Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mange barn kan en voksen ha med seg på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 15:51   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange barn kan en voksen ha med seg på fly?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart. Men akkurat det tror jeg egentlig er mye mer relevant i forhold til buss, tog og båt - det er mye oftere at det skjer mer eller mindre dramatiske ting der, vel? Og på et tog eller en stor båt har man, både foreldrene og de ansatte, mye mindre oversikt (og mindre strenge nødrutiner) enn på et fly. Det er veldig sjelden det faktisk skjer noe med et fly der det er viktig å få på seg redningsvester, for eksempel. Og ved en nødlanding er det jo personale som er drillet i å få folk ut, så man er ikke den eneste voksne med ansvar. Selv om man selvsagt har hovedansvaret.

Jeg sier ikke at det er kjempeenkelt og uproblematisk, altså, men jeg oppfatter det som om folk tenker mye mer på mulige kriser og ulykker når det er snakk om flyturer, enda så sjelden det faktisk skjer noe med fly. (Egentlig mener jeg vel bare at folk burde tenke og planlegge mer i andre sammenhenger, f.eks. på danskebåten, på tog eller ved hotellovernattinger, ikke at de burde tenke mindre på flyulykker.)

Enig. Krise-maksimering i fht. flyreiser er større hos folk enn når de reiser med tog, buss eller båt, men så er det også fler som har flyskrekk enn båtskrekk, tog-skrekk osv. Jeg må jo innrømme at jeg synes det er helt ufattelig at det ikke setebelter på flytoget.... Det kjører i langt over 200 km/t og det er samme hastighet som et fly lander i, og der påpekes det gang på gang på gang på... hvor viktig det er å feste setebeltet under landing og helt til flyet har parkert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.