikke generasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Kunne ikke svare. Har ei som elsker jordbær, og en som ikke ville spist det (eller noen annen frukt
![]() |
#55 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Lillesøster elsker bær, og er i ekstase om hun finner en blåbærtue eller får lov å plukke bær fra den meget beskjedne jordbæråkeren vår. Jeg tror hun er mer begeistret enn det jeg var.
![]() |
#56 |
Fortynnet
|
Godt å høre at man ikke er alene. I disse tider, når frukt helst skal være hovedsnacks på alle fronter, er det nærmest flaut å ha et barn som virkelig grøsser av det. Høres ut som det er noe i veien med oppdragelsen, at han har fått velge mellom smågodt og banan, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#58 |
I farta!!
|
Samme her.
![]() |
#59 |
intro
|
Det stemmer i alle fall ikke for mitt vedkommende, oppvokst som jeg er med saft og brus og sjokade og masse godteri - og lassevis av sukker på jordbæra. Jeg stemte at ungene har omtrent samme forhold til jordbær som jeg hadde. Jeg elsket det, og de elsker det, men de spiser det som regel "bart" - i motsetning til meg, som brukte melk og MYE sukker i barndommen.
![]() |
![]() |
#60 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Barna elsker jordbær, blåbær og bringebær. De elsker det kjøpt fra kurv, og plukket i skogholt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|