Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gaver - styr eller hyggelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er gaveinnkjøp styr eller hyggelig?
Styr! 7 5,60%
Hovedsakelig styr 28 22,40%
Hovedsakelig hyggelig 68 54,40%
Hyggelig! 21 16,80%
Annet - spesifiser gjerne i tråden 1 0,80%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 20:19   #41
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaver - styr eller hyggelig?

Hvis jeg har god tid og god råd, er det som regel hyggelig, men gaveinnkjøp i julestria er noe herk. Jeg koser meg mye mer med å lage julegaver. Bursdagsgaver er stort sett greit, bortsett fra til de gamle foreldrene. Barnegaver er det morsomste å kjøpe.

Gammel 29-07-10, 21:48   #42
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Har stort sett alltid kost meg veldig med å finne gaver, men merker at jeg ikke syns det er så gøy lenger. Barn er det alltid artig å kjøpe til, men alle disse andre som har alt og som aldri ønsker seg noe... Det er gøy når man virkelig finner noe som man tror er midt i blinken, og særs lite gøy de gangene man må kjøpe noe for å kjøpe noe (skjer oftere og oftere føler). Heldigvis er det ut å spise istedenfor gave som er tingen blant venninnene. Det syns jeg er en bra og trivelig ordning!

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 22:32   #43
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er utrolig koselig å både kjøpe inn gavene og å gi dem så fremt jeg har tid til å gjøre det med omtanke. Hater stresskjøp i siste sekund.

Gammel 29-07-10, 22:38   #44
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Koselig å gi og å få gaver,men hvis det ender med stress så er kosen fort borte...

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 21:54   #45
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både og, sånn hipp om happ.

Gammel 30-07-10, 22:51   #46
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns stort sett det er hyggelig å kjøpe og gi bort gaver. Unntaket er julegaver - hvis jeg ikke greier å være tidlig ute. Da blir det stress og ikke hyggelig. I tillegg er det et par mottagere av gaver i familien jeg ikke syns det er hyggelig å kjøpe til, for de er så sære at det er håpløst å kjøpe noe som er bra nok.

Gammel 30-07-10, 23:29   #47
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Egentlig synes jeg det er stas, men så ender jeg opp med å ikke ha funnet den rette gaven i tide, særlig gjelder det jul når det er så mange på en gang, og da blir det litt styr.

Der har du meg også.

Enkelte er det jo umulig å finne gave til som ikke er svindyr, og da blir det ikke noe morro.

Gammel 31-07-10, 01:20   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedsaklig styr. Man må planlegge en del, og det er generelt styr. Ikke nyter jeg shopping heller, så da sier det seg jo selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:37   #49
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hovedsaklig kos, om da ikkje er ein slik "vanskelig" person. Men eg likar lika godt å kjøpa papir og bånd til gaven.

Gammel 31-07-10, 10:45   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kjipeste med julehandelen er alle som ikke kan pakke inn gaver selv men som lager DE køene i butikker fordi de ansatte må gjøre det. Alle butikker burde hatt pakkedisk!

Gammel 31-07-10, 11:03   #51
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Men eg likar lika godt å kjøpa papir og bånd til gaven.

Jeg og - jeg elsker å pakke inn gaver.

Gammel 31-07-10, 15:42   #52
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg og - jeg elsker å pakke inn gaver.

Jeg også, jeg pleier å nekte de i butikken å gjøre det.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 16:25   #53
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det er hyggelig så lenge ikke invitasjonen kommer dagen før bursdagen og jeg er superstresset fra før

Gammel 31-07-10, 16:31   #54
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hyggelig å gi og få pakker, men veldig kos å kunne rusle rundt og finne gavene som blir gitt bort.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 18:00   #55
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kos, sikkert fordi jeg hovedsaklig gir gaver til barn. Til jul og sånn gir jeg til voksne også, men jeg begynner i god tid og stresser ikke. Til bursdager og sånn er det som regel barn (samt søsken og noen venn(inner) som får, og det er hvert fall hyggelig. Jeg har aldri vært i en situasjon hvor noen er storforlangen eller uhøflig, som krever eller forlanger, så sånt vet jeg lite om.

Det jeg synes er viktigst er å gi fordi man vil gi, og ikke for å få noe i retur.

Gammel 31-07-10, 18:02   #56
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til klassekamerat-bursdagene er det veldig greit å ha liggende noen gaver og kort, så ikke dette blir et stressmoment i hverdagen. Ofte er det kort varsel også. De fleste 8 år gamle gutter kan bli glad for Lego, føler ikke at det trengs så mye spesialtilpasning der. Og i mange tilfeller kjenner man jo ikke barnet så inngående heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 18:28   #57
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Å finne gaver til barn er bare koselig. Synes det går greit å finne på noe til klassekompiser også, blir det for kort varsel på invitasjonen, får de en 100-lapp istedet (sammen med et hjemmelaget kort).

Gaver til godt voksne (eks. egne foreldre) er vrient....., de har jo alt!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.