|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er gaveinnkjøp styr eller hyggelig? | |||
Styr! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 5,60% |
Hovedsakelig styr |
28 | 22,40% |
Hovedsakelig hyggelig |
68 | 54,40% |
Hyggelig! |
21 | 16,80% |
Annet - spesifiser gjerne i tråden |
1 | 0,80% |
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hvis jeg har god tid og god råd, er det som regel hyggelig, men gaveinnkjøp i julestria er noe herk. Jeg koser meg mye mer med å lage julegaver. Bursdagsgaver er stort sett greit, bortsett fra til de gamle foreldrene. Barnegaver er det morsomste å kjøpe.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Har stort sett alltid kost meg veldig med å finne gaver, men merker at jeg ikke syns det er så gøy lenger. Barn er det alltid artig å kjøpe til, men alle disse andre som har alt og som aldri ønsker seg noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg synes det er utrolig koselig å både kjøpe inn gavene og å gi dem så fremt jeg har tid til å gjøre det med omtanke. Hater stresskjøp i siste sekund.
![]() |
#44 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Koselig å gi og å få gaver,men hvis det ender med stress så er kosen fort borte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg syns stort sett det er hyggelig å kjøpe og gi bort gaver. Unntaket er julegaver - hvis jeg ikke greier å være tidlig ute. Da blir det stress og ikke hyggelig. I tillegg er det et par mottagere av gaver i familien jeg ikke syns det er hyggelig å kjøpe til, for de er så sære at det er håpløst å kjøpe noe som er bra nok.
![]() |
#47 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?
Der har du meg også.
![]() |
#49 |
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hovedsaklig kos, om da ikkje er ein slik "vanskelig" person. Men eg likar lika godt å kjøpa papir og bånd til gaven.
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det kjipeste med julehandelen er alle som ikke kan pakke inn gaver selv men som lager DE køene i butikker fordi de ansatte må gjøre det.
![]() |
#54 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Hyggelig å gi og få pakker, men veldig kos å kunne rusle rundt og finne gavene som blir gitt bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg synes det er kos, sikkert fordi jeg hovedsaklig gir gaver til barn. Til jul og sånn gir jeg til voksne også, men jeg begynner i god tid og stresser ikke. Til bursdager og sånn er det som regel barn (samt søsken og noen venn(inner) som får, og det er hvert fall hyggelig. Jeg har aldri vært i en situasjon hvor noen er storforlangen eller uhøflig, som krever eller forlanger, så sånt vet jeg lite om.
![]() |
#56 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Til klassekamerat-bursdagene er det veldig greit å ha liggende noen gaver og kort, så ikke dette blir et stressmoment i hverdagen. Ofte er det kort varsel også. De fleste 8 år gamle gutter kan bli glad for Lego, føler ikke at det trengs så mye spesialtilpasning der. Og i mange tilfeller kjenner man jo ikke barnet så inngående heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Å finne gaver til barn er bare koselig. Synes det går greit å finne på noe til klassekompiser også, blir det for kort varsel på invitasjonen, får de en 100-lapp istedet (sammen med et hjemmelaget kort). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|