Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Goretex i stedet for gummistøvler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 22:31   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg vet at en del dropper å kjøpe gummistøvler til barnehagebarn og kun bruker goretex. Men - hvilke goretex sko/støvler da? Holder det med de halvhøye goretex overgangsskoene til f.eks Viking som eneste skotøy i regnvær i barnehagen?

Jeg anbefaler goretex for våre ettåringer på avdelingen. Støvler er noe herk når de små skal ut og utforske verden.

Gammel 21-07-10, 22:36   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg anbefaler goretex for våre ettåringer på avdelingen. Støvler er noe herk når de små skal ut og utforske verden.

Mens poden hadde et par goretexsko stående på hylla i hele vinter/vår mens det ble puttet på han for store viking thermo. Jeg driver TYDELIG opplæring av personalet: "alt yttertøy han har i barnehagen er i prinsippet vanntett". Den har ikke vært lett å ta inn av en eller annen grunn. Men ellers er de gode.

Gammel 21-07-10, 22:40   #23
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens poden hadde et par goretexsko stående på hylla i hele vinter/vår mens det ble puttet på han for store viking thermo. Jeg driver TYDELIG opplæring av personalet: "alt yttertøy han har i barnehagen er i prinsippet vanntett". Den har ikke vært lett å ta inn av en eller annen grunn. Men ellers er de gode.

Dette kan jeg ikke skjønne. Nå har jo jeg personlig erfaring med at goretex er bra, og tør derfor anbefale dette til foreldrene. Rart at enkelte i bhg skal holde på de gammeldagse støvlene og ikke tro på at det finnes andre ting som sitter bedre på foten og er vanntett.

Gammel 22-07-10, 19:23   #24
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Bølla går og er høyt og lavt, men i det øyeblikket hun krabber litt (under lave hindringer for eksempel) glir støvlene av. de er passe til henne, men detter av uansett. Hun er veldig slank, også i føttene, så annet fottøy sitter rett og slett bedre på.

Jaja, jeg sender nå med begge deler så får barnehagen selv bestemme hva de vil bruke på henne, de ser det vel om gummistøvlene hindrer henne på noe vis.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 11:34   #25
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Minsten kan ikke bruke støvler, så jeg håper virkelig at goretexskoene holder tett i

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:12   #26
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vurderer å gå fra støvler til heildekkande tørrdrakt....... Sjølv om beina som regel er da einaste som er tørt når ho kjem inn.

Gammel 27-07-10, 14:04   #27
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri hatt gummistøvler til mine barn. Jeg bruker aldri støvler selv heller, så det skal de også få slippe...
Man må selvfølgelig prøve litt ut hvilke modeller som passer foten til det enkelte barn, også hva typer sokker som funker best til de forskjellige (ull, blandings- eller_hva_har_du, for her er rådene like mange som hva som fungerer for den enkelte..)

Her hvor jeg bor kan det både være flomtilstander og sprengkulde, og jeg bytter nok aldri goretex med gummiherk...

Gammel 28-07-10, 14:58   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Vurderer å gå fra støvler til heildekkande tørrdrakt....... Sjølv om beina som regel er da einaste som er tørt når ho kjem inn.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vurdert en slik barnevader:
http://www.xn--trrebarn-54a.no/barnevader.html

Dog har vi klart oss med dobbelt og trippelt opp av regntøy, og gummistøvler.

Gammel 29-07-10, 23:17   #29
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lillebror skal begynne i barnehage nå, jeg har kjøpt skikkelige goretex sko til han istedenfor støvler. Han er ett år.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 08:45   #30
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaptain Sabeltann, her.

Lillebror skal begynne i barnehage nå, jeg har kjøpt skikkelige goretex sko til han istedenfor støvler. Han er ett år.

Lurt!

Jeg har for tiden 2 småttiser og de går av seg støvlene, rett og slett. Ikke noe morsomt og utrolig prakkete å styre med ute.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.