Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva motiverer deg til å lære nye ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 21:00   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva motiverer deg til å lære nye ting?

Jeg liker å lære en masse om ting som er totalt irrelevante for meg, eksempelvis synes jeg det er gøy å lese om elektronikk, magnetisme, svarte hull og kvarker. Mens historie, nei, hva er spennende med det? Selv om historie er nyttigere i forhold til å skjønne dagens samfunn, som jeg er opptatt av. Svarte hull, nåja, mindre relevant.

Gammel 29-07-10, 21:13   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg liker å lære en masse om ting som er totalt irrelevante for meg, eksempelvis synes jeg det er gøy å lese om elektronikk, magnetisme, svarte hull og kvarker. Mens historie, nei, hva er spennende med det? Selv om historie er nyttigere i forhold til å skjønne dagens samfunn, som jeg er opptatt av. Svarte hull, nåja, mindre relevant.

Jeg er ingen fan av det snusfornuftige jeg da, så jeg synes det er sånn det skal være. Det er en stor glede å lære bits&pieces om objektivt sett unyttige saker kun fordi man synes det er gøy og interressant.

Gammel 29-07-10, 21:15   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er ingen fan av det snusfornuftige jeg da, så jeg synes det er sånn det skal være. Det er en stor glede å lære bits&pieces om objektivt sett unyttige saker kun fordi man synes det er gøy og interressant.

Ja, vi er ikke uenige der. Jeg bare lurer på hva det er som gjør at man synes noe er interessant og noe ikke. Om det er noen som vet hva som har vekket den indre motivasjonen, for å si det slik.

Gammel 29-07-10, 21:38   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som i den andre tråden så liker jeg å lære ting som har nytteverdi, spesielt ting som tar lite krefter å lære seg og som man på en måte rapser med seg i forbifarten.

Mer grunnleggende diller er jeg usikker på hva som trigger, når jeg ser på de siste dillene mine, de som har vart noen år så er det disse:

unix drifting, system administrasjon og nettverk
seiling
romersk historie
bruddbehandling
kakedekorering

så er det vanskelig å se noe helt hva som gjør at jeg kan bli hektet på det egentlig.

Jeg tror at for at noen skal bli en mer alvorlig dille så må det ha ganske bratt læringskurve, det må være mye greier med det, sånn at man føler at det er mye å lære om det, men at man kan lære en god del uten at man holder på i tiår etter tiår.

Jeg tror at fluebinding og fluefiske er noe som jeg kan bli hekta på, dette å se i den elven man har tenkt å fiske hvilke insekter som lever der, og så prøve å binde en flue som ligner og så prøve den ut. Eller hagearbeid, jeg tror det blir min neste dille siden jeg har småbarn og det er greit å holde seg hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.